[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy
Tak jak pisze kolega Jarewa, Klapka ciepłe/zimne jest metalowa z dziurami obklejona pianką. Tak samo jest z klapką która puszcza powietrze na kratki nawiewów, a klapka która puszcza powietrze na nogi jest plastikowa i tylko koniec jest oklejony pianką.
Jak miałeś wyjętą nagrzewnice to trzeba było rozebrać ten tunel i zobaczyć w jakim są stanie. Z doświadczenia mogę powiedzieć, ze jak nagrzewnica puszcza to pianka dostała na pewno (no chyba że tylko lekko puszcza to wtedy może nie) i po czasie nawet jak się jeszcze trzyma to i tak odpadnie.
Robiłem już kilka razy nagrzewnice i klapki to wiem jak to wygląda nawet w ostatnim tygodniu w golfie II. Tam jest tak samo jak w audi z tym, ze w audi jest jeszcze jedna klapka która całkowicie zamyka dopływ powietrza, a w vw jej nie ma.
Jak miałeś wyjętą nagrzewnice to trzeba było rozebrać ten tunel i zobaczyć w jakim są stanie. Z doświadczenia mogę powiedzieć, ze jak nagrzewnica puszcza to pianka dostała na pewno (no chyba że tylko lekko puszcza to wtedy może nie) i po czasie nawet jak się jeszcze trzyma to i tak odpadnie.
Robiłem już kilka razy nagrzewnice i klapki to wiem jak to wygląda nawet w ostatnim tygodniu w golfie II. Tam jest tak samo jak w audi z tym, ze w audi jest jeszcze jedna klapka która całkowicie zamyka dopływ powietrza, a w vw jej nie ma.
No pewnie że ktoś pomoże - ten dolny plastik musisz wywalic przed zdjeciem reszty górnej części, nie pamiętam już czy ma tam jakąś śrubkę ale trochę mocowania i wylezie. Później oczywiście trochę mocowania w drugą stronę i założysz go na miejsce
Na Twoim zdjęciu widac że jest tam 1 śrubka i nie pamiętam czy czasem od boku jednej nie ma.
Na Twoim zdjęciu widac że jest tam 1 śrubka i nie pamiętam czy czasem od boku jednej nie ma.
Ta śrubka jest po lewej str i ją wykręciłem tylko bałem się że połamie te plastiki, czyli to co zaznaczyłem strzałką trzeba trochę użyć siły (nie powinno pęknąć) i wyciągnę, dzięki za pomoc jutro rano biorę się dalej za wymianę nagrzewnicy
Ostatnio zmieniony 03 paź 2015, 18:44 przez staszekstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem, jak w autach bez klimy, ale z klimą raczej dolne rozprowadzenie wyciągasz razem z zespołem nagrzewnicy, przynajmniej ja tak zrobiłem dzisiaj. Właśnie jestem na etapie przekładania klimy Diavia na klimę Manualną i całość wyjąłem bez rozkręcania tj. Tunel powietrzny z parownikiem, zespołem nagrzewnicy oraz kanałami dolnymi. W poniedziałek drugie auto będę rozkręcał to zobaczę jeszcze co i jak bo nawet po 4 razie tego nie pamiętam czy faktycznie można też najpierw zdjąć dolne kanały, a dopiero później resztę:P <ok>
[ Dodano: 2015-10-24, 23:31 ]
Trochę późno, ale zawsze <ok> nagrzewnicę można wytargać z dolnymi kanałami, jak i bez dolnych kanałów. Z kanałami może być łatwiej ponieważ nagrzewnica pójdzie w dół i nie będzie haczyć o górny wspornik karoserii i wygłuszenie. <ok> Ja robiłem to u siebie cztery razy i mam nadzieję, że to już ostatni... Jak by ktoś potrzebował podzespoły sterowania Diavia, to pisać na pw 8-)
[ Dodano: 2015-10-24, 23:31 ]
Trochę późno, ale zawsze <ok> nagrzewnicę można wytargać z dolnymi kanałami, jak i bez dolnych kanałów. Z kanałami może być łatwiej ponieważ nagrzewnica pójdzie w dół i nie będzie haczyć o górny wspornik karoserii i wygłuszenie. <ok> Ja robiłem to u siebie cztery razy i mam nadzieję, że to już ostatni... Jak by ktoś potrzebował podzespoły sterowania Diavia, to pisać na pw 8-)
Wymiana nagrzewnicy - problemy po wymianie
Wiatam.
Zwracam się do społeczności forum Audi 80 o poradę. Po wymianie nagrzewnicy deska trzeszczy, ale nie o to chodzi
Oto mankamenty, których przyczyn nie mogę zlokalizować:
1) Nie działa przycisk ABS na panelu przełączników - wcześniej naciśnięcie go powodowało zwarcie i wywalało główny największy bezpiecznik w układzie (80A). Po odgięciu styków przestało wywalać bezpiecznik. Przed wymianą nagrzewnicy działał ok. Nie mam pojęcia co mogłem spartolić. A jak pomyślę o ponownym wyjmowaniu całego pulpitu, to...
ps. Ten przełącznik to dla mnie zagadka. Obejrzałem dokładnie całe styki. Wszystkie wyglądają tak samo: jedna blaszka wygięta w "u" przesuwa się po drugiej płaskiej. Ta płaska stanowi całość - nie ma w niej przerwy, czy jakiejś szczeliny, więc czy przycisk wciśnięty czy wyciśnięty wszystkie styki są cały czas złączone. Logicznie rzecz biorąc nie ma to sensu, ale może mam za małą wiedzę w tym temacie, a rozwiązanie jest bardziej złożone, niż się wydaje. Zobacz załączony rysunek - czy w pozycji A czy w B - styki cały czas pozostają w kontakcie.
2) Nie działa ogrzewanie tylnej szyby (ots) - po włączeniu zapala się na desce ikona ABS, dwukrotne kolejne naciśnięcie przycisku wyłącza tę ikonę. Nie sądzę bym pomylił kostki, gdyż są tak porozmieszczane, że musiałbym to zrobić celowo z pełną świadomością. Ale może się mylę. Dodam, że próbowałem zamienić kostki ABS i ots ale ogrzewania ts w ten sposób nie uruchomiłem.
3) Mimo starannego założenia cięgieł nawiewów nawiew na nogi nie działa. Cały czas powietrze jest kierowane na podszybie tak jak w pozycji "na szyby". Nawiew "kratki" działa ok.
4) Nie działa 2 stopień siły nawiewu. Tzn. siła na 2 jest taka sama jak na 1. Stopnie 3 i 4 działają ok.
Chętnie kupię używany panel z przełącznikami i działającymi żaróweczkami - w mojej wersji są to: ogrzewanie tylnej szyby, tylne światło przeciwmgielne, światła awaryjne, regulacja poziomu świateł z potencjometrem, ABS. Pozostałe to zaślepki. W sumie 8 klawiszy. Najlepiej z całą, niepołamaną ramką.
Podsumowanie.
Auto jeździ, nagrzewnica grzeje, wyłącznika ABS nie używam i nie używałem nigdy - to że nie działa akurat mi nie przeszkadza, chociaż nieco boli, bo wcześniej działał, brak 2 w sile nawiewu mogę przeżyć, chociaż nieco boli, bo wcześniej działało. Szkoda tylko, że nie ma grzania tylnej szyby.
Dziękuję z góry, za każdą rozsądną odpowiedź.
Zwracam się do społeczności forum Audi 80 o poradę. Po wymianie nagrzewnicy deska trzeszczy, ale nie o to chodzi
Oto mankamenty, których przyczyn nie mogę zlokalizować:
1) Nie działa przycisk ABS na panelu przełączników - wcześniej naciśnięcie go powodowało zwarcie i wywalało główny największy bezpiecznik w układzie (80A). Po odgięciu styków przestało wywalać bezpiecznik. Przed wymianą nagrzewnicy działał ok. Nie mam pojęcia co mogłem spartolić. A jak pomyślę o ponownym wyjmowaniu całego pulpitu, to...
ps. Ten przełącznik to dla mnie zagadka. Obejrzałem dokładnie całe styki. Wszystkie wyglądają tak samo: jedna blaszka wygięta w "u" przesuwa się po drugiej płaskiej. Ta płaska stanowi całość - nie ma w niej przerwy, czy jakiejś szczeliny, więc czy przycisk wciśnięty czy wyciśnięty wszystkie styki są cały czas złączone. Logicznie rzecz biorąc nie ma to sensu, ale może mam za małą wiedzę w tym temacie, a rozwiązanie jest bardziej złożone, niż się wydaje. Zobacz załączony rysunek - czy w pozycji A czy w B - styki cały czas pozostają w kontakcie.
2) Nie działa ogrzewanie tylnej szyby (ots) - po włączeniu zapala się na desce ikona ABS, dwukrotne kolejne naciśnięcie przycisku wyłącza tę ikonę. Nie sądzę bym pomylił kostki, gdyż są tak porozmieszczane, że musiałbym to zrobić celowo z pełną świadomością. Ale może się mylę. Dodam, że próbowałem zamienić kostki ABS i ots ale ogrzewania ts w ten sposób nie uruchomiłem.
3) Mimo starannego założenia cięgieł nawiewów nawiew na nogi nie działa. Cały czas powietrze jest kierowane na podszybie tak jak w pozycji "na szyby". Nawiew "kratki" działa ok.
4) Nie działa 2 stopień siły nawiewu. Tzn. siła na 2 jest taka sama jak na 1. Stopnie 3 i 4 działają ok.
Chętnie kupię używany panel z przełącznikami i działającymi żaróweczkami - w mojej wersji są to: ogrzewanie tylnej szyby, tylne światło przeciwmgielne, światła awaryjne, regulacja poziomu świateł z potencjometrem, ABS. Pozostałe to zaślepki. W sumie 8 klawiszy. Najlepiej z całą, niepołamaną ramką.
Podsumowanie.
Auto jeździ, nagrzewnica grzeje, wyłącznika ABS nie używam i nie używałem nigdy - to że nie działa akurat mi nie przeszkadza, chociaż nieco boli, bo wcześniej działał, brak 2 w sile nawiewu mogę przeżyć, chociaż nieco boli, bo wcześniej działało. Szkoda tylko, że nie ma grzania tylnej szyby.
Dziękuję z góry, za każdą rozsądną odpowiedź.
Z niedziałaniem ABS-u i grzaniem szyby to są prawdopodobnie pomylone kostki. Każda kostka ma inny kolor, tak samo jak włącznik każdy ma inny kolor. Wtyczki pasują zamiennie ale mają różne kolory. Za taki objaw, że wywala bezpiecznik odpowiada właśnie pomylenie kostek (wiem bo sam to zrobiłem kilka lat temu :oops: ) Trzeba je podłączyć kolorami i wszystko będzie ok.
Co do niedziałającej klapki to gdzieś jest problem z linkami. Trzeba sprawdzić czy przy kręceniu pokrętłem rusza się linka od klapki na nogi.
Za niedziałający 2 stopień odpowiada prawdopodobnie przełącznik (nie styka dobrze też miałem ten problem) Zostaje albo wymiana panelu, albo zabawa w doginanie blaszek.
Co do niedziałającej klapki to gdzieś jest problem z linkami. Trzeba sprawdzić czy przy kręceniu pokrętłem rusza się linka od klapki na nogi.
Za niedziałający 2 stopień odpowiada prawdopodobnie przełącznik (nie styka dobrze też miałem ten problem) Zostaje albo wymiana panelu, albo zabawa w doginanie blaszek.
Cocobongo, Odnośnie przełączników też obstawiam pomylenie kostek, wiem że to wykluczyłeś, ale może jednak warto tam jeszcze zaglądnąć, ewentualnie mogły paść same przełączniki.
Odnośnie 2-go biegu to pamiętam że miałem taki problem w golf-ie II okazało się że przyczyną tego jest ta płytka zamontowany przy dmuchawie, po wymianie problem znikł, i przypuszczam że tu może być podobnie.
A co do nawiewu na nogi to musisz sprawdzić te cięgna, tak jak napisał Ci to Krys1994,
Odnośnie 2-go biegu to pamiętam że miałem taki problem w golf-ie II okazało się że przyczyną tego jest ta płytka zamontowany przy dmuchawie, po wymianie problem znikł, i przypuszczam że tu może być podobnie.
A co do nawiewu na nogi to musisz sprawdzić te cięgna, tak jak napisał Ci to Krys1994,
Jestem po wymianie nagrzewnicy. We 2ch plus pomocnik wyszlo 3.5 godz. Mam kilka uwag do instrukcji z działu download. Otoz sterowania nawiewem nie trzebs odpinac. Mozna go tak zostawic. Odpinamy tylko linki przy samej nagrzewnicy. A druga sprawa. Czesc nawiewu na nogi mozna włożyć juz po zamontowaniu nagrzewnicy i tunelu. Jest łatwiej o ile nie skrecimy wszystkiego na maxa. Kupiłem nagrzewnice febi za 70 pln.