[B4,1Z] Wymiana osłony przegubu zewnętrznego
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
dwa dni temu miałem przyjemność albo raczej nieprzyjemność wymiany przegubu... mogę od siebie dodać tylko tyle iż o wiele lepiej, łatwiej i szybciej jest odkręcić tą dolną śrubę i wybić wahacz bo bez tego jest za dużo zbędnej zabawy.druga sprawa to używanie młotka ogranicza się tylko i wyłącznie do wybicia wahacza i do nabicia nowego przegubu.aby ściągnąć stary przegub wystarczy wkręcić śrubę a sam zeskoczy,bezboleśnie i szybko... robiłem to pierwszy raz i cała operacja zajęła mi 40 minut...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 lis 2009, 17:01
- Lokalizacja: Łuków/lubelskie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
recepty raczej na takie coś nikt ci nie da.po prostu musisz kupić gumę jakiejś dobrej firmy i poprawnie ja założyć.ja osobiście zauważyłem że te osłony są różnych wielkości tzn średnicę mają taką samą jednak ich długość różni się.mnie wszystkim te krótsze gumy pękały a odkład zacząłem zakładać te dłuższe problem zniknął.te dłuższe są mniej napięte po założeniu i nawet na skręconych kołach jest sporo luzu...
robilem to ostatnio
wczoraj zmienialem oslone przegubu.
problemami bylo:
zalozenie tych pierscieni zaciskających oslone.
mozna do tego wykozystac normalne cybanty ? na srubokręt ? czy skupienie masy w miejscu sruby jest niewskazane ?
(jak na moj gust masa jest zamala zeby cokolwiek zmienic ale co tam)
o wiele szybciej by mi to poszlo jak bym to dokręcil rozsądną siłą...
problemem bylo tez wlozenie swoznia wachacza spowrotem...
jakos nie chcial mi sie ustawic rownolegle...
w któryms momencie sie wkurzylem i odkrecilem 1 srube przy tulei wahacza i wtedy weszlo wszytko ladnie...
ejst na to jakis patent ?
problemami bylo:
zalozenie tych pierscieni zaciskających oslone.
mozna do tego wykozystac normalne cybanty ? na srubokręt ? czy skupienie masy w miejscu sruby jest niewskazane ?
(jak na moj gust masa jest zamala zeby cokolwiek zmienic ale co tam)
o wiele szybciej by mi to poszlo jak bym to dokręcil rozsądną siłą...
problemem bylo tez wlozenie swoznia wachacza spowrotem...
jakos nie chcial mi sie ustawic rownolegle...
w któryms momencie sie wkurzylem i odkrecilem 1 srube przy tulei wahacza i wtedy weszlo wszytko ladnie...
ejst na to jakis patent ?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
można założyć jaką chcesz opaskę.ja też założyłem zwykłe na śrubokręt bo te zaciskowe mnie strasznie wkurzają...co do sworznia to dziwne że nie chciał normalnie wejść.przecież jak go wyciągnąłeś to nie zmieniła się jego pozycja więc bez problemu powinieneś go wbić z powrotem...loth pisze:mozna do tego wykozystac normalne cybanty ? na srubokręt ?
Re: robilem to ostatnio
loth pisze:wczoraj zmienialem oslone przegubu.
problemami bylo:
zalozenie tych pierscieni zaciskających oslone.
mozna do tego wykozystac normalne cybanty ? na srubokręt ? czy skupienie masy w miejscu sruby jest niewskazane ?
(jak na moj gust masa jest zamala zeby cokolwiek zmienic ale co tam)
o wiele szybciej by mi to poszlo jak bym to dokręcil rozsądną siłą...
problemem bylo tez wlozenie swoznia wachacza spowrotem...
jakos nie chcial mi sie ustawic rownolegle...
w któryms momencie sie wkurzylem i odkrecilem 1 srube przy tulei wahacza i wtedy weszlo wszytko ladnie...
ejst na to jakis patent ?
nie zakłada sie opasek na śrubokręt bo będą główki chaczyły Ci o piastę lub inne przewody... dlatego zakłada się takie "płaskie opaski"
co do sworznia to nie powienieneś mieć takich problemów, może wystarczyło inaczej ustawić główkę sworznia albo rozgiąć bardziej gniazdo dla sworznia... amortyzator masz dobrze przykrecony?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
nie wiem kolego jakiej wielkości główki masz na myśli ale ja zakładam zawsze właśnie te skręcane na śrubokręt i jakoś wszytko jest ok i nic o nic nie haczy.tam jest tyle miejsca że bez problemu można takie opaski zakładać.a druga sprawa to moim zdaniem te skręcane dłużej wytrzymują niż te zaciskane...Lenio21 pisze:nie zakłada sie opasek na śrubokręt bo będą główki chaczyły Ci o piastę lub inne przewody... dlatego zakłada się takie "płaskie opaski"
wytzrymałość jest jednakowa, pod warunkiem że ori opaska jest dobrze naciągnięta i zabezpieczona, to gumy pękają i to jest przyczyną że się tam zagląda, tylko raz wymieniałem opaskę bo mechanik ją źle założył ( była luźna)hudy pisze:nie zakłada sie opasek na śrubokręt bo będą główki chaczyły Ci o piastę lub inne przewody... dlatego zakłada się takie "płaskie opaski"
nie wiem kolego jakiej wielkości główki masz na myśli ale ja zakładam zawsze właśnie te skręcane na śrubokręt i jakoś wszytko jest ok i nic o nic nie haczy.tam jest tyle miejsca że bez problemu można takie opaski zakładać.a druga sprawa to moim zdaniem te skręcane dłużej wytrzymują niż te zaciskane...
_________________
Nie mówię że bedzie chaczyć ale jest ryzyko
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no tak ale człowiek młody,głupi to słucha sprzedawców.jak kupiłem samochód 4 lata temu to po pierwsze nie orientowałem sie w jakości zamienników a po drugie chciałem zrobić wszytko tańszym kosztem... ale juz się oduczyłem tego...spidan jak najbardziej jest ok.za to odradzam przeguby firmy samko.chodź w jednym kole mam taki przegub to odradzam bo w drugim już mi się rozpadł...Lenio21 pisze:ja tylko spidana kupuję i na razie bez problemów <ok>