Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4,1Z] Wymiana osłony przegubu zewnętrznego

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
jerry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 16 sie 2007, 01:54
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jerry » 05 gru 2009, 00:10

Rok temu pisałem w tym temacie, że pochwale osłonę przegubu "premium" jeśli wytrzyma. No to mogę chyba pochwalić, trzyma się dobrze:)

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 26 gru 2009, 00:52

odkopę trochę temat. Widze, że wymiana była robiona dla B4 czy wymiana w B3 wygląda tak samo czy są jakieś znaczące różnice? i pozatym u mnie chyba cały przegub do wymiany więc jakie operacje by mi doszły jeśli miałbym to robić samemu?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 26 gru 2009, 10:04

Wszystko wygląda tak samo ;-) zawieszenie jest to samo nawet np. tulejki na wahacz do B3 zakładają od B4 bo dłużej wytrzymują ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 gru 2009, 15:13

dwa dni temu miałem przyjemność albo raczej nieprzyjemność wymiany przegubu... mogę od siebie dodać tylko tyle iż o wiele lepiej, łatwiej i szybciej jest odkręcić tą dolną śrubę i wybić wahacz bo bez tego jest za dużo zbędnej zabawy.druga sprawa to używanie młotka ogranicza się tylko i wyłącznie do wybicia wahacza i do nabicia nowego przegubu.aby ściągnąć stary przegub wystarczy wkręcić śrubę a sam zeskoczy,bezboleśnie i szybko... robiłem to pierwszy raz i cała operacja zajęła mi 40 minut...

maciek1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: Łuków/lubelskie

Post autor: maciek1994 » 13 lut 2010, 07:56

A ja mam taki problem ze 3 lata temu wymienilem ta oslone gumowa przegubu i od tej pory za kazdym razem po zimie musze ja wymieniac bo peka macie jakas recepte na to ? oslona najlepsza jaka moge dostac w swoim miescie to jaks tandeta za 20 zl

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lut 2010, 12:43

recepty raczej na takie coś nikt ci nie da.po prostu musisz kupić gumę jakiejś dobrej firmy i poprawnie ja założyć.ja osobiście zauważyłem że te osłony są różnych wielkości tzn średnicę mają taką samą jednak ich długość różni się.mnie wszystkim te krótsze gumy pękały a odkład zacząłem zakładać te dłuższe problem zniknął.te dłuższe są mniej napięte po założeniu i nawet na skręconych kołach jest sporo luzu...

loth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2009, 20:56

robilem to ostatnio

Post autor: loth » 24 lut 2010, 13:18

wczoraj zmienialem oslone przegubu.
problemami bylo:
zalozenie tych pierscieni zaciskających oslone.
mozna do tego wykozystac normalne cybanty ? na srubokręt ? czy skupienie masy w miejscu sruby jest niewskazane ?
(jak na moj gust masa jest zamala zeby cokolwiek zmienic ale co tam)
o wiele szybciej by mi to poszlo jak bym to dokręcil rozsądną siłą...

problemem bylo tez wlozenie swoznia wachacza spowrotem...
jakos nie chcial mi sie ustawic rownolegle...
w któryms momencie sie wkurzylem i odkrecilem 1 srube przy tulei wahacza i wtedy weszlo wszytko ladnie...
ejst na to jakis patent ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 lut 2010, 14:26

loth pisze:mozna do tego wykozystac normalne cybanty ? na srubokręt ?
można założyć jaką chcesz opaskę.ja też założyłem zwykłe na śrubokręt bo te zaciskowe mnie strasznie wkurzają...co do sworznia to dziwne że nie chciał normalnie wejść.przecież jak go wyciągnąłeś to nie zmieniła się jego pozycja więc bez problemu powinieneś go wbić z powrotem...

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Re: robilem to ostatnio

Post autor: Lenio21 » 25 lut 2010, 00:21

loth pisze:wczoraj zmienialem oslone przegubu.
problemami bylo:
zalozenie tych pierscieni zaciskających oslone.
mozna do tego wykozystac normalne cybanty ? na srubokręt ? czy skupienie masy w miejscu sruby jest niewskazane ?
(jak na moj gust masa jest zamala zeby cokolwiek zmienic ale co tam)
o wiele szybciej by mi to poszlo jak bym to dokręcil rozsądną siłą...

problemem bylo tez wlozenie swoznia wachacza spowrotem...
jakos nie chcial mi sie ustawic rownolegle...
w któryms momencie sie wkurzylem i odkrecilem 1 srube przy tulei wahacza i wtedy weszlo wszytko ladnie...
ejst na to jakis patent ?

nie zakłada sie opasek na śrubokręt bo będą główki chaczyły Ci o piastę lub inne przewody... dlatego zakłada się takie "płaskie opaski"

co do sworznia to nie powienieneś mieć takich problemów, może wystarczyło inaczej ustawić główkę sworznia albo rozgiąć bardziej gniazdo dla sworznia... amortyzator masz dobrze przykrecony?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 lut 2010, 09:23

Lenio21 pisze:nie zakłada sie opasek na śrubokręt bo będą główki chaczyły Ci o piastę lub inne przewody... dlatego zakłada się takie "płaskie opaski"
nie wiem kolego jakiej wielkości główki masz na myśli ale ja zakładam zawsze właśnie te skręcane na śrubokręt i jakoś wszytko jest ok i nic o nic nie haczy.tam jest tyle miejsca że bez problemu można takie opaski zakładać.a druga sprawa to moim zdaniem te skręcane dłużej wytrzymują niż te zaciskane...

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 25 lut 2010, 09:58

hudy pisze:nie zakłada sie opasek na śrubokręt bo będą główki chaczyły Ci o piastę lub inne przewody... dlatego zakłada się takie "płaskie opaski"


nie wiem kolego jakiej wielkości główki masz na myśli ale ja zakładam zawsze właśnie te skręcane na śrubokręt i jakoś wszytko jest ok i nic o nic nie haczy.tam jest tyle miejsca że bez problemu można takie opaski zakładać.a druga sprawa to moim zdaniem te skręcane dłużej wytrzymują niż te zaciskane...
_________________
wytzrymałość jest jednakowa, pod warunkiem że ori opaska jest dobrze naciągnięta i zabezpieczona, to gumy pękają i to jest przyczyną że się tam zagląda, tylko raz wymieniałem opaskę bo mechanik ją źle założył ( była luźna)
Nie mówię że bedzie chaczyć ale jest ryzyko

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 lut 2010, 10:10

oczywiście ze zagląda się tylko po to by wymienić osłonę ale ja miałem dwa razy przypadek że opaski były do wymiany właśnie te zaciskane.powodem było to że opaska była zrobiona z kiepskiego materiału przez co się rozciągała.oczywiście jak się kupi dobra osłonę to opaski tez są ok...

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 25 lut 2010, 10:21

ja tylko spidana kupuję i na razie bez problemów <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 lut 2010, 12:44

Lenio21 pisze:ja tylko spidana kupuję i na razie bez problemów <ok>
no tak ale człowiek młody,głupi to słucha sprzedawców.jak kupiłem samochód 4 lata temu to po pierwsze nie orientowałem sie w jakości zamienników a po drugie chciałem zrobić wszytko tańszym kosztem... ale juz się oduczyłem tego...spidan jak najbardziej jest ok.za to odradzam przeguby firmy samko.chodź w jednym kole mam taki przegub to odradzam bo w drugim już mi się rozpadł...

mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 25 sie 2010, 00:31

koledzy a da sie wymienić przegub w b3 1,8 ru 1989r bez wyciąbania swoażnia a musze odkrecać drążek kierowniczy ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl