Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4,1Z] Wymiana osłony przegubu zewnętrznego

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
voltan91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 sty 2008, 19:33
Lokalizacja: Bytom

Post autor: voltan91 » 27 sie 2012, 14:31

Przegub sam Ci nie wyskoczy bo jest skręcany z piastą :D
Chyba że mocno depniesz na skręconych to sie pokruszy i może wyleci.
Miesiąc temu wymieniałem przegub i jeździ do dziś :D

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 27 sie 2012, 14:40

Ale z piastą jest z jednej strony skręcony a z drugiej trzyma się chyba tylko na tym pierścieniu? Chodzi mi o to czy nie zsunie się czasem z półosi? Ale chyba tam takie siły aż na niego nie działają. Zaryzykuję

A wymieniałeś ten pierścień zabezpieczający na półosi?

voltan91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 sty 2008, 19:33
Lokalizacja: Bytom

Post autor: voltan91 » 27 sie 2012, 14:57

Ja go nie wymieniałem, został stary. Nie ma rady żeby się zsunął, fakt że jakoś pracuje przy skręcaniu i ogólnej jeździe, ale nie do tego stopnia by spaść.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 10 wrz 2012, 18:42

Mam male pytanko. W jakiej kolejnosci, jaka strona i jakie zmaczenie ma podkladka i tulejka plastikowa. Czy ich olozenie na zdjeciach pierwszej strony jest prawidlowe? No i jakie macie patenty na dobre zalozenie opasek?

Jutro wymieniam oslone kolejny raz i chcialem sie upewnic powyzszych rzeczy.

A z drugiej strony opaska luzna i smar wylazi troszke.

Pozdrawiam majsterkowiczow.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 wrz 2012, 18:47

jak jakie patenty trzeba dobrze naciągnąć opaske najlepiej cienkim śrubokrętem żeby wskoczyła na ząbek jak najdalszy

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 10 wrz 2012, 18:49

A z ta kolejnoscia i stronami mozesz podpowiedziec i utwierdzic mnie w pewnosc?

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 10 wrz 2012, 19:40

Lenio21 pisze:A z ta kolejnoscia i stronami mozesz podpowiedziec i utwierdzic mnie w pewnosc?
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... de65a7d0e2

Strony tak jak na zdjęciu, podkładka idzie pierwsza

A te opaski to porażka, dziurki na tej opasce tak rozmieszczone że nic to prawie nie trzyma. Na następną nie da się już naciągnąć a na tej co jest jest za luźno i rób co chcesz. Przynajmniej w moim zestawie tak było... Hart za 20zł

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 10 wrz 2012, 19:54

A jaki maja cel te dwa detale? I co jesli beda zle zalozone? Bo dopiero teraz sie zaczalem nad tym zastanawiac, jak mi ciagle guma pada z jednej strony:/

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 18 wrz 2012, 21:40

Witajcie. No wlasnie mam ten sam problem, Mam pytanie co do tej opaski. Musi byc ona tak naprawde konkretnia zalozona ze ani drgnie. Bo zalozylem ja tak ze napewno nie spadnie ale kreci sie po przegubie jak dobrze przycisne moze tak byc nie rozwali mi oslone poprzez skrecenie i zmeczenie materialu po pewnym czasie. Dali mi badziewne opaski i lepiej sie nie dalo zacisnac

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 wrz 2012, 21:57

Nie wiem co wy macie za te opaski ale mi jeszcze się nie zdarzyło bym miał problem a różne komplety naprawcze miałem i te lepsze i te gorsze. Dobre Obcęgi i opaska musi ścisnąć.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2012, 22:14 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 18 wrz 2012, 22:10

no wlasnie o to chodzi ze meczylem sie aby zalozyc o te jedno oczko wiecej i zalozylem a jak scisnalem obcegami to ta oslona mi sie kreci na przegubie jak dobrze reka zakrece. I chyba kupie opaske na srubokret i skrece

Voytazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 lut 2007, 00:39
Lokalizacja: Płock

Post autor: Voytazz » 18 wrz 2012, 22:35

Ta jak napisał Goldi założyć na jak najdalszy ząbek potem zacisnąć cęgami(takimi jak do wyciągania gwoździ ) bo jak będzie się ruszać to z czasem spadnie albo smar będzie wyciekał. Opaski naciągane i zaginane na blaszki lepiej od razu wywalić bo szkoda nerw i czasu. Ja osłony zawsze zakładam Spidana za 20pare zł z opaskami na ząbki i mam święty spokój. Zawleczki z półosi nie wymieniam chyba że widać że jest wycięta (przegub nie spadnie bo trzyma wahacz)

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 18 wrz 2012, 23:28

Też polecam te opaski z ząbkami, bo te naciągane to o kant ... można rozbić. Po dobrym ściśnięciu i tak je ręką zdejmiesz.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 19 wrz 2012, 03:15

Ja juz po wymianie.

Wnioski:
1. Tam gdzie byla peknieta guma mialem zle wlozone podkladki, teraz jest ok. Zobaczymy czy cos sie poprawi
2. Ze swojego przegubu jak dobrze przegiolem kosz to kulke moglem wyciagnac i rozmawialem ze znajomym, ze to normalne i musi sie dac rozebrac. On sam zrobil tak w nowym przegubie. A ja u siebie nie widze objawow zuzycia
3. Opaski dolaczone do zestawu mozna zalozyc. Tylko potrzeba troche sprytu i cierpliwosci. Wystarczy zaopatrzyc sie w obcegi, srubokret plaski maly i klucz nastawny "zabka"
4. Z drugiej strony wymienialem tylko duza opaske bo smar mi wylazil. Okazalo sie ze mialem ta blaszna z blaszkami do zaginania. Czyli rowniez nie polecam. Kupilem pojedyncza opaske o rozmiarze 94 i udalo sie zalozyc z uzyciem troche sily na ostatni otwor. Do tego lekko sklepalem zabki i scisnalem obcegami i opaska siedzi mocno.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 19 wrz 2012, 12:56

Przede wszystkim trzeba mieć specjalne szczypce do zaciskania opasek przegubów. Takimi zwykłymi nigdy nie dociągniesz dobrze. Ja robię takimi:

http://www.ceneo.pl/4772295s

i jeszcze nigdy nie miałem z tym problemu. Jak się zaciska kombinerkami albo jakimiś zwykłymi szczypcami to nigdy nie uda się zaciągnąć mocno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl