Witam,
Zabieram się do wymiany pompy wody bo w układzie nie mam w ogóle przepływu - woda stoi a silnik się przegrzewa.
Zgodnie z instrukcją w jednym z wątków próbowałem dobrać się do tej pompy, wszystkie śruby ładnie puszczają poza jedną - imbusem 6 pod pompą wtryskową. Nie jestem w stanie go w żaden sposób ruszyć, zaczyna się już omykać
Czy ktoś spotkał się z tym, że ta śruba nie chce w ogóle puścić? Co mogę zrobić?
Jedyne co przychodzi mi do głowy to póki śruba ma jeszcze w ogóle kształt to mogę przesunąć pompę wtryskową? Rozumiem, że jest to ta śruba?
Wiem, że później będzie trzeba ustawiać kąt opóźnienia, ale da mi to bardziej pewny kąt żeby atakować tę śrubę, bo aktualnie już boję się cokolwiek tam wsadzać bo to nie ma prawa się udać, pompa wtryskowa jest dosłownie o 0.5mm za nisko i przekrzywia mi klucz.
[1.9TDI 1Z] Wymiana pompy wody i śruba imbus 6
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 paź 2024, 13:03
- Imię: Sergio
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
Re: [1.9TDI 1Z] Wymiana pompy wody i śruba imbus 6
Jakby ktoś kiedyś miał ten sam problem to udało mi się wykręcić śrubę uderzając w wystający metalowy element jednocześnie trzymając śrubę kluczem imbusowym. Śruba po tym oczywiście do wymiany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.9TDI 1Z] Wymiana pompy wody i śruba imbus 6
Aby przestawić pompę wtryskową to jeszcze 3 śruby trzeba poluzować. Jeszcze dwie przez otwory kółka które je napędza oraz jedna z tyłu pompy pod rurkami wtryskiwaczy.
Jeszcze bez ruszania pompy możesz próbować młotkiem i przecinakiem. A jak będzie miał podejście to już trzeba by wbijać większego torxa albo spline, chyba że krótki próbować wbić i kręcić przez przegub.
Ostatecznie wykrętak albo wiercenie lub szlifowanie.
Jeszcze bez ruszania pompy możesz próbować młotkiem i przecinakiem. A jak będzie miał podejście to już trzeba by wbijać większego torxa albo spline, chyba że krótki próbować wbić i kręcić przez przegub.
Ostatecznie wykrętak albo wiercenie lub szlifowanie.