Witam.
Jest to mój pierwszy HOW TO MAKE, więc proszę o wyrozumiałość.
W dzisiejszym programie przedstawię wymianę skóry na pokrywie dachu
W cabrioletach często skóra wychodzi z pod srebrnej listwy, tworząc mało estetyczny efekt. Sposobem na to jest:
- wymiana skóry na nową SZTUCZNĄ skórą. Należy wiedzieć, że jest to SZTUCZNA skóra a nie prawdziwa skóra. Ważna informacja w momencie zakupu nowej.
- zakup używanej pokrywy dachu ze skórą, która jest w lepszym stanie niż nasza.
- naciągnięcie/rozciągnięcie obecnej skóry. Podobno skuteczny sposób. Należy zdemontować pokrywę z auta. Zdjąć srebrną listwę a następnie tak umiejscowić klapę aby do skóry móc zamontować np. imadło i wystawić to wszystko na słońce. Imadło powinno zwisać. Skóra po nagrzaniu staje się plastyczna i taki zabieg może coś pomóc.
W moim przypadku zdecydowałem się na wariant z zakupem klapy ze skórą.
Niestety, zapomniałem zrobić zdjęcie stanu mojej skóry na pokrywie, więc posłużę się zdjęciem podglądowym.
Przyjmijmy, że mamy zbliżony stan:
Na początek: co będzie nam potrzebne?
- wiertarka + wiertła
- nitownica. Może być ręczna, pewnie nawet najtańsza. Swoją kupiłem w OBI za 19,99zł.
- nity. Paczka 100 nitów ok. 25zł. Ogólnie będziemy potrzebować ok. 30 nitów, jednak wiadomo, że lepiej mieć zapas
Na wstępie należy zaznaczyć żeby używać odpowiednich wierteł do zakupionych nitów. Chodzi o to aby wywiercona dziurka nie była za duża na za małą główkę nitu.
1) KLAPA
Na czerwono zaznaczone są nity, które należy rozwiercić. Na żółto zaznaczone są śruby/nakrętki, które trzymają srebrną listwę, które należy odkręcić.
2)
Widzimy trzy elementy, które trzymają skórę od spodu.
3)
Na zielono zaznaczone jest miejsce, które ukazuje nam się po zdjęciu czarnych aluminiowych części. Skóra na całej dłogości pod czarnymi elementami jest przyklejona, więc należy ją delikatnie zdejmować - np. podważyć śróbokrętem.
4)
No i.. w sumie to tyle. Ten sam krok co 1,2 oraz 3 powtarzamy ze swoją klapą i przenosimy skórę. Należy zaznaczyć, że skóra w narożnikach jest najbardziej osłabiona przez zagięcia. Nie kładałem na nowo kleju, ponieważ skóra i tak idealnie przylega do klapy, więc uznałem to za zbyteczne. Poza tym, jest trzymana od spodu przez aluminiowe czarne elementy, więc trzyma się na miejscu.
Efekt mojej pracy:
(zdjęcia robione w garażu w lekkim półmroku, stąd kiepska jakość)
To tyle. Poradnik jak jest mojego autorstwa. Będzie zamieszczony na audi80.pl oraz cabrio-club.pl
[Audi 80 Cabriolet] Wymiana skóry na pokrywie dachu
Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Przejdź do
- Audi 80/90 - Forum podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Regulamin Forum Audi 80 Klub Polska
- ↳ Dział Forum Audi 80
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam/Odradzam
- ↳ Polecam lub nie Klubowicza
- ↳ Polecam lub nie spoza forum
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ Klub Audi 80
- ↳ dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Spot'kania na wysokim szczeblu
- ↳ Gadżety
- Audi 80/90 - Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG.
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe.
- ↳ Silniki V6
- ↳ Zasilanie LPG
- ↳ Inne.
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki TD
- ↳ Silniki TDi
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne.
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów.
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne.
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Hamulce tarczowe, bębnowe.
- ↳ Zawieszenie tylne
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria.
- ↳ Wahacze, zwrotnice
- ↳ Inne.
- ↳ Elektryka i elektromechanika
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach.
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer.
- ↳ Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne.
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne.
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio
- Firm / usług / reklamy
- ↳ Promocje, reklamy firm.
- Audi 80/90 Tuning, rezanie i stylizacja
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Naprawy
- ↳ Inne.
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB.
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Audi 80/90 - Galerie własnych zdjęć, tematów, postów
- ↳ Audi 80/90 - B1 / B2.
- ↳ Audi 80/90 - B3.
- ↳ Audi 80/90 - B4.
- ↳ Audi Coupe / Cabrio.
- ↳ Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.
- ↳ Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.
- ↳ Motocykle, skutery i quady.
- ↳ Archiwum starych zdjęć.
- Audi 80/90 - Centrum
- ↳ Aktualności
- ↳ Ciekawostki i galerie
- ↳ Historia modeli
- ↳ Wyposażenie
- Audi 80/90 - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Rzeczy różne
- Usunięte, zbędne tematy