Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 mar 2010, 10:42

to ladnie ja meczylem sie z tym ok 5-6 godz ale na spokojnie z kawa w reku tuleje wachaczy tuleje sanek plus swoznie sam wciskalem wszystkie tuleje

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 13 mar 2010, 14:39

problem był ze zdjęciem sworznia a prędzej z odkręceniem śruby przy nim (w obu dwóch przypadkach) :evil:

w warsztacie tez trochę zeszło bo byli zajęci a do miasta tez był kawałek bo robiłem to w domu rodzinnym bo sam nie posiadam kanału

pierwszy raz to robiliśmy ze szwagrem i tylko przy pomocy tego fotostory <ok>

Wodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 maja 2009, 15:07

Post autor: Wodek » 09 maja 2010, 18:46

Witam!

Ja mam pytanie odnośnie wypowiedzi: Danio BB
(...) Pamiętajcie przy dokręcaniu sanek , kołyski, ramy pomocniczej czy jak tam zwał żeby zaczynać od lewej tylnej śruby. Nakrętka tej śruby jako jedyna jest wstawiona do podłużnicy "na sztywno". Pozostałe mają możliwość przesuwania się. Piszę o tym bo walczyłem w kilku audi z krzywo wkręconymi śrubami i zerwanymi gwintami w podłużnicach.
Czy w Audi B3, '91, 1.9D 1Y sprawa wygląda podobnie? Czy w tym modelu też jedna nakrętka jest na sztywno a pozostałe mają możliwość regulacji? Czy tutaj stała nakrętka to tylna od strony kierowcy?
I jeszcze jedno pytanie - u mnie do sanek z prawej tylnej strony jest przykręcona poduszka pod skrzynię, zaś z lewej tylnej między sankami a karoserią jest łapa od skrzyni (która prowadzi do drugiej poduszki). Przy wymianie tulejek kołyski praktycznie wszystko musi wisieć w powietrzu - bo zarówno silnik jak i skrzynia leżą na kołysce. Zatem w jakiej kolejności przykręcać to wszystko? Najpierw kołyskę do karoserii a później do kołyski silnik skrzynię? Czy może najpierw silnik i skrzynię do kołyski a później kołyskę do karoserii? I najpierw silnik do kołyski, czy może zacząć od skrzyni? Czy w ogóle ta kolejność ma jakieś znaczenie? Oczywiście wszystko dokręcam kiedy auto już stoi na kołach!

Pozdrawiam!
G.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 maja 2010, 20:55

Wodek pisze:Czy w tym modelu też jedna nakrętka jest na sztywno a pozostałe mają możliwość regulacji? Czy tutaj stała nakrętka to tylna od strony kierowcy?
To jest właśnie ta lewa tylna.
Wodek pisze:w jakiej kolejności przykręcać to wszystko? Najpierw kołyskę do karoserii a później do kołyski silnik skrzynię?
Tak chyba będzie najprościej. Przyłap kołyskę do karoserii i połóż na niej silnik.

sys20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2009, 15:44
Lokalizacja: Olkusz

tuleje sanek

Post autor: sys20 » 24 maja 2010, 07:26

Mam pytanie czy można wymienić tylne tuleje sanek bez zciągania sanek?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 24 maja 2010, 08:49

Nie.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 24 maja 2010, 19:46

Witam.
Czy ktoś montował już coś takiego http://polibusze.istore.pl/pl,product,4 ... niego.html ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 24 maja 2010, 20:10


Awatar użytkownika
wilin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 cze 2009, 00:12
Lokalizacja: Otwock

Post autor: wilin » 28 cze 2010, 19:09

witam , bardzo pomógł mi ten temat i w mojej b3 wymieniłem te tuleje bez problemu chociaż ja nie męczyłem się z przebijaniem bo u nas facet wziął 40 zeta za wymianę na prasie , ale dzisiaj wziąłem się za to samo w b4 avant abk a tu zonk bo tam jeszcze z prawej strony jest jakaś poducha od skrzyni i śruba od niej ktęci mi się w obie strony i się nie odkręca :evil: i co teraz mam nożem wyciąć gumę i piłować tą śrubę brzeszczotem ?? bo tylko to mi do do głowy przychodzi .

[ Dodano: 2010-06-28, 23:29 ]
ok dałem radę , bez kanału robię i nie zauważyłem tej osłonki na dwa wkręty a pod spodem jest nakrętka :oops:

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 15 sie 2010, 22:08

A czy ktos z Was moze podac ale srednice zewnetrza tulei wahacza oraz obu tulei sanek (przod i tyl)? Bede robil narzedzie do wyciskania tulei i potrzebuje te dane do jego wykonania.

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 16 sie 2010, 12:12

tuleje wachaczy śr. zew 37,5mm, tuleja sanek przód 39mm, tył do roku 93 38,3mm po 93r 38mm

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 16 sie 2010, 18:43

Wielkie dzieki. Tooling bede robil na podstawie tego rysunku z forum Opel Vectra. Jak juz bedzie gotowy to zapodam zdjecia na forum ... jednak moze to troche potrwac, bo wymiane planuje dopiero na jesieni :mrgreen:

Obrazek

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 lis 2010, 21:17

witam panowie wymieniłem wszystko i dalej puka :evil: :evil: ma ktoś jakieś pomysły?tulejki na sankach ,wahaczach,poduszki sprawdzone silnik+skrzynia,amory nowe,łączniki,gumy na stabilizatorze,poduszki mcpersona nowe i dalej pukanie,magiel ok i co z tym fantem?bo już zgłupiałem

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 lis 2010, 23:05

czyli nic nowego.tak samo jest u większości ludzi na tym forum.ja wymieniłem u siebie wszystko oprócz amortyzatorów i tez puka na nierównościach.zostawiłem to i się przyzwyczaiłem...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 lis 2010, 19:21

trudno chyba trzeba się przyzwyczaić :evil: ale jeździłem kumpla avantem i tam cisza :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl