Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 07 wrz 2011, 23:40

Jak kasa nie gra roli to bierz poli czerwone jako zamiennik oryginałów.
Jak masz sciosane stare tuleje to nawet jak byś wymienił na ori to będziesz miał odczucia, że auto lepiej się klei drogi i jest trochę sztywniejsze i tak samo będzie w przypadku poli czerwonych. Wiec nie masz się co martwić o plomby czy też złote ząbki :mrgreen: na sanki przednie raczej będziesz miał jak we wszystkich A80 a na tylne to nie powiem bo nie wiem :-P powinni Ci pomóc w doborze jak będziesz kupował tuleje ;-) jak coś to napisz może na Pw do kolegi Słonik'a on kiedyś organizował akcję zamówienia grupowe na poli. może coś Ci tam podpowie.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 07 wrz 2011, 23:48

Rychu82 pisze:Koledzy,
czy w B4 sedan byłu dwa rodzaje tuleji sanek z przodu?
może ktoś wie jakie potrzebuję do siebie 4 na przednie sanki i 4 na tylne sanki
model to AAH Q z 09.1991.

z tego co wnioskuję chyba najlepsze będą te poliuretany, wezmę te najmiększe, a może ktoś wie jak to się sprawuje, jakiej firmy się to kupuje no i jaka jest ich cena?
z góry dzięki za pomoc
2x na przód i 2x tył jak coś ;) jeśli masz manulana to czy w b4 1.9 czy 2.0 masz wszystkie takie same

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 08 wrz 2011, 00:18

levis1991 pisze:
Rychu82 pisze:Koledzy,
czy w B4 sedan byłu dwa rodzaje tuleji sanek z przodu?
może ktoś wie jakie potrzebuję do siebie 4 na przednie sanki i 4 na tylne sanki
model to AAH Q z 09.1991.

z tego co wnioskuję chyba najlepsze będą te poliuretany, wezmę te najmiększe, a może ktoś wie jak to się sprawuje, jakiej firmy się to kupuje no i jaka jest ich cena?
z góry dzięki za pomoc
2x na przód i 2x tył jak coś ;) jeśli masz manulana to czy w b4 1.9 czy 2.0 masz wszystkie takie same
sanki przednie mocowane są w 4 miejscach, tylne taksamo także 2x4

nie mam ani 1,9 ani 2,0. widze że bez zdjęcia podwozia się nie obejdzie ale mozecie mi wierzyc ze 2 z przodu są wyraźnie większe

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 08 wrz 2011, 00:37


Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 13 wrz 2011, 21:17

nie zapowiada się, że będę mógł zajrzeć pod auto w najbliższym czasie.
Jakby ktoś pomógł mi dojść do tego jakie mam tuleje to będę wdzięczny

dzięki za linki ale nie wiadomo czy to są sanki z B4 z 1991 a gdzieś czytałem,że są śruby M10 lub M12 więc poduchy też są w tych przypadkach inne. ja popostu nie wiem co tam u mnie jest i nie mam jak sprawdzić.

Najchętniej wziąłbym te poliuretany 80SH chyba że jest coś innego dobrego (powyżej klasy FEBI) w cenie poniżej 500zł na sanki. Najbardziej zależy mi na przodzie. MaM możliwość kupienia Lemfordera na przednie sanki za 480zł, ale w takim przypadku wole poliuretany za połowę tej ceny. Czekam na pomoc od kogoś kto się na tym zna bo obsługa firmy produkującej tuleje z poliuretanu nie ma o tym pojęcia, przynajmniej tak wynika z rozmowy z nimi(podanie VINu nic nie zmienia)

pozdrawiam wszystkich

Irenty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 29 gru 2006, 20:40

Post autor: Irenty » 17 lis 2011, 08:39

Witam..
A mam pytanie co do tulei sanek, czy może ktoś miał taki problem, przy hamowaniu bardziej gwałtownym np. przy 100km/h szarpie kierownicą..... Nadmieniam że były już wymieniane tarcze, klocki, koła, tuleje wahaczy a w zasadzie prawie cały przód. I tak widzę, że właśnie tuleje na sankach są zwłaszcza tylne dość luźne, tzn. sprawdzane na szarpakach i widać luzy. Czy może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i była to wina właśnie tulei?.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 lis 2011, 12:33

Rychu82 pisze:nie zapowiada się, że będę mógł zajrzeć pod auto w najbliższym czasie.
Jakby ktoś pomógł mi dojść do tego jakie mam tuleje to będę wdzięczny

dzięki za linki ale nie wiadomo czy to są sanki z B4 z 1991 a gdzieś czytałem,że są śruby M10 lub M12 więc poduchy też są w tych przypadkach inne. ja popostu nie wiem co tam u mnie jest i nie mam jak sprawdzić.

Najchętniej wziąłbym te poliuretany 80SH chyba że jest coś innego dobrego (powyżej klasy FEBI) w cenie poniżej 500zł na sanki. Najbardziej zależy mi na przodzie. MaM możliwość kupienia Lemfordera na przednie sanki za 480zł, ale w takim przypadku wole poliuretany za połowę tej ceny. Czekam na pomoc od kogoś kto się na tym zna bo obsługa firmy produkującej tuleje z poliuretanu nie ma o tym pojęcia, przynajmniej tak wynika z rozmowy z nimi(podanie VINu nic nie zmienia)

pozdrawiam wszystkich
jezeli nie wejdziesz pod auto nigdy sie nie dowiesz na jaka srube masz.
druga sprawa cena 480 to chyba pozlacane te tuleje sa mowa o lemforderze
ja w swoim sklepie za polowe tej ceny co podales kupie lemfordera tuleje na sanki i wahacze

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 17 lis 2011, 14:10

tak, leforder był bardzo tani w porównaniu z ori , poprostum nie wyskakiwał numer zamienników w sklepie i dopiero jak znalazłem w googlu numer lemfordera to mi podali ludzką cenę
mam M10, siedzi lemforder i następna do wymiany jest przekładnia kierownicza <ok> , ale po nitce do kłębka az nie będzie najmniejszych drgań i dźwieków w zawieszeniu, taki priorytet <ok>

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 29 gru 2011, 22:23

Czy w audi 80 B3 są takie numery tych tulei sanek ?:

893 199 415 przód
893 199 419 tył

i czy są na śrubę 10mm ? oraz czy wystepowały jakieś inne rozmiarowo tuleje w B3 ?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 30 gru 2011, 06:31

GerB3 pisze:893 199 415 przód
893 199 419 tył
To się zgadza, śruba M10X84

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 19 mar 2012, 20:35

Mam pytanie co da wciskania tej tulejki bezpośrednio w trawers. Męczę się z tym już chyba ze 2 godz i nie mogę tego dziadostwa wcisnąć. Próbowałem na smar i płyn do mycia naczyń. Za każdym razem tulejka się trochę skrzywi i nie chcę jej wciskać na chama bo pewnie guma się oberwie. Ma ktoś na to jakiś patent?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 19 mar 2012, 21:26

Szpilka przez środek nakretki duze podkłaki w wciagasz ja tak jakby skrecajac sruby, taka prymitywna prasa.

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 19 mar 2012, 21:38

karolas123, próbowałem tym sposobem i w imadle. Za każdym razem ten szeroki kołnierz wchodzi jedną stroną szybciej a druga strona się podwija... Może by tak ścisnąć ten kołnierz jakąś opaską, bo już mi powoli ręce opadają.

Nie chcę zrobić z tulejką tego co zrobił poprzedni właściciel:
https://picasaweb.google.com/1071216489 ... 8050405922

Zastanawia mnie też jeden fakt. Dlaczego ktoś wstawił na tył tulejki o numerze 8A0 199 419 skoro powinny tam być 8A0 199 419 A i takie też kupiłem.

[ Dodano: 2012-03-20, 20:28 ]
Jako, że szlag mnie już trafił z tymi tulejkami i potrzebuje auta do pracy, pojechałem do okolicznego fachmana. Po 15 min i uiszczeniu opłaty w wysokości 10zł miałem trawers jak nowy. :mrgreen: Gdybym wiedział, że tak tanio to od razu bym tam pojechał.

chudy022
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:21
Kontakt:

Post autor: chudy022 » 23 mar 2012, 08:10

Koledzy mam takie pytanko,jestem po wymianie całego przedniego zawieszenia,tuleje,gumy.końcówki i tak dalej..Wszystko ładnie pięknie a teraz problem jest taki,lewe przednie koło nie kręci się na podniesionym aucie,tzn zrobi z pół obrotu i tak jak by coś go sprężynowało w drugą stronę,czy mogła wypaść pół ośka ze skrzyni?,prawe kręci się normalnie.Gdy już opuszce z lewarka samochód jeżdzi normalnie,biegi sprzęgło chodzi tak jak przed wymianą..

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 23 mar 2012, 08:50

chudy022 pisze:lewe przednie koło nie kręci się na podniesionym aucie,tzn zrobi z pół obrotu i tak jak by coś go sprężynowało w drugą stronę,czy mogła wypaść pół ośka ze skrzyni?,prawe kręci się normalnie.Gdy już opuszce z lewarka samochód jeżdzi normalnie,biegi sprzęgło chodzi tak jak przed wymianą..
Jeżeli tak się dzieje na podniesionym samochodzie i masz do tego zapięty bieg - to normalna sprawa - zasada działania mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów.Jeśli działoby się coś z półosią, to raczej byś nie ruszył z miejsca.
Nie masz czym się martwić!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl