[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
Jak kasa nie gra roli to bierz poli czerwone jako zamiennik oryginałów.
Jak masz sciosane stare tuleje to nawet jak byś wymienił na ori to będziesz miał odczucia, że auto lepiej się klei drogi i jest trochę sztywniejsze i tak samo będzie w przypadku poli czerwonych. Wiec nie masz się co martwić o plomby czy też złote ząbki :mrgreen: na sanki przednie raczej będziesz miał jak we wszystkich A80 a na tylne to nie powiem bo nie wiem powinni Ci pomóc w doborze jak będziesz kupował tuleje jak coś to napisz może na Pw do kolegi Słonik'a on kiedyś organizował akcję zamówienia grupowe na poli. może coś Ci tam podpowie.
Jak masz sciosane stare tuleje to nawet jak byś wymienił na ori to będziesz miał odczucia, że auto lepiej się klei drogi i jest trochę sztywniejsze i tak samo będzie w przypadku poli czerwonych. Wiec nie masz się co martwić o plomby czy też złote ząbki :mrgreen: na sanki przednie raczej będziesz miał jak we wszystkich A80 a na tylne to nie powiem bo nie wiem powinni Ci pomóc w doborze jak będziesz kupował tuleje jak coś to napisz może na Pw do kolegi Słonik'a on kiedyś organizował akcję zamówienia grupowe na poli. może coś Ci tam podpowie.
2x na przód i 2x tył jak coś jeśli masz manulana to czy w b4 1.9 czy 2.0 masz wszystkie takie sameRychu82 pisze:Koledzy,
czy w B4 sedan byłu dwa rodzaje tuleji sanek z przodu?
może ktoś wie jakie potrzebuję do siebie 4 na przednie sanki i 4 na tylne sanki
model to AAH Q z 09.1991.
z tego co wnioskuję chyba najlepsze będą te poliuretany, wezmę te najmiększe, a może ktoś wie jak to się sprawuje, jakiej firmy się to kupuje no i jaka jest ich cena?
z góry dzięki za pomoc
sanki przednie mocowane są w 4 miejscach, tylne taksamo także 2x4levis1991 pisze:2x na przód i 2x tył jak coś jeśli masz manulana to czy w b4 1.9 czy 2.0 masz wszystkie takie sameRychu82 pisze:Koledzy,
czy w B4 sedan byłu dwa rodzaje tuleji sanek z przodu?
może ktoś wie jakie potrzebuję do siebie 4 na przednie sanki i 4 na tylne sanki
model to AAH Q z 09.1991.
z tego co wnioskuję chyba najlepsze będą te poliuretany, wezmę te najmiększe, a może ktoś wie jak to się sprawuje, jakiej firmy się to kupuje no i jaka jest ich cena?
z góry dzięki za pomoc
nie mam ani 1,9 ani 2,0. widze że bez zdjęcia podwozia się nie obejdzie ale mozecie mi wierzyc ze 2 z przodu są wyraźnie większe
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
przód wersja Quattro i V-ka http://moto.allegro.pl/kolyska-sanki-au ... 36213.html , http://moto.allegro.pl/audi-80-b4-2-3-q ... 06224.html
tył Quattro: http://moto.allegro.pl/audi-80-b4-quatt ... 90451.html
tył Quattro: http://moto.allegro.pl/audi-80-b4-quatt ... 90451.html
nie zapowiada się, że będę mógł zajrzeć pod auto w najbliższym czasie.
Jakby ktoś pomógł mi dojść do tego jakie mam tuleje to będę wdzięczny
Najchętniej wziąłbym te poliuretany 80SH chyba że jest coś innego dobrego (powyżej klasy FEBI) w cenie poniżej 500zł na sanki. Najbardziej zależy mi na przodzie. MaM możliwość kupienia Lemfordera na przednie sanki za 480zł, ale w takim przypadku wole poliuretany za połowę tej ceny. Czekam na pomoc od kogoś kto się na tym zna bo obsługa firmy produkującej tuleje z poliuretanu nie ma o tym pojęcia, przynajmniej tak wynika z rozmowy z nimi(podanie VINu nic nie zmienia)
pozdrawiam wszystkich
Jakby ktoś pomógł mi dojść do tego jakie mam tuleje to będę wdzięczny
dzięki za linki ale nie wiadomo czy to są sanki z B4 z 1991 a gdzieś czytałem,że są śruby M10 lub M12 więc poduchy też są w tych przypadkach inne. ja popostu nie wiem co tam u mnie jest i nie mam jak sprawdzić.NorbertGSX pisze:przód wersja Quattro i V-ka http://moto.allegro.pl/kolyska-sanki-au ... 36213.html , http://moto.allegro.pl/audi-80-b4-2-3-q ... 06224.html
tył Quattro: http://moto.allegro.pl/audi-80-b4-quatt ... 90451.html
Najchętniej wziąłbym te poliuretany 80SH chyba że jest coś innego dobrego (powyżej klasy FEBI) w cenie poniżej 500zł na sanki. Najbardziej zależy mi na przodzie. MaM możliwość kupienia Lemfordera na przednie sanki za 480zł, ale w takim przypadku wole poliuretany za połowę tej ceny. Czekam na pomoc od kogoś kto się na tym zna bo obsługa firmy produkującej tuleje z poliuretanu nie ma o tym pojęcia, przynajmniej tak wynika z rozmowy z nimi(podanie VINu nic nie zmienia)
pozdrawiam wszystkich
Witam..
A mam pytanie co do tulei sanek, czy może ktoś miał taki problem, przy hamowaniu bardziej gwałtownym np. przy 100km/h szarpie kierownicą..... Nadmieniam że były już wymieniane tarcze, klocki, koła, tuleje wahaczy a w zasadzie prawie cały przód. I tak widzę, że właśnie tuleje na sankach są zwłaszcza tylne dość luźne, tzn. sprawdzane na szarpakach i widać luzy. Czy może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i była to wina właśnie tulei?.
A mam pytanie co do tulei sanek, czy może ktoś miał taki problem, przy hamowaniu bardziej gwałtownym np. przy 100km/h szarpie kierownicą..... Nadmieniam że były już wymieniane tarcze, klocki, koła, tuleje wahaczy a w zasadzie prawie cały przód. I tak widzę, że właśnie tuleje na sankach są zwłaszcza tylne dość luźne, tzn. sprawdzane na szarpakach i widać luzy. Czy może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i była to wina właśnie tulei?.
jezeli nie wejdziesz pod auto nigdy sie nie dowiesz na jaka srube masz.Rychu82 pisze:nie zapowiada się, że będę mógł zajrzeć pod auto w najbliższym czasie.
Jakby ktoś pomógł mi dojść do tego jakie mam tuleje to będę wdzięczny
dzięki za linki ale nie wiadomo czy to są sanki z B4 z 1991 a gdzieś czytałem,że są śruby M10 lub M12 więc poduchy też są w tych przypadkach inne. ja popostu nie wiem co tam u mnie jest i nie mam jak sprawdzić.NorbertGSX pisze:przód wersja Quattro i V-ka http://moto.allegro.pl/kolyska-sanki-au ... 36213.html , http://moto.allegro.pl/audi-80-b4-2-3-q ... 06224.html
tył Quattro: http://moto.allegro.pl/audi-80-b4-quatt ... 90451.html
Najchętniej wziąłbym te poliuretany 80SH chyba że jest coś innego dobrego (powyżej klasy FEBI) w cenie poniżej 500zł na sanki. Najbardziej zależy mi na przodzie. MaM możliwość kupienia Lemfordera na przednie sanki za 480zł, ale w takim przypadku wole poliuretany za połowę tej ceny. Czekam na pomoc od kogoś kto się na tym zna bo obsługa firmy produkującej tuleje z poliuretanu nie ma o tym pojęcia, przynajmniej tak wynika z rozmowy z nimi(podanie VINu nic nie zmienia)
pozdrawiam wszystkich
druga sprawa cena 480 to chyba pozlacane te tuleje sa mowa o lemforderze
ja w swoim sklepie za polowe tej ceny co podales kupie lemfordera tuleje na sanki i wahacze
tak, leforder był bardzo tani w porównaniu z ori , poprostum nie wyskakiwał numer zamienników w sklepie i dopiero jak znalazłem w googlu numer lemfordera to mi podali ludzką cenę
mam M10, siedzi lemforder i następna do wymiany jest przekładnia kierownicza <ok> , ale po nitce do kłębka az nie będzie najmniejszych drgań i dźwieków w zawieszeniu, taki priorytet <ok>
mam M10, siedzi lemforder i następna do wymiany jest przekładnia kierownicza <ok> , ale po nitce do kłębka az nie będzie najmniejszych drgań i dźwieków w zawieszeniu, taki priorytet <ok>
Mam pytanie co da wciskania tej tulejki bezpośrednio w trawers. Męczę się z tym już chyba ze 2 godz i nie mogę tego dziadostwa wcisnąć. Próbowałem na smar i płyn do mycia naczyń. Za każdym razem tulejka się trochę skrzywi i nie chcę jej wciskać na chama bo pewnie guma się oberwie. Ma ktoś na to jakiś patent?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
karolas123, próbowałem tym sposobem i w imadle. Za każdym razem ten szeroki kołnierz wchodzi jedną stroną szybciej a druga strona się podwija... Może by tak ścisnąć ten kołnierz jakąś opaską, bo już mi powoli ręce opadają.
Nie chcę zrobić z tulejką tego co zrobił poprzedni właściciel:
https://picasaweb.google.com/1071216489 ... 8050405922
Zastanawia mnie też jeden fakt. Dlaczego ktoś wstawił na tył tulejki o numerze 8A0 199 419 skoro powinny tam być 8A0 199 419 A i takie też kupiłem.
[ Dodano: 2012-03-20, 20:28 ]
Jako, że szlag mnie już trafił z tymi tulejkami i potrzebuje auta do pracy, pojechałem do okolicznego fachmana. Po 15 min i uiszczeniu opłaty w wysokości 10zł miałem trawers jak nowy. :mrgreen: Gdybym wiedział, że tak tanio to od razu bym tam pojechał.
Nie chcę zrobić z tulejką tego co zrobił poprzedni właściciel:
https://picasaweb.google.com/1071216489 ... 8050405922
Zastanawia mnie też jeden fakt. Dlaczego ktoś wstawił na tył tulejki o numerze 8A0 199 419 skoro powinny tam być 8A0 199 419 A i takie też kupiłem.
[ Dodano: 2012-03-20, 20:28 ]
Jako, że szlag mnie już trafił z tymi tulejkami i potrzebuje auta do pracy, pojechałem do okolicznego fachmana. Po 15 min i uiszczeniu opłaty w wysokości 10zł miałem trawers jak nowy. :mrgreen: Gdybym wiedział, że tak tanio to od razu bym tam pojechał.
Koledzy mam takie pytanko,jestem po wymianie całego przedniego zawieszenia,tuleje,gumy.końcówki i tak dalej..Wszystko ładnie pięknie a teraz problem jest taki,lewe przednie koło nie kręci się na podniesionym aucie,tzn zrobi z pół obrotu i tak jak by coś go sprężynowało w drugą stronę,czy mogła wypaść pół ośka ze skrzyni?,prawe kręci się normalnie.Gdy już opuszce z lewarka samochód jeżdzi normalnie,biegi sprzęgło chodzi tak jak przed wymianą..
Jeżeli tak się dzieje na podniesionym samochodzie i masz do tego zapięty bieg - to normalna sprawa - zasada działania mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów.Jeśli działoby się coś z półosią, to raczej byś nie ruszył z miejsca.chudy022 pisze:lewe przednie koło nie kręci się na podniesionym aucie,tzn zrobi z pół obrotu i tak jak by coś go sprężynowało w drugą stronę,czy mogła wypaść pół ośka ze skrzyni?,prawe kręci się normalnie.Gdy już opuszce z lewarka samochód jeżdzi normalnie,biegi sprzęgło chodzi tak jak przed wymianą..
Nie masz czym się martwić!