[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Mam pytania:
Czy można TYLKO śruby mocujące sanki przykręcić "na dobre" gdy koła są w górze??
Czy podczas dokręcania śrub mocujących wahacze w sankach auto musi być lekko dociążone??
Jaką mniej więcej siłą dokręcać śruby mocujące wahacze po opuszczeniu auta???
Co sądzicie o poliuretanowych tulejach??
Jakiej firmy tuleje preferujecie???? (ja założyłem lemfordera a po 2 miesiącach stuki w zawieszeniu i jak się okazało lewa tylna tuleja sanek, obie tuleje lewego wahacza oraz tylna tuleja prawego wahacza jest już wybita!!!! ).
Pomocy!! :cry:
Czy można TYLKO śruby mocujące sanki przykręcić "na dobre" gdy koła są w górze??
Czy podczas dokręcania śrub mocujących wahacze w sankach auto musi być lekko dociążone??
Jaką mniej więcej siłą dokręcać śruby mocujące wahacze po opuszczeniu auta???
Co sądzicie o poliuretanowych tulejach??
Jakiej firmy tuleje preferujecie???? (ja założyłem lemfordera a po 2 miesiącach stuki w zawieszeniu i jak się okazało lewa tylna tuleja sanek, obie tuleje lewego wahacza oraz tylna tuleja prawego wahacza jest już wybita!!!! ).
Pomocy!! :cry:
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
w tym temacie chyba już kilka razy było pisane że dokręcamy gdy auto stoi na kołach.Tomaso007 pisze:Czy można TYLKO śruby mocujące sanki przykręcić "na dobre" gdy koła są w górze??
Czy podczas dokręcania śrub mocujących wahacze w sankach auto musi być lekko dociążone??
teraz to pewnie ciężko powiedzieć bo wszystko podrabiająTomaso007 pisze:Jakiej firmy tuleje preferujecie???? (ja założyłem lemfordera a po 2 miesiącach stuki w zawieszeniu i jak się okazało lewa tylna tuleja sanek, obie tuleje lewego wahacza oraz tylna tuleja prawego wahacza jest już wybita!!!! ).
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Byłem dziś na "trzepakach " bo chciałem sprawdzić co jest przyczyną stuków w przednim zawieszeniu. Okazało się że tuleje prawego wahacza są obie wybite(we wrześniu 2011r. wymieniałem obie strony na Lemfordera) i łącznik stabilizatora jest też do wymiany. Dziś kupiłem części firmy Meyle-zobaczymy ile te tuleje wytrzymają.
Tomaso007, dokręcasz wszystko na całkiem opuszczonym aucie-bez kanału trochę ciężka sprawa. Tuleje sanek bez kanału raczej nie dokręcisz, ale tuleje wahaczy się uda bez kanału-mi się udało. <ok>
Tomaso007, dokręcasz wszystko na całkiem opuszczonym aucie-bez kanału trochę ciężka sprawa. Tuleje sanek bez kanału raczej nie dokręcisz, ale tuleje wahaczy się uda bez kanału-mi się udało. <ok>
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
A nie lepiej podłożyć klocki pod tarczę (uprzednio ją lekko dokręcając do piasty) i wtedy opuścić auto? Zawsze to bezpieczniejsza opcja, bo lewarek może wyskoczyć.dzikx pisze:można też użyć lewarka do dokręcenia wahaczy podnosząc go na wysokość jak by był opuszczony ( opcja dla tych co nie mają kanału )
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
kwestia lewarka taki firmowy z bagażnika faktycznie mało bezpieczny do tego, tylko z kołkiem musi byś początkowo wyżej podniesiony bo trzeba się trochę wcisnąć pod niego żeby wahacz dokręcić tyle że podkładał bym pod wahacz przy sworzniu nie pod tarczę ( niektórzy potrafią takie operacje robić tylko przy zaciągniętym ręcznym i na lewarku bez zabezpieczenia )
Panowie ale ja mam kanał :-> ..ale zdenerwowany jestem, bo wybuliłem kupę kasy na części ponoć najwyższej półki a 2 miesiące mi posłużyły (narazie tuleje sanek i wahaczy i pewnie łączniki stabilizatora się też kończą..)! :-x
Przyznam się, że sanki dociągałem na dobre, gdy przód był w górze (mając na myśli to, że sanki po opuszczeniu auta tak czy siak nie przesuną się i nie będą tuleje narażone na działanie pewnych sił, które by mogły im zaszkodzić, bo sanki i tak są w poziomie - tj. po opuszczeniu auta i nie zmieniają swojego miejsca. Dobrze myślę..?? Jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi. ) a tylko wahacze dopiero dokręciłem po opuszczeniu auta na koła.
Może jej w sanki i wahacze poliuretany wstawić...??! Co o tym sądzicie??? Tylko jakie???
Zawieszenie mam standardowe (dość sporo jeżdżę po mieście..).
Amorki wsadziłem nowe OLEJOWE KYB (abym nie odczuwał najmniejszej dziury na grzbiecie... ) .
Auto służy do normalnej jazdy, pieszczenia i lansu.. 8-)
Przyznam się, że sanki dociągałem na dobre, gdy przód był w górze (mając na myśli to, że sanki po opuszczeniu auta tak czy siak nie przesuną się i nie będą tuleje narażone na działanie pewnych sił, które by mogły im zaszkodzić, bo sanki i tak są w poziomie - tj. po opuszczeniu auta i nie zmieniają swojego miejsca. Dobrze myślę..?? Jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi. ) a tylko wahacze dopiero dokręciłem po opuszczeniu auta na koła.
Może jej w sanki i wahacze poliuretany wstawić...??! Co o tym sądzicie??? Tylko jakie???
Zawieszenie mam standardowe (dość sporo jeżdżę po mieście..).
Amorki wsadziłem nowe OLEJOWE KYB (abym nie odczuwał najmniejszej dziury na grzbiecie... ) .
Auto służy do normalnej jazdy, pieszczenia i lansu.. 8-)
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt: