Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 11 mar 2013, 23:31

Ale panowie, ja wyciągałem sanki i tam nie widziałem żadnej możliwości przesunięcia, no może o wartośc luzu pomiędzy śrubą a tą metalową tulejką.
A czemu padły tuleje wachacza? Kiepska firma? Kiepska seria dobrej firmy? Dokręcane na nie opuszczonym aucie i się ukręciły?
andrzejsz23 pisze:Pewnie chodzi o jakość i stan naszych dróg. Ja półtora roku przejeździłem na tulejach Lemfordera i po dzisiejszych "trzepakach" okazało się że obie prawe tuleje wahacza są do wymiany. Dużo zależy ile jeździsz i po jakich drogach.
Ja nieco ponad pół roku na Febi i się okazało że padła lewa (!!) ta tylna. A z prawej się trzymają dobrze. Do tej pory myślałem że to prawa szybciej pada
Ostatnio zmieniony 11 mar 2013, 23:40 przez elektronic, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 11 mar 2013, 23:36

elektronic pisze: Dokręcane na nie opuszczonym aucie i się ukręciły?
Bo na opuszczonym aucie tuleja jest ułozona tak jak powinna być i wtedy ją dokręcając nie ma na niej naprężeń.

Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 12 mar 2013, 08:08

andrzejsz23 pisze:wtedy ją dokręcając
A jaką siłą??? "Na chama" czy jak??

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 12 mar 2013, 10:46

Tomaso007 pisze:A jaką siłą??? "Na chama" czy jak??
No tak, możesz użyć krótkiej przedłużki (nie 1,5 m rury) na klucz, żeby bardziej dociągnąć. Śruby są utwardzane więc im to nie zaszkodzi, a napewno lepiej bedzie trzymać. Bo wiesz, dokręcisz samym kluczem a za "chwilę" bedziesz się zastanawiał co ci puka przy skręcaniu, albo na spowalniaczach.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 mar 2013, 12:08

elektronic pisze:Ale panowie, ja wyciągałem sanki i tam nie widziałem żadnej możliwości przesunięcia, no może o wartośc luzu pomiędzy śrubą a tą metalową tulejką.
A czemu padły tuleje wachacza? Kiepska firma? Kiepska seria dobrej firmy? Dokręcane na nie opuszczonym aucie i się ukręciły?
andrzejsz23 pisze:Pewnie chodzi o jakość i stan naszych dróg. Ja półtora roku przejeździłem na tulejach Lemfordera i po dzisiejszych "trzepakach" okazało się że obie prawe tuleje wahacza są do wymiany. Dużo zależy ile jeździsz i po jakich drogach.
Ja nieco ponad pół roku na Febi i się okazało że padła lewa (!!) ta tylna. A z prawej się trzymają dobrze. Do tej pory myślałem że to prawa szybciej pada
Febi to juz przeszlosc badziew co w zawieszeniu mialem tej firmy bardzo szybko kładłem sie pod auto jeszcze raz tuleje wachaczy koszmar bardzo szybko zdychaly nie wytrzymywały nawet do kolejnej zmiany oleju bo przewaznie po ok 8 tys km max juz byla guma cala popękana

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 12 mar 2013, 12:20

tomek1982 pisze:Febi to juz przeszlosc badziew co w zawieszeniu mialem tej firmy bardzo szybko kładłem sie pod auto jeszcze raz tuleje wachaczy koszmar bardzo szybko zdychaly nie wytrzymywały nawet do kolejnej zmiany oleju bo przewaznie po ok 8 tys km max juz byla guma cala popękana
Tomek ale poduchy z łożyskami już będzie z 1,5 roku i nic się nie dzieje. Nawet nie dokręcałem drugi raz po montażu; nic nie puka nic nie stuka. Ale teraz w wachacze planuje Lemfordera.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 21:30 przez elektronic, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 12 mar 2013, 20:06

Tomaso007, ja dokręcałem do oporu ręką bez dodatkowych rurek. Śruby raczej nie urwiesz bo ma ona twardość 10.8-także są bardzo twarde.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 mar 2013, 20:48

elektronic pisze:
tomek1982 pisze:Febi to juz przeszlosc badziew co w zawieszeniu mialem tej firmy bardzo szybko kładłem sie pod auto jeszcze raz tuleje wachaczy koszmar bardzo szybko zdychaly nie wytrzymywały nawet do kolejnej zmiany oleju bo przewaznie po ok 8 tys km max juz byla guma cala popękana
Tomek ale poduchy z łożyskami już będzie z 1,5 roku i nic się nie dzieje. Nawet nie dokręcałem drugi raz po montażu; nic nie puka nic nie stuka. Ale teraz w wachacze planuje Lemrordera.
z poduch tez sie poddalem 2 komplety padły pierwszy po 300 km drugi po 500 km wszystko bylo zlozone dobrze bo sam robiłem,cała poducha okropnie szybko sie plaszczyla dlatego z poduchami nie pozostalo mi nic innego jak aso i mam swiety spokój,dla mnie febi nie wiele lepszy od topran jeden badziew .
Zaryzykowałem z tulejami wachaczy lemforder narazie jest ok juz bedzie ok 30 tysi

Marciano21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:04

Post autor: Marciano21 » 14 mar 2013, 20:58

Zamierzam wymienić tuleje w trawersie Audi 80 1,9 TD, AAZ, '93r.
Zakupiłem:
- 8A0 199 415B Lemforder
- 8A0 199 419 SWAG i zastanawiam się czy nie wymienić ich na 8A0 199 419A.

Nie wiem co teraz tam siedzi, 419A są przeznaczone dla manuala, 419 dla automatu (ETKA).
Jest sens je odmieniać, które będą bardziej wytrzymałe (419 czy 419A)?
Czy ktoś zmierzy się z tym zagadnieniem, wie coś więcej w tym temacie?

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 14 mar 2013, 22:14

Marciano21 pisze:Nie wiem co teraz tam siedzi, 419A są przeznaczone dla manuala, 419 dla automatu (ETKA).
Właśnie w manualach siedzi 8A0199419 bez literki. Zwróć też uwagę na otwór w tuleji. Modelowo 94 rok miał M12, a wcześniej było M10.

Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 20 mar 2013, 11:41

No to znów widać muszę wymieniać... :-x Nacieszyłem się 1,5 miesiąca na dobrą sprawę jazdą bez stuków a założyłem ponoć lemfordera.. :cry:

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 20 mar 2013, 22:04

Tomaso007 pisze:No to znów widać muszę wymieniać... :-x Nacieszyłem się 1,5 miesiąca na dobrą sprawę jazdą bez stuków a założyłem ponoć lemfordera.. :cry:
załóż ponownie tej formy, kup z dobrego źródła. alledrogo sobie odpuść o dokręć śruby sanek i wachaczy jak auto stoi na kołach. najlepiej stań na progu jeszcze i poskacz trochę, żeby się wszystko dobrze ułożyło.

niektórzy stosują metodę, że przejadą się 100 metrów i dopiero dokręcają. jednak to chyba przesada... wystarczy dociążyć ciężarem auta ewentualnie kierowcy :)

ja tak mam i jest cisza i trzyma się drogi

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 20 kwie 2013, 08:35

Witam jestem swiezo po wymianie tulei na sankach (4 szt) , na wachaczach robilemjakies 2 lata temu. auto nie do poznania, prowadzenie zawieszenie jakby B4 byla 10 lat młodsza. Polecamkazdemu wymiane tych gum, ja jeszcze mialem od nowosci oryginały.
zaplacilem 120 za robote , 110 za czesci. Mysle ze koszt umiarkowany...
pytanie czy po takiej operacji trzeba robic geometrie?
:-)

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 20 kwie 2013, 21:44

Po wymianie w sankach nie potrzeba nic robić.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 kwie 2013, 22:09

No jak nie trzeba? Po wymianie tulei w samych wahaczach, niema takiej potrzeby, ale jak odkręciłeś kołyskę, to geometria obowiązkowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl