Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 11 lut 2015, 16:56

W czwartek auto oddaje w ręce mechanika i będzie wymieniał ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 lut 2015, 18:45

Tylko żeby ci nie wymienili jak u mnie. Po 8 latach się dowiedziałem że zapłaciłem za wymianę tulei na sankach która nie miała miejsca <ok> także mam na samochodzie 22 letnie tuleje i jeździ się na nich bardzo dobrze. A co ciekawe cały czas słyszałem stuki z zawieszenia najczęściej jak przejeżdżałem przez próg zwalniający. Okazało się że przednie śruby na sankach były lekko popuszczone. Dokręciłem i jest cisza.

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 12 lut 2015, 13:20

To nieźle ;D Ale jestem o to spokojny, bo to znajomy mechanik z mojej wioski także bez lipy ;) Grunt, żeby dobrze zrobił ;) Ja na sankach miałem przynajmniej jedną tuleje tak wybitą, że masakra. Nic dziwnego, że latała mi po drodze jak żyd po pustym sklepie ;)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 12 lut 2015, 17:47

To jak już wymienicie je,to najlepiej na poliuretany. Ja wymieniam systematycznie cała zawiechę na nie. W moim przypadku nie jest ono tanie do quattro żeby często je wymieniać.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2015, 18:29

Jakoś nie jestem przekonany do nich. Ostatnio jak byłem u mechanika to zakładał je na wahaczach w suzuki samurai i bardzo mnie zdziwiło to że wciskał je w wahacze gołymi rękami. A były to tuleje robione przez podobno bardzo dobrą firmę gdzieś z Olkusza.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 12 lut 2015, 18:32

Tak podaje instrukcja. Nie można prasą. Producent podaje specjalny silikon do tego żeby je tak wciskać. Ja jestem, bo mam. Auto od tej pory lepiej prowadzi się. Mam jeszcze do wymiany w sankach i na pewno zamówię od nich. Musze wcześniej wypiaskować i pomalować proszkowo sanki.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2015, 18:41

A te na wahaczach ile cie wyszły i gdzie kupowałeś bo ja też będę miał niedługo do wymiany

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 12 lut 2015, 18:45

Poliuretany olkusz. Ja zamawiałem cały tył do quattro oraz przód wahacze i stabilizatory na fv, więc miałem sporo taniej. Luknij tutaj:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/audi_audi-80

P.S Ja tył mam z a4 a nie z B4. Z b4 nie pasowało. Tylko z A4 B5 podeszło.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2015, 19:25

Ja tylko tuleje wahacza z przodu będę wymieniał bo 40tys zrobiło swoje... Czyli w sumie musiał bym dac ponad 100zł więcej + koszt przesyłki. Trochę mi się to nie kalkuluje ;-)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 12 lut 2015, 19:28

Mi wyszły o połowę taniej niż jakbym miał kupować w sklepie a poliuretanów nie wymieniasz co 40tyś. Chyba że robi Ci auto za czołg. Poczytaj sobie o nich.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2015, 19:33

Wiem czytałem ale ja te 40 tys robię teraz w 5 lat ;-)
Panowie a niech mi ktoś jeszcze powie jedną rzecz. Przy wymianie tulejek na wahaczach zbieżność się nie przestawi jeśli była robiona po założeniu nowych tulejek?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2015, 19:38

hudy pisze:Panowie a niech mi ktoś jeszcze powie jedną rzecz. Przy wymianie tulejek na wahaczach zbieżność się nie przestawi jeśli była robiona po założeniu nowych tulejek?
teoretycznie nie, ostatnio jak u siebie wymieniałem to pojechałem sprawdzić to wyszło że jest git i wzięli chyba 30 dychy za samo sprawdzenie.
Widziałem ostatnio poliuretany które wytrzymały znacznie mniej niż moje zwykłe tulejki, sam chciałem je zapodać ale jednak się rozmyśliłem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lut 2015, 19:41

PieterB pisze:Widziałem ostatnio poliuretany które wytrzymały znacznie mniej niż moje zwykłe zwykłe tulejki, sam chciałem je zapodać ale jednak się rozmyśliłem.
Poliuretany są dobre jak ktoś ma glebę to wtedy może wytrzymają długo, ale jak seria to się nie opłaca one nie poddają się jak guma, jest twarda i pracują na tulejkach.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 12 lut 2015, 21:02

Przymierzam się do wymiany tulei na wahaczach i sankach. Dziś sprawdzałem jakie mam śruby. I wyszło mi tak że śruby od wahaczów mam 10mm(17 klucz) a na sankach 12mm.(19klucz) ale myślę że klucz 18-stka by podeszła bo na 19-ce było trochę luźno.
Trochę mnie dziwi bo według rocznika mojej Audi(1994) śruby na tulejach od wahaczy powinny być 12mm. a nie 10mm. Także już sam nie wiem czy ktoś wcześniej sam wstawił te 10mm. czy tak było oryginalnie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lut 2015, 21:37

Tuleje wahaczy zawsze są 10, a chodzi o tuleje sanek tylne bo były 10 i 12.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl