
Do tej czynności nie będziemy potrzebowali zbyt wielu rzeczy:
- nowy olej (w moim przypadku CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 trzy buteleczki 1L w cenie około 50zł za litr)
- lewarek (raczej na wyposażeniu samochodu

- nasadka imbusowa 17 (koszt około 20-25zł) - można także kombinować z śrubą z 6-kątnym łbem 17, jak kto woli

- pojemnik do zlania starego oleju (ja stworzyłem sobie całkiem fajną miskę z bańki po oleju silnikowym do ciężarówek, posłuży ona także do innych czynności jak zmiana oleju w silniku itp. jak ktoś chce to mogę pokazać jak mi to wyszło)
- strzykawka (w aptece koszt największej, 100ml to około 3zł)
- kawałek wężyka który założymy na strzykawkę - najlepiej 1m (ceny nie podaję, bo sam znalazłem taki kawałek już w domu)
Pacjent:
Audi 80 B4 2.3 w wersji Quattro
- Korek wlewowy znajduje się obok półosi od strony kierowcy, z boku
- Korek spustowy, znajduje się od spodu, praktycznie idealnie na środku
Tak więc koszt takiej wymiany spokojnie zamyka się w 200zł. (biorąc pod uwage że potrzebujemy 3l oleju, koszt ten może być odpowiednio wyższy lub niższy)
Przed wymianą pojeździjmy trochę, tak z 15-20 minut, aby olej w skrzyni się rozgrzał, samo odpalenie i poczekanie nie jest dobrym pomysłem.

Po przejażdżce bierzemy odpowiednią nasadkę, warto pierw oczyścić łeb śruby z piasku i psiknąć odrdzewiaczem. Warto w pierwszej kolejności spróbować odkręcić korek wlewowy, ponieważ jak jego nie damy rady odkręcić, a spuścimy olej to narobimy sobie niezłego bigosu.



Po wszystkim warto umyć skrzynie, odpowiednim płynem, a po jakimś czasie skontrolować czy nie ma wycieków.
PS: Jak ja zmieniałem olej to zleciało 2l oleju, a weszło 3l.
Po wymianie lekkość zmiany biegów nie zmieniła się lub zmieniła nieznacznie, ale za to głośność skrzyni, zwłaszcza przy zmianie biegów, wyraźnie spadła.