Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] cały czas grzeje

lolnik904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:34

[B4 2.0 ABK] cały czas grzeje

Post autor: lolnik904 » 10 gru 2017, 14:35

Witam serdecznie,
Miałem w samochodzie następujący problem. Cały czas gdzieś wywalało płyn chłodniczy okazało się, że winowajcą był korek od płynu.
Po tych zabiegach, również termostat wymieniony samochód cały czas grzeje.
Posiada on klimatronik. Po włączeniu czy wybiorę 19 stopni czy 24 cały czas leci ciepłe powietrze. Klimatyzacja normalnie sie załącza ale i tak ciepłe wieje. Czy ktos miał styczność z takim czymś. Czy jest jakiś czujnik?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez lolnik904, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 gru 2017, 15:58

A jak dasz temperaturę na MIN to idzie zimne powietrze? Jeśli nie to klapa albo silnik jest zacięty.
A czujniki łatwo sprawdzić vagiem albo przez odpowiednią kombinacje przycisków na klimatroniku.

A może być tak że grzeje tak samo przy ustawieniu 19 czy 24 bo próbuje jak najszybciej uzyskać taką temperaturę wewnątrz samochodu a przy obecnych temperaturach zewnętrznych musi dać na maxa aby uzyskać nawet 19. I pewnie w trybie auto klapy są ustawione na max grzanie dla tych temperatur a tylko prędkość wiatraka będzie się zmieniać przy regulacji temperatury.

lolnik904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:34

Post autor: lolnik904 » 10 gru 2017, 16:25

Czy możesz mi napisać jaka to kombinacja przycisków na klimatroniku.

Jak dałem na minimum to też daje ciepłym powietrzem. Najgorzej jak jadę powyżej 100 km/h. Wtedy daje ładnie ciepło do środka - nawet jak nawiew ustawiony na minimum.

Czy możesz mi powiedzieć jak sprawdzić ten silnik i klapy. Czy zrobię to wyciągając schowek?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 gru 2017, 17:02

Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod. Wyłączasz tak samo.
Tu masz resztę:
https://audi80.pl/topics98/all-clim ... htm#121783

Pod 8 jest pozycja klapy temperatury na jej jej skrajne wartości są bliskie 0 i 255 jak da się min/max. Jeśli nie dochodzi to tych wartości to możliwe że się gdzieś zacina. Możesz też zdjąć schowek i zobaczyć jak ten siłownik pracuje.

lolnik904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:34

Post autor: lolnik904 » 11 gru 2017, 07:23

Dzięki za odpowiedź.

Znalazłem takie błędy:
05.1 - to ten czujnik który wychodzi z nagrzewnicy?? ten niebieski - czy ten koło bloku silnika?
06.3 - czy to ten sam czujnik co powyżej?
08.5 - Klapa regulacji temperatury, - możesz mi powiedzieć gdzie to jest lub jak wygląda- czy da się to wyczyścić czy trzeba wymieniać na nowy
15.7 - czy to jest powiązane z tym błędem powyżej

Będę bardzo wdzięczny za pomoc i odpowiedź. Dziękuję.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 gru 2017, 10:20

lolnik904 pisze:05.1
W opisie jest że to G17 a to czujnik w zderzaku
lolnik904 pisze:06.3
o czujnik temperatury silnika nie wiem czy w ABK nie montowali tego czujnika na osobnym króćcu zamontowanym na wężu 3 to jeszcze może tylko błąd sporadyczyny albo wtyczka nie łączy
lolnik904 pisze:08.5
z zewnątrz to tylko silniczek zobaczysz chyba sam. z tego co patrze to on jest z niebieską wtyczką numer 12 tutaj: http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... 989/lang/e

możesz go odkręcić i zobaczyć czy działa na bez niczego, prawdopodobnie zobaczysz go gdy wyjmiesz schowek albo jak dobrze się wygniesz to po odkręcaniu osłony pod schowkiem (jeśli nie masz wersji schowka ze zintegrowaną tą osłoną).
lolnik904 pisze:15.7
to jest chyba od klapy, która blokuje wlot powietrza przy wyłączaniu nawiewu na 0 albo włączeniu recyrkulacji. widać ją po zdjęciu filtra pyłkowego. Jeśli się zatnie to praktycznie nie będzie wlatywać powietrze do środka samochodu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 gru 2017, 22:04

A czemu nie zrobi jak mu wcześniej pisałeś? Kanał 8 włączyć zapłon cicho jak mysz i zmieniać wartości o 1 lub wiecej idzie usłyszeć działanie silniczka nastawczego jezeli zwiększymy o 1 i zrobi "trrr" to ok ale jak "trr trr" to blokowana klapka jak zwiększamy od razu o ileś tam to też ma być "trrrrrrr" wsłuchać się po prostu czy przerwie i ponawia bo wtedy jest błąd i blokowanie a jak cicho to uszkodzony silniczek nastawczy ( przeważnie wytarte szczotki lub zawieszone)


A jak przy krańcach przerywa i ponawia to znaczy że jest zła adaptacja silniczków.

lolnik904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:34

Post autor: lolnik904 » 22 gru 2017, 19:34

Witam Panowie. Dzisiaj rozebrałem samochód w drobny mak. Dwa silniczki od klap nawiewu wyczyszczone. Sprawne. Panel klimatronika nowy. Dalej ciepłe powietrze. Nagle postanowiłem wsadzić nowy bezpiecznik 267 - ten duży. Przez chwilę wszystko normalnie chodziło (chlodził bardzo łądnie i grzał) nagle go przepaliło. Czy wiecie co może być przyczyną. Robiłem akurat wiązkę z tyłu w klapie. Mogło to mieć jakiś związek?

[ Dodano: 2017-12-22, 19:34 ]
Czy to może być opornik dmuchawy???? Możecie mi powiedzieć gdzie go mogę znaleźć

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 gru 2017, 20:34

Powtórz jaki bezpiecznik 267? <niedowiarek>

lolnik904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:34

Post autor: lolnik904 » 22 gru 2017, 21:02

CHodzi o ten duży 30A pod kolumna kierowniczą.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 gru 2017, 21:33

On jest od wentylatorów chłodnicy jak pali to masz gdzieś zwarcie lub uszkodzone silniki wiatraka chłodnicy.
lolnik904 pisze:Czy to może być opornik dmuchawy???? Możecie mi powiedzieć gdzie go mogę znaleźć
Masz rozwiazanie po co szukasz dalej?? i sobie roboty dokładasz

lolnik904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:34

Post autor: lolnik904 » 05 sty 2018, 18:22

Dzisiaj jak wracałem z trasy o dziwo normalnie wszystko działało. Wstawiłem nowy opornik dmuchawy i tyle. TEraz leci tylko zimne powietrze. Wyskoczyły mi nastęującę błędy:
5.1
6.1
7.1
8.1
9.3
9.5
15.3
15.5
18.3
22.1
49.1
50.3
Może ktoś będzie w stanie mi to naprawić po świętach. Mogę dojechać w każde miejsce w Polsce. Mieszkam w Warszawie. Chyba, że macie jakis warsztat który możecie polecić.

[ Dodano: 2017-12-24, 16:05 ]
Panowie a może to sam panel climatronica. Na starym Panelu teraz raz działa wszystko normalnie, za chwię już nie. Załącza się kompresor klimatyzacji - wentylaotry też. Na nowym panelu climatronica - nic się nie dzieje. Tylko normalnie się włączają nawiewy. Powiem jeszcze, że na starym tak dziwnie podświetlenie mruga. Raz jaśniej raz ciemniej

[ Dodano: 2017-12-24, 16:23 ]
Tak. Pomyślałem ze może to wina zimnych lutow na panelu klimatronica

[ Dodano: 2017-12-27, 14:18 ]
Tak jak Panowie pisałem. To były zimne luty. Dwa dni szukania na darmo. Problem rozwiązany w 15 minut. Dzięki za pomoc

[ Dodano: 2018-01-05, 18:22 ]
Witam. Po tygodniu jazdy samochodem znów to samo. Teraz wyskoczyły błędy:
05,1
06,3
08,3
08,5
15,7
Czy może to być wina samego PANELU CLIMATRONICA? Jak go sprawdzić ? Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 sty 2018, 19:51

Odpowiedż dostałeś już dawno.

lolnik904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:34

Post autor: lolnik904 » 06 sty 2018, 10:38

Pomożesz mi dasz odpowiedź? Wiatraki normalnie się włączają teraz. Tylko wyświetlacz klimatronika tak dziwnie przygasza się. Raz jaśniejszy raz ciemniejszy i tak cały czas.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sty 2018, 19:50

NIE naprawiłeś nadal g17
NIE naprawiłeś nadal g110
NIE naprawiłeś nadal silniczka nastawczego mieszalnika
NIE sprawdziłeś pierwszej klapy, klapy powietrza

To nie wina sterownika, ewentualnie jeszcze możesz podać odczyty z kanału 18,19,20,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl