[B4 2.0 ABK] cały czas grzeje
[B4 2.0 ABK] cały czas grzeje
Witam serdecznie,
Miałem w samochodzie następujący problem. Cały czas gdzieś wywalało płyn chłodniczy okazało się, że winowajcą był korek od płynu.
Po tych zabiegach, również termostat wymieniony samochód cały czas grzeje.
Posiada on klimatronik. Po włączeniu czy wybiorę 19 stopni czy 24 cały czas leci ciepłe powietrze. Klimatyzacja normalnie sie załącza ale i tak ciepłe wieje. Czy ktos miał styczność z takim czymś. Czy jest jakiś czujnik?
Miałem w samochodzie następujący problem. Cały czas gdzieś wywalało płyn chłodniczy okazało się, że winowajcą był korek od płynu.
Po tych zabiegach, również termostat wymieniony samochód cały czas grzeje.
Posiada on klimatronik. Po włączeniu czy wybiorę 19 stopni czy 24 cały czas leci ciepłe powietrze. Klimatyzacja normalnie sie załącza ale i tak ciepłe wieje. Czy ktos miał styczność z takim czymś. Czy jest jakiś czujnik?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez lolnik904, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A jak dasz temperaturę na MIN to idzie zimne powietrze? Jeśli nie to klapa albo silnik jest zacięty.
A czujniki łatwo sprawdzić vagiem albo przez odpowiednią kombinacje przycisków na klimatroniku.
A może być tak że grzeje tak samo przy ustawieniu 19 czy 24 bo próbuje jak najszybciej uzyskać taką temperaturę wewnątrz samochodu a przy obecnych temperaturach zewnętrznych musi dać na maxa aby uzyskać nawet 19. I pewnie w trybie auto klapy są ustawione na max grzanie dla tych temperatur a tylko prędkość wiatraka będzie się zmieniać przy regulacji temperatury.
A czujniki łatwo sprawdzić vagiem albo przez odpowiednią kombinacje przycisków na klimatroniku.
A może być tak że grzeje tak samo przy ustawieniu 19 czy 24 bo próbuje jak najszybciej uzyskać taką temperaturę wewnątrz samochodu a przy obecnych temperaturach zewnętrznych musi dać na maxa aby uzyskać nawet 19. I pewnie w trybie auto klapy są ustawione na max grzanie dla tych temperatur a tylko prędkość wiatraka będzie się zmieniać przy regulacji temperatury.
Czy możesz mi napisać jaka to kombinacja przycisków na klimatroniku.
Jak dałem na minimum to też daje ciepłym powietrzem. Najgorzej jak jadę powyżej 100 km/h. Wtedy daje ładnie ciepło do środka - nawet jak nawiew ustawiony na minimum.
Czy możesz mi powiedzieć jak sprawdzić ten silnik i klapy. Czy zrobię to wyciągając schowek?
Jak dałem na minimum to też daje ciepłym powietrzem. Najgorzej jak jadę powyżej 100 km/h. Wtedy daje ładnie ciepło do środka - nawet jak nawiew ustawiony na minimum.
Czy możesz mi powiedzieć jak sprawdzić ten silnik i klapy. Czy zrobię to wyciągając schowek?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tu masz resztę:Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod. Wyłączasz tak samo.
https://audi80.pl/topics98/all-clim ... htm#121783
Pod 8 jest pozycja klapy temperatury na jej jej skrajne wartości są bliskie 0 i 255 jak da się min/max. Jeśli nie dochodzi to tych wartości to możliwe że się gdzieś zacina. Możesz też zdjąć schowek i zobaczyć jak ten siłownik pracuje.
Dzięki za odpowiedź.
Znalazłem takie błędy:
05.1 - to ten czujnik który wychodzi z nagrzewnicy?? ten niebieski - czy ten koło bloku silnika?
06.3 - czy to ten sam czujnik co powyżej?
08.5 - Klapa regulacji temperatury, - możesz mi powiedzieć gdzie to jest lub jak wygląda- czy da się to wyczyścić czy trzeba wymieniać na nowy
15.7 - czy to jest powiązane z tym błędem powyżej
Będę bardzo wdzięczny za pomoc i odpowiedź. Dziękuję.
Znalazłem takie błędy:
05.1 - to ten czujnik który wychodzi z nagrzewnicy?? ten niebieski - czy ten koło bloku silnika?
06.3 - czy to ten sam czujnik co powyżej?
08.5 - Klapa regulacji temperatury, - możesz mi powiedzieć gdzie to jest lub jak wygląda- czy da się to wyczyścić czy trzeba wymieniać na nowy
15.7 - czy to jest powiązane z tym błędem powyżej
Będę bardzo wdzięczny za pomoc i odpowiedź. Dziękuję.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W opisie jest że to G17 a to czujnik w zderzakulolnik904 pisze:05.1
o czujnik temperatury silnika nie wiem czy w ABK nie montowali tego czujnika na osobnym króćcu zamontowanym na wężu 3 to jeszcze może tylko błąd sporadyczyny albo wtyczka nie łączylolnik904 pisze:06.3
z zewnątrz to tylko silniczek zobaczysz chyba sam. z tego co patrze to on jest z niebieską wtyczką numer 12 tutaj: http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... 989/lang/elolnik904 pisze:08.5
możesz go odkręcić i zobaczyć czy działa na bez niczego, prawdopodobnie zobaczysz go gdy wyjmiesz schowek albo jak dobrze się wygniesz to po odkręcaniu osłony pod schowkiem (jeśli nie masz wersji schowka ze zintegrowaną tą osłoną).
to jest chyba od klapy, która blokuje wlot powietrza przy wyłączaniu nawiewu na 0 albo włączeniu recyrkulacji. widać ją po zdjęciu filtra pyłkowego. Jeśli się zatnie to praktycznie nie będzie wlatywać powietrze do środka samochodu.lolnik904 pisze:15.7
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A czemu nie zrobi jak mu wcześniej pisałeś? Kanał 8 włączyć zapłon cicho jak mysz i zmieniać wartości o 1 lub wiecej idzie usłyszeć działanie silniczka nastawczego jezeli zwiększymy o 1 i zrobi "trrr" to ok ale jak "trr trr" to blokowana klapka jak zwiększamy od razu o ileś tam to też ma być "trrrrrrr" wsłuchać się po prostu czy przerwie i ponawia bo wtedy jest błąd i blokowanie a jak cicho to uszkodzony silniczek nastawczy ( przeważnie wytarte szczotki lub zawieszone)
A jak przy krańcach przerywa i ponawia to znaczy że jest zła adaptacja silniczków.
A jak przy krańcach przerywa i ponawia to znaczy że jest zła adaptacja silniczków.
Witam Panowie. Dzisiaj rozebrałem samochód w drobny mak. Dwa silniczki od klap nawiewu wyczyszczone. Sprawne. Panel klimatronika nowy. Dalej ciepłe powietrze. Nagle postanowiłem wsadzić nowy bezpiecznik 267 - ten duży. Przez chwilę wszystko normalnie chodziło (chlodził bardzo łądnie i grzał) nagle go przepaliło. Czy wiecie co może być przyczyną. Robiłem akurat wiązkę z tyłu w klapie. Mogło to mieć jakiś związek?
[ Dodano: 2017-12-22, 19:34 ]
Czy to może być opornik dmuchawy???? Możecie mi powiedzieć gdzie go mogę znaleźć
[ Dodano: 2017-12-22, 19:34 ]
Czy to może być opornik dmuchawy???? Możecie mi powiedzieć gdzie go mogę znaleźć
Dzisiaj jak wracałem z trasy o dziwo normalnie wszystko działało. Wstawiłem nowy opornik dmuchawy i tyle. TEraz leci tylko zimne powietrze. Wyskoczyły mi nastęującę błędy:
5.1
6.1
7.1
8.1
9.3
9.5
15.3
15.5
18.3
22.1
49.1
50.3
Może ktoś będzie w stanie mi to naprawić po świętach. Mogę dojechać w każde miejsce w Polsce. Mieszkam w Warszawie. Chyba, że macie jakis warsztat który możecie polecić.
[ Dodano: 2017-12-24, 16:05 ]
Panowie a może to sam panel climatronica. Na starym Panelu teraz raz działa wszystko normalnie, za chwię już nie. Załącza się kompresor klimatyzacji - wentylaotry też. Na nowym panelu climatronica - nic się nie dzieje. Tylko normalnie się włączają nawiewy. Powiem jeszcze, że na starym tak dziwnie podświetlenie mruga. Raz jaśniej raz ciemniej
[ Dodano: 2017-12-24, 16:23 ]
Tak. Pomyślałem ze może to wina zimnych lutow na panelu klimatronica
[ Dodano: 2017-12-27, 14:18 ]
Tak jak Panowie pisałem. To były zimne luty. Dwa dni szukania na darmo. Problem rozwiązany w 15 minut. Dzięki za pomoc
[ Dodano: 2018-01-05, 18:22 ]
Witam. Po tygodniu jazdy samochodem znów to samo. Teraz wyskoczyły błędy:
05,1
06,3
08,3
08,5
15,7
Czy może to być wina samego PANELU CLIMATRONICA? Jak go sprawdzić ? Dzięki za pomoc.
5.1
6.1
7.1
8.1
9.3
9.5
15.3
15.5
18.3
22.1
49.1
50.3
Może ktoś będzie w stanie mi to naprawić po świętach. Mogę dojechać w każde miejsce w Polsce. Mieszkam w Warszawie. Chyba, że macie jakis warsztat który możecie polecić.
[ Dodano: 2017-12-24, 16:05 ]
Panowie a może to sam panel climatronica. Na starym Panelu teraz raz działa wszystko normalnie, za chwię już nie. Załącza się kompresor klimatyzacji - wentylaotry też. Na nowym panelu climatronica - nic się nie dzieje. Tylko normalnie się włączają nawiewy. Powiem jeszcze, że na starym tak dziwnie podświetlenie mruga. Raz jaśniej raz ciemniej
[ Dodano: 2017-12-24, 16:23 ]
Tak. Pomyślałem ze może to wina zimnych lutow na panelu klimatronica
[ Dodano: 2017-12-27, 14:18 ]
Tak jak Panowie pisałem. To były zimne luty. Dwa dni szukania na darmo. Problem rozwiązany w 15 minut. Dzięki za pomoc
[ Dodano: 2018-01-05, 18:22 ]
Witam. Po tygodniu jazdy samochodem znów to samo. Teraz wyskoczyły błędy:
05,1
06,3
08,3
08,5
15,7
Czy może to być wina samego PANELU CLIMATRONICA? Jak go sprawdzić ? Dzięki za pomoc.