Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 aah] Co to za element

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Carlos777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 cze 2010, 15:25
Lokalizacja: WPR

[B4 aah] Co to za element

Post autor: Carlos777 » 02 lip 2012, 08:38

Witam serdecznie,

Mam pytanie, co to za element w czerwonej otoczce? Jest to zapewne jakiś czujnik ale jaką odgrywa role?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58f ... 5384a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13a ... 19330.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2bc ... b81e4.html

Walczę już jakiś czas z kilmą i ostatnio nabiłem układ z kontrastem + wymiana oleju w sprężarce. Po 24 godzina czynnik uciekł, sprężarka już nie załączała a cały ten element z kostką był uwalony w barwniku.
Z góry dziękuje za pomoc.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 02 lip 2012, 08:55

Jest to czujnik (presostat) ciśnienia w układzie klimy :)
Wg ETKI presostat nr 8A0 959 482 AB

Awatar użytkownika
Carlos777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 cze 2010, 15:25
Lokalizacja: WPR

Post autor: Carlos777 » 02 lip 2012, 09:59

Wielkie dzięki za odzew. Miałbym jeszcze jedno pytanie...czytałem, że są różnice ciśnień w układzie między starym czynnikim R12 a tym 134a. Ja mam starą instalację a nabity miałem nowy czynnik. Czy mogło w układzie powstać duże ciśnienie i jakiś zawór połączony z tym czujnikiem upuścił czynnik?
Ostatnio zmieniony 02 lip 2012, 11:37 przez Carlos777, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 lip 2012, 10:20

a wiesz, że te środki nie są wymienne i nie wolno stosować nowego do starego układu bo uszkodzisz sprężarkę?

Awatar użytkownika
Carlos777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 cze 2010, 15:25
Lokalizacja: WPR

Post autor: Carlos777 » 02 lip 2012, 10:40

Sugerowałem się kolegami, którzy na kilku forach pisali że jeżdzą już długi czas na czynnikach 134a a układ mają przystosowany do R12...wymieniali tylko olej w sprężarce...

P.S. Dodam jeszcze że w układ zamiast 0,7 kg czynnika, poszło 0,45 kg. Pracownik na stacji powiedział że można zamiennie stosować ale w mniejszej ilości. Nie wnikałem po prostu wierzyłem na słowo. Mówił, że kilkakrotnie tak robił i reklamacji nie miał.

[ Dodano: 2012-07-02, 20:53 ]
Właśnie sprawdziłem błędy VWTOOL. Na fotce wyniki.
Na samym dole umieściłem błąd z Vaga sprzed kilku miesięcy jak klima nie była nabita i używana. Ktoś ma pomysł co może oznaczać ten pierwszy błąd?


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b6fac.html

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 02 lip 2012, 22:55

Leo pisze:a wiesz, że te środki nie są wymienne i nie wolno stosować nowego do starego układu bo uszkodzisz sprężarkę?
nic nie uszkodzi ;-) o ile napełniający układ ma wiedzę na temat obu czynników tak jka kolega wspomniał mają inne właściwości objętości rozprezania itp,r12 już jest nie dostępnym czynnikiem,teraz to tylko 134a,poza pewną grupą nowych samochodów, które wyjechały już z fabryk z nowszym czynnikiem-zabójcą 1234yf-to już nie komętuję oby to tylko wycofali :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl