Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[abt b4] dodatkowe chłodzenie

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

[abt b4] dodatkowe chłodzenie

Post autor: STROKE » 10 wrz 2008, 11:55

Witam

Zastanawiam sie nad sprawą założenia dodatkowego chłodzenia w mojej audiczce typu wiskoza lub coś podobnego, bo irytuje mnie te ciągle grzanie jak postoje w korkach Rozmawiałem z mechanikami i powiedzieli ze nie widzą problemu tylko ze będzie trochę większe spalanie i straci samochód delikatnie na mocy czy ktos już drążył ten temat jak to wyglad od strony praktycznej ciekawią mnie wasze opinie
Pozdro...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 wrz 2008, 12:24

jaki koszt Ci powiedzieli? bo może da się dopasować większą chłodnicę.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 10 wrz 2008, 12:47

wszyscy tak mają to po co zmieniać fabryke, lepszy efekt dała by chłodnica oleju niż cuda na patyku które jeszcze niby zmniejszają moc i po co... a tak w ogóle to może masz zakamienioną chłodnicę (i głowicę) i stąd kłopot z przegrzewaniem silnika.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 13:22

albo zapowietrzony układ chłodzenia :roll:

Darecki3037, w jaki sposób można wyczyścić chłodnicę i głowicę z kamienia? czy to możliwe w ogóle? co sądzisz o tym żęby wlać do zbiorniczka wyrównawczego taki płyn "odkamieniacz do chłodnic" i pojeździć na tym troche? czy to coś pomoże? słyszałem, że czasem może być tak, że od takiego odkamieniacza chłodnica może zacząć cieknąć jak zabardzo odkamieni gdzie nie trzeba ;-)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 10 wrz 2008, 13:31

sam sobie udzieliłeś odpowiedzi, użycie takiego specyfiku niesie ze sobą możliwość że zacznie cieknąć chłodnica ale głowicy raczej nic nie grozi. Jak coś to stosuj preparaty renomowanych firm.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 13:36

Darecki3037, czyli mam rozumieć, że wlewanie takich preparatów to jedyny sposób czyszczenia układu chłodzenia? :roll:
zastanawiam się czy czymś nie przepłukać chłodnicy - auto się nie przegrzewa ale akurat będę zmieniał płyn chłodzący i zastanawiam się czy nie warto byłoby zrobić małe czyszczenie chłodnicy przy okazji - czy warto w ogóle?
dzięki za odpowiedź :-)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 10 wrz 2008, 13:40

wszystko zależy od tego co wypłynie ze starym płynem i czy były wcześniej kłopoty z układem chłodzenia (przegrzewanie się silnika), jeśli spłynie w miarę czysty płyn ( bez kawałków kamienia, osad może być ) i nie było wcześniej kłopotów z temperaturą silnika to ja bym nic nie czyścił.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 13:48

Darecki3037, a jeśli po spuszczeniu płynu okaże się jednak, że spłyną jakieś kawałki kamienia i nieczystości, to co wtedy? może wtedy zalać wodą zdemineralizowaną z octem i pojeździć tak kilka dni przed zalaniem nowego płynu? czy płyn spuszczać na zimnym silniku czy na ciepłym?

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 10 wrz 2008, 14:30

Co do kosztów nie rozmawiałem ale powiedzieli mi że nie ma problemu z założeniem co do układu chłodzenia to jest sprawny mam g12 plus zalany trasa jest ok 88-9 ale w mieście to już inna sprawa dodatkowo mam trochę dolny plastiki od rozrządu już wypaczony i jak ma pod 97 stopni to zaczyna trochę ocierać. Uważam że układ chłodzenia w audi to sprawa niedopracowana mój brat mial kiedyś 2,3 NG i to samo grzał sie z byle powodu, dlatego chciałbym dołożyć coś zeby nie musieć włączac dodatkowego ogrzewania w postoju na swiatłach (czasami oczywiscie ;-) ) Chłodnica wydajniejsza to tez fajna sprawa tylko nie wiem czy nie wymagało by to większego rezania najlepiej to dodatkowy wentylator dołożyć - tylko co sie z tym wiąże i jakie mody trzeba robic?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 10 wrz 2008, 16:06

grze no chyba poparzyć się nie chcesz, spuszczaj na zimnym i tak się odkręca przewody wodne od pompy. Jak wypłyną kawałki kamienia to zalej preparatem do odkamieniania wg procedury na opakowaniu ( po co chcesz z tym jeździć żeby wszystko zjadło? włącznie z tłokami...) a potem zalej świeży płyn i odpowietrz układ.

STROKE możesz wsadzić wentylatory od ABK tam są 2. Ja nigdy nie miałem kłopotu z przegrzewaniem sie silnika w korku, układ pracował stabilnie 98 włączał 92 wyłączał potem temp spadła do 90 a potem znów rosła do 98 i tak w kółko.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 18:39

Darecki3037, wielkie dzięki za rozjaśnienie tematu. muszę mieć dobrą podbudowę teoretyczną, wiedzieć co i jak gdyby był jednak kamień zanim wezmę się do roboty :-)

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 10 wrz 2008, 20:19

Możesz tez zastosowac opornice która bedzie powodowała wcześniejsze załączenie wentylatora lecz na mniejszych obrotach. Po zastosowaniu tego miałbyś wtedy 2 biegi wentylatora szybkie i wolne. Oczywiście musiałbyś zmodyfikowac instalacje ale napewno taniej by to przyszło niż założenie wiska lub kupna wentylatorów z ABK jak juz było wspomniane.


http://www.allegro.pl/item429884598_aud ... chawy.html

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 20:31

mnie by za to interesowało coś takiego jak jest w ABK, mianowicie, że po wyłączeniu zapłonu na gorącym silniku dalej kręci się wiatrak, bo w ABT niestety przestaje.

STROKE, sprawdzałeś czy masz wszystko Ok z układem chłodzenia? też mam ABT i nie dostrzegam żadnego przegrzewania się silnika. może czyjnik temperatury Ci pada albo coś z termostatem?

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 10 wrz 2008, 20:34

[quote="grze"]mnie by za to interesowało coś takiego jak jest w ABK, mianowicie, że po wyłączeniu zapłonu na gorącym silniku dalej kręci się wiatrak, bo w ABT niestety przestaje.

Więc jaki problem wystarczy przerobic + zamiast po zapłonowy zrobic go + stałym i będzie Ci wiatrak chodził cały czas.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 20:40

Fantomas_29 pisze:
grze pisze:mnie by za to interesowało coś takiego jak jest w ABK, mianowicie, że po wyłączeniu zapłonu na gorącym silniku dalej kręci się wiatrak, bo w ABT niestety przestaje.

Więc jaki problem wystarczy przerobic + zamiast po zapłonowy zrobic go + stałym i będzie Ci wiatrak chodził cały czas.
a dużo z tym roboty? o jaki + chodzi? mógłbyś mi to tak troche łopatologiczniej wytłumaczyć? dzięki wielkie :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl