[abt b4] dodatkowe chłodzenie
[abt b4] dodatkowe chłodzenie
Witam
Zastanawiam sie nad sprawą założenia dodatkowego chłodzenia w mojej audiczce typu wiskoza lub coś podobnego, bo irytuje mnie te ciągle grzanie jak postoje w korkach Rozmawiałem z mechanikami i powiedzieli ze nie widzą problemu tylko ze będzie trochę większe spalanie i straci samochód delikatnie na mocy czy ktos już drążył ten temat jak to wyglad od strony praktycznej ciekawią mnie wasze opinie
Pozdro...
Zastanawiam sie nad sprawą założenia dodatkowego chłodzenia w mojej audiczce typu wiskoza lub coś podobnego, bo irytuje mnie te ciągle grzanie jak postoje w korkach Rozmawiałem z mechanikami i powiedzieli ze nie widzą problemu tylko ze będzie trochę większe spalanie i straci samochód delikatnie na mocy czy ktos już drążył ten temat jak to wyglad od strony praktycznej ciekawią mnie wasze opinie
Pozdro...
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
albo zapowietrzony układ chłodzenia :roll:
Darecki3037, w jaki sposób można wyczyścić chłodnicę i głowicę z kamienia? czy to możliwe w ogóle? co sądzisz o tym żęby wlać do zbiorniczka wyrównawczego taki płyn "odkamieniacz do chłodnic" i pojeździć na tym troche? czy to coś pomoże? słyszałem, że czasem może być tak, że od takiego odkamieniacza chłodnica może zacząć cieknąć jak zabardzo odkamieni gdzie nie trzeba
Darecki3037, w jaki sposób można wyczyścić chłodnicę i głowicę z kamienia? czy to możliwe w ogóle? co sądzisz o tym żęby wlać do zbiorniczka wyrównawczego taki płyn "odkamieniacz do chłodnic" i pojeździć na tym troche? czy to coś pomoże? słyszałem, że czasem może być tak, że od takiego odkamieniacza chłodnica może zacząć cieknąć jak zabardzo odkamieni gdzie nie trzeba
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Darecki3037, czyli mam rozumieć, że wlewanie takich preparatów to jedyny sposób czyszczenia układu chłodzenia? :roll:
zastanawiam się czy czymś nie przepłukać chłodnicy - auto się nie przegrzewa ale akurat będę zmieniał płyn chłodzący i zastanawiam się czy nie warto byłoby zrobić małe czyszczenie chłodnicy przy okazji - czy warto w ogóle?
dzięki za odpowiedź
zastanawiam się czy czymś nie przepłukać chłodnicy - auto się nie przegrzewa ale akurat będę zmieniał płyn chłodzący i zastanawiam się czy nie warto byłoby zrobić małe czyszczenie chłodnicy przy okazji - czy warto w ogóle?
dzięki za odpowiedź
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Co do kosztów nie rozmawiałem ale powiedzieli mi że nie ma problemu z założeniem co do układu chłodzenia to jest sprawny mam g12 plus zalany trasa jest ok 88-9 ale w mieście to już inna sprawa dodatkowo mam trochę dolny plastiki od rozrządu już wypaczony i jak ma pod 97 stopni to zaczyna trochę ocierać. Uważam że układ chłodzenia w audi to sprawa niedopracowana mój brat mial kiedyś 2,3 NG i to samo grzał sie z byle powodu, dlatego chciałbym dołożyć coś zeby nie musieć włączac dodatkowego ogrzewania w postoju na swiatłach (czasami oczywiscie ) Chłodnica wydajniejsza to tez fajna sprawa tylko nie wiem czy nie wymagało by to większego rezania najlepiej to dodatkowy wentylator dołożyć - tylko co sie z tym wiąże i jakie mody trzeba robic?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
grze no chyba poparzyć się nie chcesz, spuszczaj na zimnym i tak się odkręca przewody wodne od pompy. Jak wypłyną kawałki kamienia to zalej preparatem do odkamieniania wg procedury na opakowaniu ( po co chcesz z tym jeździć żeby wszystko zjadło? włącznie z tłokami...) a potem zalej świeży płyn i odpowietrz układ.
STROKE możesz wsadzić wentylatory od ABK tam są 2. Ja nigdy nie miałem kłopotu z przegrzewaniem sie silnika w korku, układ pracował stabilnie 98 włączał 92 wyłączał potem temp spadła do 90 a potem znów rosła do 98 i tak w kółko.
STROKE możesz wsadzić wentylatory od ABK tam są 2. Ja nigdy nie miałem kłopotu z przegrzewaniem sie silnika w korku, układ pracował stabilnie 98 włączał 92 wyłączał potem temp spadła do 90 a potem znów rosła do 98 i tak w kółko.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Możesz tez zastosowac opornice która bedzie powodowała wcześniejsze załączenie wentylatora lecz na mniejszych obrotach. Po zastosowaniu tego miałbyś wtedy 2 biegi wentylatora szybkie i wolne. Oczywiście musiałbyś zmodyfikowac instalacje ale napewno taniej by to przyszło niż założenie wiska lub kupna wentylatorów z ABK jak juz było wspomniane.
http://www.allegro.pl/item429884598_aud ... chawy.html
http://www.allegro.pl/item429884598_aud ... chawy.html
mnie by za to interesowało coś takiego jak jest w ABK, mianowicie, że po wyłączeniu zapłonu na gorącym silniku dalej kręci się wiatrak, bo w ABT niestety przestaje.
STROKE, sprawdzałeś czy masz wszystko Ok z układem chłodzenia? też mam ABT i nie dostrzegam żadnego przegrzewania się silnika. może czyjnik temperatury Ci pada albo coś z termostatem?
STROKE, sprawdzałeś czy masz wszystko Ok z układem chłodzenia? też mam ABT i nie dostrzegam żadnego przegrzewania się silnika. może czyjnik temperatury Ci pada albo coś z termostatem?
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Fantomas_29 pisze:a dużo z tym roboty? o jaki + chodzi? mógłbyś mi to tak troche łopatologiczniej wytłumaczyć? dzięki wielkie :mrgreen:grze pisze:mnie by za to interesowało coś takiego jak jest w ABK, mianowicie, że po wyłączeniu zapłonu na gorącym silniku dalej kręci się wiatrak, bo w ABT niestety przestaje.
Więc jaki problem wystarczy przerobic + zamiast po zapłonowy zrobic go + stałym i będzie Ci wiatrak chodził cały czas.