Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Jak zrobić klimatronic z manualnej klimatyzacji

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 mar 2017, 20:24

Według etki potrzebujesz specjalną piastę do tego 026105215 i te dwa talerzyki płytka mocująca tak jak jest w abt.abk kompresor jest napędzany pierwszym, jeszcze druga opcja szukać koła dla klimy Deiva one przeważnie nie miały orginalnych kół a dorabianych coś na styl oryginału 026105255K ale mimo tego i tak potrzebna piasta. Wiec bez piasty ani rusz 026105215 a raczej jest nie do kupienia wiec zostanie albo kombinować z ABT/ABK lub specjalnie toczyć dorabiać.

Albo najprostszy pewny sposób koła z ABT/ABK a zmienić koła w alternatorze,pompie chłodenia i w pomnie wspomagania.

Awatar użytkownika
lukasz12510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49

Post autor: lukasz12510 » 05 kwie 2017, 22:26

Dziękuje za potwierdzenie, mam już zamówione koła do silnika ABK.
Poniżej link jak to powinno oryginalnie w B3 wyglądać tak jak pisał JAREWA
http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A80/1993/114/R/1/105/105015#5.

Jeszcze mam kolejny problem. Moja chłodnica wody jest uszkodzona i kupiłem komplet chłodnic z ABK (wody + klimatyzacji + wentylatory)
Szerokość chłodnicy B3 72.2 cm a w B4 ABK jest 75 cm no i jest trochę wyższa.
Czy wystarczy wymienić przednią belkę z ABK i będzie pasować?

Czy belka z 1.9 TDI jest taka sama jak z ABK?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 kwie 2017, 23:16

Belka jest taka sama ABT/ABK/1Z/ACE pod klimatyzacje bo chłodnice takie same i wentylatory w przypadku 1Z i ACE szło tylko jedno czy to z klimą czy bez. ABT/ABK były dwie odmiany niska bez klimy i ta wysoka z klimą. A czy to pasuje do B3 to już ci nie powiem.

Awatar użytkownika
lukasz12510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49

Post autor: lukasz12510 » 01 maja 2017, 21:09

Jestem na finiszu podłączania wiązki od klimatronika.
Pozostała mi kwestia czerwonej wtyczki i kabelka czerwono/zielonego.
Komputer samochodu to Bosch 0 261 200 251
443 907 311
Kabelek czerwono/zielony jest na schemacie podpisany data link connector
Obrazek

Czerwonej wtyczki nie mam w moim samochodzie :|
Znalazłem kilka opisów ale nie wiem jak to podłączyć w mojej wersji.


Obrazek

Proszę o jakieś wskazówki :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 maja 2017, 22:55

Data link pod śróbkę w skrzynce pod "K"

Czerwona wtyczka
Biało niebieski pod G110 drugi w G110 plus po zapłonie

Czarne pod ECU pin 3,4 ale jak poszukasz to znajdziesz bo pisałem jak będzie dobrze podłączone to na postoju gdy dasz gaz ostro do podłogi wyłączy sprężarkę.

Awatar użytkownika
lukasz12510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49

Post autor: lukasz12510 » 01 maja 2017, 23:16

Dziekuje za odpowiedz ;-)
Rozumiem ze przewody do ECU trzeba dodać do tej szerokiej wtyczki od ECU czy moze zostały wyprowadzone?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 maja 2017, 23:17

trzeba dodac

Awatar użytkownika
lukasz12510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49

Post autor: lukasz12510 » 02 maja 2017, 13:51

Oki pin 3,4 dodany do ECU dziękuje :-)
Ale nie rozumiem jak to jest z tymi pinami od G110, mam oryginalna wiązkę pod komorę silnika z V6
tam jest ta wtyczka do czujnika płyny chłodniczego ale z drugiej strony te stgnały wchodzą w wtyczkę czarno/zieloną...
Nie mam co podłączyć pod pin 4 i 5 czerwonej wtyczki.

"Data link" też nie mam śrubki K, z tego co doczytałem to należy podłączyć pod styk 87k?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 maja 2017, 14:02

lukasz12510 pisze:"Data link" też nie mam śrubki K, z tego co doczytałem to należy podłączyć pod styk 87k?
To musisz dorobić sobie , to jest w celu diagnostycznym wiec musi być.

Coś nie tak mi sie zdaje z tą wtyczką co piszesz bo przy V6 ona była w wiązce silnika jak i czujnik g110 w przypadku r4 trzeba dorabiać czujnik jak i wiązkę.

Awatar użytkownika
lukasz12510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49

Post autor: lukasz12510 » 02 maja 2017, 14:47

Właśnie tak jest, ten czujnik G110 jest zintegrowany z wiązką co jest w komorze silnika
i przewody idą wiązką klimy do kabiny do zielono czarnej wtyczki i dalej do klimatronika.
Narazie nie podłącze zobaczę co z tego wyjdzie.

Ta śrubka co mam dorobić to tylko po to aby mieć dostęp do tego przewodu spod skrzynki bezpieczników ?

Mam jeszcze pytanie jak sprawa wygląda z przekodowaniem sterownika z V6 na R4?
Czy wtedy licznik obrotów kompresora będzie zbędny?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 maja 2017, 15:05

lukasz12510 pisze:Ta śrubka co mam dorobić to tylko po to aby mieć dostęp do tego przewodu spod skrzynki bezpieczników ?
No najlepiej to odtworzyć całe złącze OBD wtedy masz łatwo podłączyć (+,-,K)
Jak przekodujesz to zbędny.

G110 przy V6 występuje z czujnikiem na zegary dlatego jest w wiązce silnika, dla R4 występuje osobno na króćcu do nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
lukasz12510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49

Post autor: lukasz12510 » 08 maja 2017, 13:46

Dziękuje bardzo za wszelkie wskazówki.
Narazie mam podłączone wszystko w kabinie, teraz czeka na mnie praca pod maską :-)
Oto efekt
Obrazek

Tylko jak odczytam wartość prędkości obrotowej silnika to się nie zgadza. Jak dodam gazu to wartość się zwiększa ale jest ok o połowe za mała. Możliwe, że powodem jest sterownik od V6. W jaki sposób mogę go przeprogramować na R4?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 maja 2017, 16:12

Przekoduj i będzie ok. Potzebny vag interfejs i te gniazdo obd które miałeś dorobić.

Awatar użytkownika
lukasz12510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49

Post autor: lukasz12510 » 08 maja 2017, 18:21

Już wiem o jakiś śrubkach mówiłeś...

Obrazek

U mnie w B3 takich śrubek nie ma, są tylko pod kolumną kierowniczą te wtyczki od OBD1
Czyli wystarczy, że przylutuję linię K od klimatronika do lini K białej wtyczki i też będzie ok?
Ja dodatkowo poza białą i czarną mam jeszcze niebieską wtyczkę?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 maja 2017, 20:17

tak wystarczy tam przylutować czy dołożyć z trzecia troche dziwne masz abs? airbag?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga