[B4 2.0 ABT] Jak zrobić klimatronic z manualnej klimatyzacji
[B4 2.0 ABT] Jak zrobić klimatronic z manualnej klimatyzacji
Witam zapalonych rezaczy Audi 80.Przeglądałem godzinami forum jak i forum rezaczy i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak krok po kroku założyć klimatronic do b4 z klimą manualną.Wiem,że mogę założyć panel sterujący z a4,do tego potrzebne są jeszcze silniczki regulacji klapek nawiewu oraz wiązka elektryczna.Tylko jaki panel sterujący(jakie oznaczenie),z jakim oznaczeniem silniczki,jaką wiązkę,jakie czujniki z jakim oznaczeniem?Podobno nie ma możliwości do zespołu dmuchawy dorezać silniczków a trzeba wymienić cały zespół dmuchawy na gotowy już z silniczkami,wentylator dmuchawy chyba może być ten sam.Czy to prawda?Proszę oszczędzić sobie odpowiedzi typu że jest to nieopłacalne,że najlepiej z przeszczepu.Dodam że chcę zakupić wszystko po kolei i sam to zrobię.Chyba,że ktoś z was chciałby się tego podjąć
karol8713, najlepsze rozwiązanie to wyprucie climatronic z jakiejś b4 będziesz miał wszystko to co potrzebne żeby działało, panel z A4 nie pasuje przynajmniej u mnie nie działał tzn nie chciał np załączać klimy może z pierwszych wypustów by działał ale z 97 nie chciało :roll: . Po co kombinować jak można kupić gotową nagrzewnice ze wszystkimi silniczkami taniej na pewno będzie po za nagrzewnicą potrzebne ci będą 2 czujniki który jest w desce " taka mała kratka" w dechach na 2 air bag była w standardzie , drugi jest w podsufitce koło lampki , konsola bo ma inne mocowania panel od climatronia a pokrętła , wiązką wiadomo która idzie od panela climatronic do skrzynki , wyświetlacz temperatury zewnętrznej razem z czujnikiem , najbardziej ten czujnik od temp, i nie wiem jak to jest w benzynach manual bo u mnie w TDI musiało zostać dorobione trochę wiązki pod maską 2 czy tam 3 kable żeby mogło sczytywać obroty klimy czy coś nie pamiętam dokładnie , i czy przekaźniki od wentylatorów w skrzynce są takie same jak w manualu aa no i bym zapomniał do tego trzeba dołożyć zbiorniczek podciśnieniowy który montuje się za błotnikiem po stronie kierowcy on idzie do zaworka z trójnikiem o ile dobrze pamiętam i łączy się z nagrzewnicą od climatronic i serwem . dołożyć też trzeba niebieski czujnik z trójnikiem na węże wychodzące zza ściany grodziowej od nagrzewnicy, tak pobieżnie to wsio u mnie w ogóle nie było klimy trza było wszystko od podstaw tu łatwiej będzie , popytaj też speców bo jest tu na forum trochę magików co montują to z zamkniętymi oczami
The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!
Rebeca Linares,Asa Akira,Lupe Fuentes,Joanna Angels,Marie Luv,Britney Private,Lucy Belle,Aleska Diamond Jane Kyle,Sophie Lynx
Rebeca Linares,Asa Akira,Lupe Fuentes,Joanna Angels,Marie Luv,Britney Private,Lucy Belle,Aleska Diamond Jane Kyle,Sophie Lynx
Chcesz profesjonalnej porady ? Pisz do https://audi80.pl/jugo007,u,13833.htm Wszystko Ci powie <ok>
Dzięki chłopaki za odpowiedzi.Nie wiem czy jest sens zmieniać konsolę bo odrazu zamierzam zrezac konsolę środkową aby to wyglądało tak
http://rezacze.pl/warsztat/ufo_navi/ufo_navi.html
lecz zamiast pokręteł od ogrzewania panel klimatronic.Ot takie bajery.
http://rezacze.pl/warsztat/ufo_navi/ufo_navi.html
lecz zamiast pokręteł od ogrzewania panel klimatronic.Ot takie bajery.
więc tak jeśli masz manualna klime to pod maska zostaje to co jest a pod deskę trzeba dokupić cały kompletny nawiew środkowa obudowę kratek całą wiązkę z pod deski czujnik deski i dachowy do lampki deska zostaję bo na czujnik jest miejsce panel klimatronika z B4 bo z A4 działa ale nie włączysz klimy przeróbka z manuala na klimatronik jak dobrze idzie 12 godzin pracy
Diagnostyka i naprawy osprzętu silnika ABK
K-jetronic
Obsługa i naprawy dachów hydraulicznych Cabrio
Moje ABK audi-b4-abk-20e-mala-sesja-z-barto-team-t33523.html
K-jetronic
Obsługa i naprawy dachów hydraulicznych Cabrio
Moje ABK audi-b4-abk-20e-mala-sesja-z-barto-team-t33523.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Marek troszke za duzo czasu mu podales chyba ze robi to sie pierwszy raz bo Tobie to zajmuje o wiele krocej :mrgreen:
https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:
Przekladka MUNIOR + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zespół dmuchawy -300zł z wiązką - trudno dostępny w całości
Sterownik -100-150zł
Konsola środkowa z ramką -100-150zł
Wiązka pod deską -100-200zł trudno dostępna
Czujniki w kabinie duperele 50-100zł
Czyli w teorii około 700zł przy dobrych wiatrach że jest u jednego sprzedawcy. Najlepiej poszukać na szrocie i wtedy może było by taniej i wszystko.
Sterownik -100-150zł
Konsola środkowa z ramką -100-150zł
Wiązka pod deską -100-200zł trudno dostępna
Czujniki w kabinie duperele 50-100zł
Czyli w teorii około 700zł przy dobrych wiatrach że jest u jednego sprzedawcy. Najlepiej poszukać na szrocie i wtedy może było by taniej i wszystko.
Nie do końca zostaje to co jest bo manualna nie posiada czujnika obrotów sprężarki jak to rozwiązujesz :?: no i czujnik temperatury układu chodzenia silnika dochodzi.jugo007 pisze:więc tak jeśli masz manualna klime to pod maska zostaje to co jest
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 10:19 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
A w 1z nie ma czasem tego czujnika obrotow sprezarki? bo mam zalozony klimatronic w moim i jakos wszystko dziala
https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:
Przekladka MUNIOR + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wiem że manualny nie posiada. A jeżeli się podłącza climatronik bez tego czujnika to nie będzie działać normalnie będzie sypać błędem poślizgu paska i będzie wyłączać kompresor.
I wiem że jest kilka opcji:
Wycięcie czujnika kodowaniem
Włożenie czujnika do istniejącego kompresora-"ponoć da radę"
Lub zmiana na kompresor z czujnikiem
Tak jest w teorii a ja sam nie wiem wiec pytam się fachmana :-> jak to z tym jest?
I wiem że jest kilka opcji:
Wycięcie czujnika kodowaniem
Włożenie czujnika do istniejącego kompresora-"ponoć da radę"
Lub zmiana na kompresor z czujnikiem
Tak jest w teorii a ja sam nie wiem wiec pytam się fachmana :-> jak to z tym jest?
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Nie ma potrzeby, tylko 1Z i V6 miały czujnik obrotów sprężarki bez względu czy to manual czy climatronic. U Ciebie jest benzyna R4 także nic nie musisz zmieniać. Pod maską jednakdobrzy wymienić wiązkę na tą z czujnikiem temp. cieczy chłodzącej do climatronica, jednak można też przerobić wiązkę dokładając dodatkowe 2 przewody. Bez tego czujnika też wszystko będzie działać tylko nawiew bezwzględu jaka jest temp. cieczy będzie się zawsze włączał z opóźnieniem.karol8713 pisze:ja tez muszę wymienić kompresor?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga