[B4 2.0 ABT] Jak zrobić klimatronic z manualnej klimatyzacji
[B4 2.0 ABT] Jak zrobić klimatronic z manualnej klimatyzacji
Witam zapalonych rezaczy Audi 80.Przeglądałem godzinami forum jak i forum rezaczy i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak krok po kroku założyć klimatronic do b4 z klimą manualną.Wiem,że mogę założyć panel sterujący z a4,do tego potrzebne są jeszcze silniczki regulacji klapek nawiewu oraz wiązka elektryczna.Tylko jaki panel sterujący(jakie oznaczenie),z jakim oznaczeniem silniczki,jaką wiązkę,jakie czujniki z jakim oznaczeniem?Podobno nie ma możliwości do zespołu dmuchawy dorezać silniczków a trzeba wymienić cały zespół dmuchawy na gotowy już z silniczkami,wentylator dmuchawy chyba może być ten sam.Czy to prawda?Proszę oszczędzić sobie odpowiedzi typu że jest to nieopłacalne,że najlepiej z przeszczepu.Dodam że chcę zakupić wszystko po kolei i sam to zrobię.Chyba,że ktoś z was chciałby się tego podjąć
karol8713, najlepsze rozwiązanie to wyprucie climatronic z jakiejś b4 będziesz miał wszystko to co potrzebne żeby działało, panel z A4 nie pasuje przynajmniej u mnie nie działał tzn nie chciał np załączać klimy może z pierwszych wypustów by działał ale z 97 nie chciało :roll: . Po co kombinować jak można kupić gotową nagrzewnice ze wszystkimi silniczkami taniej na pewno będzie po za nagrzewnicą potrzebne ci będą 2 czujniki który jest w desce " taka mała kratka" w dechach na 2 air bag była w standardzie , drugi jest w podsufitce koło lampki , konsola bo ma inne mocowania panel od climatronia a pokrętła , wiązką wiadomo która idzie od panela climatronic do skrzynki , wyświetlacz temperatury zewnętrznej razem z czujnikiem , najbardziej ten czujnik od temp, i nie wiem jak to jest w benzynach manual bo u mnie w TDI musiało zostać dorobione trochę wiązki pod maską 2 czy tam 3 kable żeby mogło sczytywać obroty klimy czy coś nie pamiętam dokładnie , i czy przekaźniki od wentylatorów w skrzynce są takie same jak w manualu aa no i bym zapomniał do tego trzeba dołożyć zbiorniczek podciśnieniowy który montuje się za błotnikiem po stronie kierowcy on idzie do zaworka z trójnikiem o ile dobrze pamiętam i łączy się z nagrzewnicą od climatronic i serwem . dołożyć też trzeba niebieski czujnik z trójnikiem na węże wychodzące zza ściany grodziowej od nagrzewnicy, tak pobieżnie to wsio u mnie w ogóle nie było klimy trza było wszystko od podstaw tu łatwiej będzie , popytaj też speców bo jest tu na forum trochę magików co montują to z zamkniętymi oczami
Chcesz profesjonalnej porady ? Pisz do https://audi80.pl/jugo007,u,13833.htm Wszystko Ci powie <ok>
Dzięki chłopaki za odpowiedzi.Nie wiem czy jest sens zmieniać konsolę bo odrazu zamierzam zrezac konsolę środkową aby to wyglądało tak
http://rezacze.pl/warsztat/ufo_navi/ufo_navi.html
lecz zamiast pokręteł od ogrzewania panel klimatronic.Ot takie bajery.
http://rezacze.pl/warsztat/ufo_navi/ufo_navi.html
lecz zamiast pokręteł od ogrzewania panel klimatronic.Ot takie bajery.
więc tak jeśli masz manualna klime to pod maska zostaje to co jest a pod deskę trzeba dokupić cały kompletny nawiew środkowa obudowę kratek całą wiązkę z pod deski czujnik deski i dachowy do lampki deska zostaję bo na czujnik jest miejsce panel klimatronika z B4 bo z A4 działa ale nie włączysz klimy przeróbka z manuala na klimatronik jak dobrze idzie 12 godzin pracy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zespół dmuchawy -300zł z wiązką - trudno dostępny w całości
Sterownik -100-150zł
Konsola środkowa z ramką -100-150zł
Wiązka pod deską -100-200zł trudno dostępna
Czujniki w kabinie duperele 50-100zł
Czyli w teorii około 700zł przy dobrych wiatrach że jest u jednego sprzedawcy. Najlepiej poszukać na szrocie i wtedy może było by taniej i wszystko.
Sterownik -100-150zł
Konsola środkowa z ramką -100-150zł
Wiązka pod deską -100-200zł trudno dostępna
Czujniki w kabinie duperele 50-100zł
Czyli w teorii około 700zł przy dobrych wiatrach że jest u jednego sprzedawcy. Najlepiej poszukać na szrocie i wtedy może było by taniej i wszystko.
Nie do końca zostaje to co jest bo manualna nie posiada czujnika obrotów sprężarki jak to rozwiązujesz :?: no i czujnik temperatury układu chodzenia silnika dochodzi.jugo007 pisze:więc tak jeśli masz manualna klime to pod maska zostaje to co jest
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 10:19 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wiem że manualny nie posiada. A jeżeli się podłącza climatronik bez tego czujnika to nie będzie działać normalnie będzie sypać błędem poślizgu paska i będzie wyłączać kompresor.
I wiem że jest kilka opcji:
Wycięcie czujnika kodowaniem
Włożenie czujnika do istniejącego kompresora-"ponoć da radę"
Lub zmiana na kompresor z czujnikiem
Tak jest w teorii a ja sam nie wiem wiec pytam się fachmana :-> jak to z tym jest?
I wiem że jest kilka opcji:
Wycięcie czujnika kodowaniem
Włożenie czujnika do istniejącego kompresora-"ponoć da radę"
Lub zmiana na kompresor z czujnikiem
Tak jest w teorii a ja sam nie wiem wiec pytam się fachmana :-> jak to z tym jest?
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Nie ma potrzeby, tylko 1Z i V6 miały czujnik obrotów sprężarki bez względu czy to manual czy climatronic. U Ciebie jest benzyna R4 także nic nie musisz zmieniać. Pod maską jednakdobrzy wymienić wiązkę na tą z czujnikiem temp. cieczy chłodzącej do climatronica, jednak można też przerobić wiązkę dokładając dodatkowe 2 przewody. Bez tego czujnika też wszystko będzie działać tylko nawiew bezwzględu jaka jest temp. cieczy będzie się zawsze włączał z opóźnieniem.karol8713 pisze:ja tez muszę wymienić kompresor?