[B4 2.0 ABT] Jak zrobić klimatronic z manualnej klimatyzacji
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Według etki potrzebujesz specjalną piastę do tego 026105215 i te dwa talerzyki płytka mocująca tak jak jest w abt.abk kompresor jest napędzany pierwszym, jeszcze druga opcja szukać koła dla klimy Deiva one przeważnie nie miały orginalnych kół a dorabianych coś na styl oryginału 026105255K ale mimo tego i tak potrzebna piasta. Wiec bez piasty ani rusz 026105215 a raczej jest nie do kupienia wiec zostanie albo kombinować z ABT/ABK lub specjalnie toczyć dorabiać.
Albo najprostszy pewny sposób koła z ABT/ABK a zmienić koła w alternatorze,pompie chłodenia i w pomnie wspomagania.
Albo najprostszy pewny sposób koła z ABT/ABK a zmienić koła w alternatorze,pompie chłodenia i w pomnie wspomagania.
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49
Dziękuje za potwierdzenie, mam już zamówione koła do silnika ABK.
Poniżej link jak to powinno oryginalnie w B3 wyglądać tak jak pisał JAREWA
http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A80/1993/114/R/1/105/105015#5.
Jeszcze mam kolejny problem. Moja chłodnica wody jest uszkodzona i kupiłem komplet chłodnic z ABK (wody + klimatyzacji + wentylatory)
Szerokość chłodnicy B3 72.2 cm a w B4 ABK jest 75 cm no i jest trochę wyższa.
Czy wystarczy wymienić przednią belkę z ABK i będzie pasować?
Czy belka z 1.9 TDI jest taka sama jak z ABK?
Poniżej link jak to powinno oryginalnie w B3 wyglądać tak jak pisał JAREWA
http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A80/1993/114/R/1/105/105015#5.
Jeszcze mam kolejny problem. Moja chłodnica wody jest uszkodzona i kupiłem komplet chłodnic z ABK (wody + klimatyzacji + wentylatory)
Szerokość chłodnicy B3 72.2 cm a w B4 ABK jest 75 cm no i jest trochę wyższa.
Czy wystarczy wymienić przednią belkę z ABK i będzie pasować?
Czy belka z 1.9 TDI jest taka sama jak z ABK?
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49
Jestem na finiszu podłączania wiązki od klimatronika.
Pozostała mi kwestia czerwonej wtyczki i kabelka czerwono/zielonego.
Komputer samochodu to Bosch 0 261 200 251
443 907 311
Kabelek czerwono/zielony jest na schemacie podpisany data link connector
Czerwonej wtyczki nie mam w moim samochodzie
Znalazłem kilka opisów ale nie wiem jak to podłączyć w mojej wersji.
Proszę o jakieś wskazówki
Pozostała mi kwestia czerwonej wtyczki i kabelka czerwono/zielonego.
Komputer samochodu to Bosch 0 261 200 251
443 907 311
Kabelek czerwono/zielony jest na schemacie podpisany data link connector
Czerwonej wtyczki nie mam w moim samochodzie
Znalazłem kilka opisów ale nie wiem jak to podłączyć w mojej wersji.
Proszę o jakieś wskazówki
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49
Oki pin 3,4 dodany do ECU dziękuje
Ale nie rozumiem jak to jest z tymi pinami od G110, mam oryginalna wiązkę pod komorę silnika z V6
tam jest ta wtyczka do czujnika płyny chłodniczego ale z drugiej strony te stgnały wchodzą w wtyczkę czarno/zieloną...
Nie mam co podłączyć pod pin 4 i 5 czerwonej wtyczki.
"Data link" też nie mam śrubki K, z tego co doczytałem to należy podłączyć pod styk 87k?
Ale nie rozumiem jak to jest z tymi pinami od G110, mam oryginalna wiązkę pod komorę silnika z V6
tam jest ta wtyczka do czujnika płyny chłodniczego ale z drugiej strony te stgnały wchodzą w wtyczkę czarno/zieloną...
Nie mam co podłączyć pod pin 4 i 5 czerwonej wtyczki.
"Data link" też nie mam śrubki K, z tego co doczytałem to należy podłączyć pod styk 87k?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To musisz dorobić sobie , to jest w celu diagnostycznym wiec musi być.lukasz12510 pisze:"Data link" też nie mam śrubki K, z tego co doczytałem to należy podłączyć pod styk 87k?
Coś nie tak mi sie zdaje z tą wtyczką co piszesz bo przy V6 ona była w wiązce silnika jak i czujnik g110 w przypadku r4 trzeba dorabiać czujnik jak i wiązkę.
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49
Właśnie tak jest, ten czujnik G110 jest zintegrowany z wiązką co jest w komorze silnika
i przewody idą wiązką klimy do kabiny do zielono czarnej wtyczki i dalej do klimatronika.
Narazie nie podłącze zobaczę co z tego wyjdzie.
Ta śrubka co mam dorobić to tylko po to aby mieć dostęp do tego przewodu spod skrzynki bezpieczników ?
Mam jeszcze pytanie jak sprawa wygląda z przekodowaniem sterownika z V6 na R4?
Czy wtedy licznik obrotów kompresora będzie zbędny?
i przewody idą wiązką klimy do kabiny do zielono czarnej wtyczki i dalej do klimatronika.
Narazie nie podłącze zobaczę co z tego wyjdzie.
Ta śrubka co mam dorobić to tylko po to aby mieć dostęp do tego przewodu spod skrzynki bezpieczników ?
Mam jeszcze pytanie jak sprawa wygląda z przekodowaniem sterownika z V6 na R4?
Czy wtedy licznik obrotów kompresora będzie zbędny?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No najlepiej to odtworzyć całe złącze OBD wtedy masz łatwo podłączyć (+,-,K)lukasz12510 pisze:Ta śrubka co mam dorobić to tylko po to aby mieć dostęp do tego przewodu spod skrzynki bezpieczników ?
Jak przekodujesz to zbędny.
G110 przy V6 występuje z czujnikiem na zegary dlatego jest w wiązce silnika, dla R4 występuje osobno na króćcu do nagrzewnicy.
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49
Dziękuje bardzo za wszelkie wskazówki.
Narazie mam podłączone wszystko w kabinie, teraz czeka na mnie praca pod maską
Oto efekt
Tylko jak odczytam wartość prędkości obrotowej silnika to się nie zgadza. Jak dodam gazu to wartość się zwiększa ale jest ok o połowe za mała. Możliwe, że powodem jest sterownik od V6. W jaki sposób mogę go przeprogramować na R4?
Narazie mam podłączone wszystko w kabinie, teraz czeka na mnie praca pod maską
Oto efekt
Tylko jak odczytam wartość prędkości obrotowej silnika to się nie zgadza. Jak dodam gazu to wartość się zwiększa ale jest ok o połowe za mała. Możliwe, że powodem jest sterownik od V6. W jaki sposób mogę go przeprogramować na R4?
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49