Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,0 16v] klima działa na krutko manualna a tak n

62boczek62

[2,0 16v] klima działa na krutko manualna a tak n

Post autor: 62boczek62 » 09 cze 2012, 19:08

witam mam audi 80 b4 z manualna klima i klima działa popodłaczaeniu jednego kabelka do tak zwanego plusa jaest nabita i wogule ale nie włancza sie na przycisk ac tylko na krotko co zrobic pomnocy błagam rozebrałem połowe auta i dalej nie doszłem co mu jest
Ostatnio zmieniony 10 cze 2012, 21:55 przez 62boczek62, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 cze 2012, 20:14

Za mało nabita lub uszkodzony czujnik niskiego ciśnienia. Ale to dobrze było by znać wartości przy nabitej.

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Re: audi 2,0 16v 140koni klima działa na krutko manualna a t

Post autor: kroliqster » 09 cze 2012, 20:22

62boczek62 pisze:witam mam audi 80 b4 z manualna klima i klima działa popodłaczaeniu jednego kabelka do tak zwanego plusa jaest nabita i wogule ale nie włancza sie na przycisk ac tylko na krotko co zrobic pomnocy błagam rozebrałem połowe auta i dalej nie doszłem co mu jest
a co sie dzieje jak wlaczysz przycisk ac ? swieci sie kontrolka ? wlaczaja sie wentylatory a sprezarka nie startuje ? czy calkowicie wszystko stoi ?

62boczek62

Post autor: 62boczek62 » 10 cze 2012, 12:32

to znaczy włancza sie krobka na ac koloru czerwonego włanczaja wentylatory ale nie zapina sie sprerzarka nabita jest dobrze wiec prosze nie pisac ze za mało nabital albo cos bo to przeciesz bez sensu w serwisie nabijana wiec wiedza jak i co ??? :shock:

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 10 cze 2012, 13:39

wyglada na czunjnik temperatury szary 3 pinowy, wskazywania na desce rozdzielczej masz prawidlowe ? ( w sumie i tak nie ma nic wspolnego)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 10 cze 2012, 14:35

Polecał bym na początku sprawdzić czy dochodzi napięcie do sprężarki w momencie załączenia klimy gdy wentylatory pracują. Następnie sprawdzić miernikiem czujniki ciśnienia na skraplaczu, ewentualnie czujnik temperatury pod filtrem kabinowym. Klima manualna jest dosyć prostym układem i szybkim do zdiagnozowania. Mi bardzo pomogły schematy elektryczne w ogarnięciu całości gdyż u mnie na początku klima stała całkowicie a teraz śmiga aż miło :-)

62boczek62

Post autor: 62boczek62 » 10 cze 2012, 15:26

grzebałem po bezpiecznikach wszystkie sa dobre przekazniki nie wiem ktore sa od klimy nie orietuje sie nie chciał bym kasy wyzucac jakiemus tam mechanikowi jak moge sam sobie to zrobic wiem ze do klimy idzie zielono zułty kabel i tam nie podaje nic a nic prondu niewiem dlaczego i sa dwie kostki czerwona i zułta jednaodwentylatora steruje obrotami a druga nie iem od czego ???? pomocy moze macie jakis schemat do tego audika zwiazany zklima


Ortografia do poprawy!
Ostatnio zmieniony 19 cze 2012, 23:34 przez 62boczek62, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 10 cze 2012, 15:57

tak wgole to masz jeszcze przekaznik od klimy, mowie mi sie nie chciala odpalic sprezarka jak padl 3 pinowy czujnik temp ale to tego mrygala mi na checku ikonka temperatury

62boczek62

Post autor: 62boczek62 » 10 cze 2012, 17:05

przekaznik tem mam ok jest sprawny

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 cze 2012, 18:50

62boczek62 pisze:sprerzarka nabita jest dobrze wiec prosze nie pisac ze za mało nabital albo cos bo to przeciesz bez sensu w serwisie nabijana wiec wiedza jak i co ???
Oj mylisz się oni czasami sami nie wiedzą ile ma być. Miałem kilkanaście takich przypadków ;-) zwalają winę na elektrykę której nie robią a u elektryka wychodzi że źle nabita lub uszkodzony czujnik.

Dlatego sam się już nauczyłem jak mam komuś robić elektrykę ma mi mówić ile nabite w bar i ma to sam potwierdzić właściciel że tyle było bo czujniki do tanich nie należą, a znowu ja nie nabijam klimy.

62boczek62

Post autor: 62boczek62 » 10 cze 2012, 21:40

nie no ja juz sam nie wiem co to moze byc z ta klima masakra szkoda troche kasy ale pojade do speca i juz niech uruchomi mi

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 10 cze 2012, 22:55

Kolego 62boczek62 skąd jesteś?? Jak blisko mnie to chętnie pomogę :-)

62boczek62

Post autor: 62boczek62 » 11 cze 2012, 10:24

jestem z ollawy jak cos to moj nr 532356319

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 11 cze 2012, 17:26

Objaw całkiem podobny do mojego przypadku. Dzisiaj podjechałem do zakładu który prowadzi serwis klimatyzacji i przedstawiam sytuacje:
Auto kupione z niesprawną klimą (była zatarta sprężarka) wymieniłem sprężarke na taką która jest sprawna w 100% z takiego samego auta jak moje, założyłem pasek no i pojechałem do nich na warsztat. Odbierając auto usłyszałem " chyba czegoś w tym samochodzie brakuje bo nie ma napęcia na sprężarce" zastanawiam się tylko po co ktoś w niemczech miałby wyjmować cokolwiek od klimy.... ponoć na schematach widać że pod nogami kierowcy ma być jakiś przekaźnik którego u mnie nie ma. Pytanie jaki to ma być numer tego przekaznika??? on jest takiej wielkości jak 30?? Dodatkowo za nim się wybrałem do warsztatu to po włączeniu przycisku od klimy startowały mi wiatraki teraz już nic się nie dzieje po włączeniu guzika. Z tego co udało mi się ustalic po nabiciu gazu i podaniu prądu do sprężarki "na krótko" wszystko wyglądało tak jak powinno czyli sprężarka się załączyła,wentylatory też. Po tej próbie i po odpięciu napięcie od sprężarki wentylatory po włączeniu guzika już nie startują. Skończyło się na tym że gaz został wciągnięty z powrotem wentylatory po włączeniu guzika od klimy nie startują i dalej jestem w czarnej d.......

62boczek62

Post autor: 62boczek62 » 11 cze 2012, 20:19

ja dzisiaj mam po problemie panowie auto ma prawie 20 lat i ma prawo cos sie przepalic przerwac wiec zrobiłem nowy kabel i podłaczyłem do ac razem z włacznikiem wentylatorow i osobny bezpiecznik do klimy teraz to w aucie nieboszczki mozna chłodzik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga