[2,0 16v] klima działa na krutko manualna a tak n
[2,0 16v] klima działa na krutko manualna a tak n
witam mam audi 80 b4 z manualna klima i klima działa popodłaczaeniu jednego kabelka do tak zwanego plusa jaest nabita i wogule ale nie włancza sie na przycisk ac tylko na krotko co zrobic pomnocy błagam rozebrałem połowe auta i dalej nie doszłem co mu jest
Ostatnio zmieniony 10 cze 2012, 21:55 przez 62boczek62, łącznie zmieniany 1 raz.
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
Re: audi 2,0 16v 140koni klima działa na krutko manualna a t
a co sie dzieje jak wlaczysz przycisk ac ? swieci sie kontrolka ? wlaczaja sie wentylatory a sprezarka nie startuje ? czy calkowicie wszystko stoi ?62boczek62 pisze:witam mam audi 80 b4 z manualna klima i klima działa popodłaczaeniu jednego kabelka do tak zwanego plusa jaest nabita i wogule ale nie włancza sie na przycisk ac tylko na krotko co zrobic pomnocy błagam rozebrałem połowe auta i dalej nie doszłem co mu jest
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
Polecał bym na początku sprawdzić czy dochodzi napięcie do sprężarki w momencie załączenia klimy gdy wentylatory pracują. Następnie sprawdzić miernikiem czujniki ciśnienia na skraplaczu, ewentualnie czujnik temperatury pod filtrem kabinowym. Klima manualna jest dosyć prostym układem i szybkim do zdiagnozowania. Mi bardzo pomogły schematy elektryczne w ogarnięciu całości gdyż u mnie na początku klima stała całkowicie a teraz śmiga aż miło
grzebałem po bezpiecznikach wszystkie sa dobre przekazniki nie wiem ktore sa od klimy nie orietuje sie nie chciał bym kasy wyzucac jakiemus tam mechanikowi jak moge sam sobie to zrobic wiem ze do klimy idzie zielono zułty kabel i tam nie podaje nic a nic prondu niewiem dlaczego i sa dwie kostki czerwona i zułta jednaodwentylatora steruje obrotami a druga nie iem od czego ???? pomocy moze macie jakis schemat do tego audika zwiazany zklima
Ortografia do poprawy!
Ortografia do poprawy!
Ostatnio zmieniony 19 cze 2012, 23:34 przez 62boczek62, łącznie zmieniany 1 raz.
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Oj mylisz się oni czasami sami nie wiedzą ile ma być. Miałem kilkanaście takich przypadków zwalają winę na elektrykę której nie robią a u elektryka wychodzi że źle nabita lub uszkodzony czujnik.62boczek62 pisze:sprerzarka nabita jest dobrze wiec prosze nie pisac ze za mało nabital albo cos bo to przeciesz bez sensu w serwisie nabijana wiec wiedza jak i co ???
Dlatego sam się już nauczyłem jak mam komuś robić elektrykę ma mi mówić ile nabite w bar i ma to sam potwierdzić właściciel że tyle było bo czujniki do tanich nie należą, a znowu ja nie nabijam klimy.
Objaw całkiem podobny do mojego przypadku. Dzisiaj podjechałem do zakładu który prowadzi serwis klimatyzacji i przedstawiam sytuacje:
Auto kupione z niesprawną klimą (była zatarta sprężarka) wymieniłem sprężarke na taką która jest sprawna w 100% z takiego samego auta jak moje, założyłem pasek no i pojechałem do nich na warsztat. Odbierając auto usłyszałem " chyba czegoś w tym samochodzie brakuje bo nie ma napęcia na sprężarce" zastanawiam się tylko po co ktoś w niemczech miałby wyjmować cokolwiek od klimy.... ponoć na schematach widać że pod nogami kierowcy ma być jakiś przekaźnik którego u mnie nie ma. Pytanie jaki to ma być numer tego przekaznika??? on jest takiej wielkości jak 30?? Dodatkowo za nim się wybrałem do warsztatu to po włączeniu przycisku od klimy startowały mi wiatraki teraz już nic się nie dzieje po włączeniu guzika. Z tego co udało mi się ustalic po nabiciu gazu i podaniu prądu do sprężarki "na krótko" wszystko wyglądało tak jak powinno czyli sprężarka się załączyła,wentylatory też. Po tej próbie i po odpięciu napięcie od sprężarki wentylatory po włączeniu guzika już nie startują. Skończyło się na tym że gaz został wciągnięty z powrotem wentylatory po włączeniu guzika od klimy nie startują i dalej jestem w czarnej d.......
Auto kupione z niesprawną klimą (była zatarta sprężarka) wymieniłem sprężarke na taką która jest sprawna w 100% z takiego samego auta jak moje, założyłem pasek no i pojechałem do nich na warsztat. Odbierając auto usłyszałem " chyba czegoś w tym samochodzie brakuje bo nie ma napęcia na sprężarce" zastanawiam się tylko po co ktoś w niemczech miałby wyjmować cokolwiek od klimy.... ponoć na schematach widać że pod nogami kierowcy ma być jakiś przekaźnik którego u mnie nie ma. Pytanie jaki to ma być numer tego przekaznika??? on jest takiej wielkości jak 30?? Dodatkowo za nim się wybrałem do warsztatu to po włączeniu przycisku od klimy startowały mi wiatraki teraz już nic się nie dzieje po włączeniu guzika. Z tego co udało mi się ustalic po nabiciu gazu i podaniu prądu do sprężarki "na krótko" wszystko wyglądało tak jak powinno czyli sprężarka się załączyła,wentylatory też. Po tej próbie i po odpięciu napięcie od sprężarki wentylatory po włączeniu guzika już nie startują. Skończyło się na tym że gaz został wciągnięty z powrotem wentylatory po włączeniu guzika od klimy nie startują i dalej jestem w czarnej d.......