Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 07 maja 2014, 22:59

Wcześniej sprężarka jak chodziła to wydawała jakieś niepokojące dźwięki?? Nie powinno być żadnych opiłków w układzie....możliwe że sama sprężarka już się kończy.

Davvvid

Post autor: Davvvid » 09 maja 2014, 22:34

jak kupiłem to nie sprawdzałem bo to zima była. tak jeździłem. ostatnio nabiłem i włączała sie i wyłączała. poprzedni właściciel jak dzwoniłem mówił ze chłodziła,a juz na końcu słabo schładzała. coś takiego. teraz wyciągałem sprężarkę, czujnik był zasyfiony takim czarnym mazidłem. a w środku taki czarny olej a powinien być zielony :((

i teraz co robić ??
szrot i inna spręzarka.
mam drugą od Dislla przełożyć czujnik wyczyścić ja, przepłukać w środku i założyć s powrotem ??

Bardzo Ciężki dostęp :((

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 11 maja 2014, 07:50

Temat zamknięty. Sprężarka wymieniona bo się zatarła. Ręcznie nie dało się jej ruszyć nawet. Założona z passka b5. Klima nabita i odgrzybiona ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 maja 2014, 09:07

No a tak pisałeś że na krótko ładnie chodzi:D jak widzisz nie po to czujniki wymyślili żeby nic nie pokazywały.

mrc92ns pisze: Jak wygląda ten czujnik w środku? on jest pojemnościowy czy jaki typ?
Da ciekawskich to jest czujnik indukcyjny czyli rdzeń magnesowy i uzwojenie można go sprawdzić sprawdzając opór coś koło 1.1Kohm

Ale po drugie żeby go zdając trzeba usunąć czynnik jak i najlepiej sprężarkę żeby przechylić inaczej nam olej wyleci. Czujnik ma bezpośrednio dostęp do komory sprężarki.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 11 maja 2014, 20:35

no bo chłodzić chłodziła ale opiłki nie wzięły się znikąd. przynajmniej zgłębiliśmy tajniki klimy w a80 :) Dzięki za pomoc <ok>

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 11 maja 2014, 21:33

a ten kompresor z paska podszedl normalnie? bo jak tak patrzę na foty to chyba nie jest taki sam, i daliscie taki z czujnikiem czy bez?

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 12 maja 2014, 20:26

taki sam był pasował p&p

Davvvid

Post autor: Davvvid » 12 maja 2014, 21:09

udało się ogarnąc klimatyzacje.
Wielkie Dzięki za pomoc a w szczególności "mrc92ns " <piwo>

podeszła z Passata. przynajmniej na szrocie tak była podpisana. :))) hehe
Obrazek

Coś takiego. Dwie rury na klucz 30 i 32 :)) bo dostałem od znajomego od Diesla od b4 i ma na nimbusy z tyłu.

teraz jest Lansss:)

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 13 maja 2014, 15:33

to coś czuje ze i ja mam go do wymiany, a już klimatronik założony :x

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 19 maja 2014, 14:14

Hej! Mam podobny problem co tytuł tematu. Klima jest nabita, czynnik na pewno jest, wentylatory się załączają, ale nie włącza się sprężarka. Podałem plusa na przekaźnik 305 i sprężarka ruszyła i zaczęło z nawiewów lecieć zimne powietrze. Czy można za to w 100% winić czujnik klimy za schowkiem? Co jeszcze może dawać takie objawy ? Jak sprawdzić ten czujnik ?

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 19 maja 2014, 17:17

Twingol masz klimatronik czy manual??

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 19 maja 2014, 19:32

Manual.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 19 maja 2014, 20:04

No to git. W układzie klimatyzacji masz trzy czujniki. Jeden tak jak napisałeś za deską rozdzielczą a dwa kolejne na skraplaczu czyli chłodnicy klimy montowanej przed chłodnicą cieczy silnika. Pod maską masz jeden czujnik zielony (na którym przy pełnym układzie jest przerwa) i drugi czerwony (na którym przy pełnym układzie jest zwarcie). Czujnik pod deską rozdzielczą podczas normalnej pracy klimy ma zwarcie. Odepnij od niego wtyczkę i przy wciśniętym przycisku klimy zewrzyj w niej piny. Jeśli sprężarka ruszy to uwalony jest ten czujnik. Miernikiem możesz sprawdzić czujniki zielony i czerwony czy maja odpowiednio zwarcie i przerwę jak wyżej pisałem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 maja 2014, 20:53

manfred19 pisze: zielony (na którym przy pełnym układzie jest przerwa)
Na pustym też będzie przerwa.
manfred19 pisze: Czujnik pod deską rozdzielczą podczas normalnej pracy klimy ma zwarcie
Nie pracy ale kiedy jest czynnik.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 19 maja 2014, 22:34

Zielony mierzyłem miał 8 ohmów. Gdy zwarłem wtyczkę od czujnika w kabinie nic się nie zmieniło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl