[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora
-
Davvvid
jak kupiłem to nie sprawdzałem bo to zima była. tak jeździłem. ostatnio nabiłem i włączała sie i wyłączała. poprzedni właściciel jak dzwoniłem mówił ze chłodziła,a juz na końcu słabo schładzała. coś takiego. teraz wyciągałem sprężarkę, czujnik był zasyfiony takim czarnym mazidłem. a w środku taki czarny olej a powinien być zielony
(
i teraz co robić ??
szrot i inna spręzarka.
mam drugą od Dislla przełożyć czujnik wyczyścić ja, przepłukać w środku i założyć s powrotem ??
Bardzo Ciężki dostęp
(
i teraz co robić ??
szrot i inna spręzarka.
mam drugą od Dislla przełożyć czujnik wyczyścić ja, przepłukać w środku i założyć s powrotem ??
Bardzo Ciężki dostęp
- Jarewa
- Forum Audi 80

- Posty: 8448
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No a tak pisałeś że na krótko ładnie chodzi:D jak widzisz nie po to czujniki wymyślili żeby nic nie pokazywały.
Ale po drugie żeby go zdając trzeba usunąć czynnik jak i najlepiej sprężarkę żeby przechylić inaczej nam olej wyleci. Czujnik ma bezpośrednio dostęp do komory sprężarki.
Da ciekawskich to jest czujnik indukcyjny czyli rdzeń magnesowy i uzwojenie można go sprawdzić sprawdzając opór coś koło 1.1Kohmmrc92ns pisze: Jak wygląda ten czujnik w środku? on jest pojemnościowy czy jaki typ?
Ale po drugie żeby go zdając trzeba usunąć czynnik jak i najlepiej sprężarkę żeby przechylić inaczej nam olej wyleci. Czujnik ma bezpośrednio dostęp do komory sprężarki.
-
Davvvid
Hej! Mam podobny problem co tytuł tematu. Klima jest nabita, czynnik na pewno jest, wentylatory się załączają, ale nie włącza się sprężarka. Podałem plusa na przekaźnik 305 i sprężarka ruszyła i zaczęło z nawiewów lecieć zimne powietrze. Czy można za to w 100% winić czujnik klimy za schowkiem? Co jeszcze może dawać takie objawy ? Jak sprawdzić ten czujnik ?
No to git. W układzie klimatyzacji masz trzy czujniki. Jeden tak jak napisałeś za deską rozdzielczą a dwa kolejne na skraplaczu czyli chłodnicy klimy montowanej przed chłodnicą cieczy silnika. Pod maską masz jeden czujnik zielony (na którym przy pełnym układzie jest przerwa) i drugi czerwony (na którym przy pełnym układzie jest zwarcie). Czujnik pod deską rozdzielczą podczas normalnej pracy klimy ma zwarcie. Odepnij od niego wtyczkę i przy wciśniętym przycisku klimy zewrzyj w niej piny. Jeśli sprężarka ruszy to uwalony jest ten czujnik. Miernikiem możesz sprawdzić czujniki zielony i czerwony czy maja odpowiednio zwarcie i przerwę jak wyżej pisałem.












