[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora
jak kupiłem to nie sprawdzałem bo to zima była. tak jeździłem. ostatnio nabiłem i włączała sie i wyłączała. poprzedni właściciel jak dzwoniłem mówił ze chłodziła,a juz na końcu słabo schładzała. coś takiego. teraz wyciągałem sprężarkę, czujnik był zasyfiony takim czarnym mazidłem. a w środku taki czarny olej a powinien być zielony (
i teraz co robić ??
szrot i inna spręzarka.
mam drugą od Dislla przełożyć czujnik wyczyścić ja, przepłukać w środku i założyć s powrotem ??
Bardzo Ciężki dostęp (
i teraz co robić ??
szrot i inna spręzarka.
mam drugą od Dislla przełożyć czujnik wyczyścić ja, przepłukać w środku i założyć s powrotem ??
Bardzo Ciężki dostęp (
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No a tak pisałeś że na krótko ładnie chodzi:D jak widzisz nie po to czujniki wymyślili żeby nic nie pokazywały.
Ale po drugie żeby go zdając trzeba usunąć czynnik jak i najlepiej sprężarkę żeby przechylić inaczej nam olej wyleci. Czujnik ma bezpośrednio dostęp do komory sprężarki.
Da ciekawskich to jest czujnik indukcyjny czyli rdzeń magnesowy i uzwojenie można go sprawdzić sprawdzając opór coś koło 1.1Kohmmrc92ns pisze: Jak wygląda ten czujnik w środku? on jest pojemnościowy czy jaki typ?
Ale po drugie żeby go zdając trzeba usunąć czynnik jak i najlepiej sprężarkę żeby przechylić inaczej nam olej wyleci. Czujnik ma bezpośrednio dostęp do komory sprężarki.
Hej! Mam podobny problem co tytuł tematu. Klima jest nabita, czynnik na pewno jest, wentylatory się załączają, ale nie włącza się sprężarka. Podałem plusa na przekaźnik 305 i sprężarka ruszyła i zaczęło z nawiewów lecieć zimne powietrze. Czy można za to w 100% winić czujnik klimy za schowkiem? Co jeszcze może dawać takie objawy ? Jak sprawdzić ten czujnik ?
No to git. W układzie klimatyzacji masz trzy czujniki. Jeden tak jak napisałeś za deską rozdzielczą a dwa kolejne na skraplaczu czyli chłodnicy klimy montowanej przed chłodnicą cieczy silnika. Pod maską masz jeden czujnik zielony (na którym przy pełnym układzie jest przerwa) i drugi czerwony (na którym przy pełnym układzie jest zwarcie). Czujnik pod deską rozdzielczą podczas normalnej pracy klimy ma zwarcie. Odepnij od niego wtyczkę i przy wciśniętym przycisku klimy zewrzyj w niej piny. Jeśli sprężarka ruszy to uwalony jest ten czujnik. Miernikiem możesz sprawdzić czujniki zielony i czerwony czy maja odpowiednio zwarcie i przerwę jak wyżej pisałem.