[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora
Po przekręceniu regulatora stopnia nawiewu np na 2 powinien ci się pojawić prąd na tym szaro czarnym kablu. U mnie 3 speców od klimy szukało przyczyny i żaden nie znalazł .... a wystarczyło podać prąd z zewnątrz na ten kabel i klima się odpalał normalnie. Po nitce do kłębka i się okazało że ten przewód idzie właśnie do regulatora siły nadmuchu. Wniosek jeśli jest uwalone coś przy tym pokrętle ( a jest tam sporo blaszek) to klima się nie odpali bo nie poda prądu na przekaźnik a ten dalej na sprężarke.
Zmiana planów Panowie.....
Okazało się że nie poszliśmy "po nitce do kłębka" do samego końca. Teoria o uszkodzonym włączniku siły nawiewu może mieć miejsce i jeśli komuś coś nie działa to może być od tego ale u mnie problem leży gdzie indziej. Po telefonie do mojego mentora od klimy (czytaj Jugo) dowiedziałem się że jest jeszcze jeden czujniczek który trzeba prześwietlić. Z tyłu za nagrzewnicą jest czujnik który jeśli działa poprawnie to w przypadku braku gazu nie poda napięcia na przekaźnik a ten dalej na sprężarke i to jest ostatnia część którą muszę sprawdzić.Wniosek jest taki że jak czujnik będzie uwalony to nie będzie prądu na tym szaro czarnym kablu o którym pisałem wcześniej. Mam nadzieje że jakoś się uda do tego dobrać bo moja cierpliwość jest już na wyczerpaniu....
Okazało się że nie poszliśmy "po nitce do kłębka" do samego końca. Teoria o uszkodzonym włączniku siły nawiewu może mieć miejsce i jeśli komuś coś nie działa to może być od tego ale u mnie problem leży gdzie indziej. Po telefonie do mojego mentora od klimy (czytaj Jugo) dowiedziałem się że jest jeszcze jeden czujniczek który trzeba prześwietlić. Z tyłu za nagrzewnicą jest czujnik który jeśli działa poprawnie to w przypadku braku gazu nie poda napięcia na przekaźnik a ten dalej na sprężarke i to jest ostatnia część którą muszę sprawdzić.Wniosek jest taki że jak czujnik będzie uwalony to nie będzie prądu na tym szaro czarnym kablu o którym pisałem wcześniej. Mam nadzieje że jakoś się uda do tego dobrać bo moja cierpliwość jest już na wyczerpaniu....
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Deski nie mam zamiaru ściągać Ponoć da się to jakoś wyjąć zobaczymy po południu. Jak nie będzie wyjścia to wezme sobie +po stacyjce z dodatkowym bezpiecznikiem i wepne to w ten przewód pod przekaźnikiem. Na takim obeściu zrobiłem już 1500km i wszystko działa jak należy. Pytanie tylko co rozłączy sprężarke jak będzie mało gazu jak ten czujnik będzie poza układem... Czy któryś z czujników pod maską zadziała i rozłączy sprężarke jak będzie nieszczelność albo mało czynnika??Audi Sport pisze:GSF, Niestety trzeba wyciągać całą nagrzewnicę by się dobrać do tego czujnika :roll: Czasem się zdarzy, że padnięty czujnik cały czas puszcza napięcie i wtedy to są dopiero cyrki :roll: Jak już specjalnie będziesz dechę ściągał dla tego cuzjnika to już sobie climatronica zamontuj <ok>
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Jak jest opcja wyjecia tego czujnika to na pewno nie bedzie łatwo i przyjemnie ale szczerze wątpię w wyciągniecie tego bez ściągania dechy Przy takim "drucie" trzeba naprawdę uważąć na układ klimatyzacji, drobna nieszczelność, gaz wylatuje, sprężarka zatarta i układ do płukania :roll:
Nic nie rozłączy, czujniki pod maską są od zbyt wysokiego cisnienia w układzie. Ten dol załącza drugi bieg wentylatora gdy cisnienie jest zbyt wysokie, a ten górny wyłącza spężarkę gdy jest ono krytyczne, jak ciśnienie spadnie spowrtem ja załaczaGSF pisze:Pytanie tylko co rozłączy sprężarke jak będzie mało gazu jak ten czujnik będzie poza układem... Czy któryś z czujników pod maską zadziała i rozłączy sprężarke jak będzie nieszczelność albo mało czynnika??
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Tak, można jeszcze zakombinować wspawując tulejkę z gwintem w komorze silnika na gubszej rurce idącej do parownika i tam wkręcić ten czujnik niskiego cisnienia. Z jednej strony i tak trzeba spuszczać czynnik ale nie trzeba ściągać deski ale zawsze dużo lepsze dojście przy wymianie kiedy znów padnie.GSF pisze:Czyli zakładająć że zrobie obejście tego czujnika i podam prąd na krótko to w razie ubytku czynnika lub jego braku sprężarka pójdzie w kosmos??
No i operacja się powiodła <ok> czujnik padnięty i tak jak mówił Jugo da się go wyjąć bez ruszania deski. Trzeba odpiąć wtyke z głównego kompa później wywalić go na dół i spokojnie ręką można wykręcic ten czujnik.
Tak to mniej więcej wygląda:
Numer czujnika 8A0 959 483 AA.
Teraz tylko znaleźć nowy i można wszystko składać i cieszyć się chłodem.
Tak to mniej więcej wygląda:
Numer czujnika 8A0 959 483 AA.
Teraz tylko znaleźć nowy i można wszystko składać i cieszyć się chłodem.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
No popatrz, u mnie byś tego nie odkręcił ręką :mrgreen: Człowiek całe życie się uczy Zamiennika czujnika raczej nie dostaniesz. Swoją drogą strasznie szybko padł Ci ten czujnik, mój z 86r., a dalej działa jak powinien Na Twoim miejscu kupiłbym nówkęz ASO, bo niewiadomo ile taka używka pociągnie, przy okazji wymień też oring pod czujnikiem.
Ceny:
ASO - 8A0 959 483 AA - ok. 170zł
Używka - 30-80zł
Oring - 8A0260749AF - ok. 2zł - wym. 8,92x12,58
Ceny:
ASO - 8A0 959 483 AA - ok. 170zł
Używka - 30-80zł
Oring - 8A0260749AF - ok. 2zł - wym. 8,92x12,58
Jak to dzisiaj poskładam to zmierze ile mi dmucha.manfred19 pisze:GSF, dobrze że już wszystko chodzi elegansio masz możliwość zmierzenia temperatury powietrza na klimie?? Ciekawy jestem jak bardzo zimne powinno być.
Co do czujnika to będe podmieniał na używkę bo mam taką w nagrzewnicy od climatronica która leży w garażu. Jeśli zadziała to tak zostawiam, nawet jak za miesiąc padnie to już wiem co i jak szukać <ok>
W ASO w niemczech zaśpiewali 39E za czujnik.
Mam problem z instalacją elektryczną klimatyzacji manualnej. Poprzedni właściciel narobił bałaganu pod maską i nie bardzo wiem jak to ogarnąć. Mam niepodłączone przewody od dwóch czujników ciśnienia w chłodnicy i przewody od sprężarki. Układ jest ponoć szczelny i nabity czynnikiem, tak stwierdzili na stacji serwisu klimatyzacji. Nie wiem jak połączyć te przewody, czy czasem mi tam jeszcze czegoś nie brakuje.
W różnych tematach przewija się kilka schematów klimatyzacji. Czy mógłby ktoś wskazać ten pasujący do mojego autka (Audi 80 b4 TDI avant 95r) . Przypomnę, że mam klimatyzację fabryczną manualną. Czy może ktoś wie ile, gdzie i jakie przekaźniki są w takiej klimie. Pytam bo przypuszczam, że może ona być niekompletna.
Może mógłby ktoś umieścić fotki z której wiązki wychodzą przewody do tych czujników i sprężarki. Mam też na tej opornicy pod maską na lewym błotniku jakiś przekaźnik, chyba od wentylatorów. Nie wiem jak to powinno być w oryginale to też fotka by się przydała.
A może któryś z kolegów ze świętokrzyskiego miałby chwilkę czasu żebym zerknął u niego jak jest rozwiązana ta instalacja w oryginale.
W różnych tematach przewija się kilka schematów klimatyzacji. Czy mógłby ktoś wskazać ten pasujący do mojego autka (Audi 80 b4 TDI avant 95r) . Przypomnę, że mam klimatyzację fabryczną manualną. Czy może ktoś wie ile, gdzie i jakie przekaźniki są w takiej klimie. Pytam bo przypuszczam, że może ona być niekompletna.
Może mógłby ktoś umieścić fotki z której wiązki wychodzą przewody do tych czujników i sprężarki. Mam też na tej opornicy pod maską na lewym błotniku jakiś przekaźnik, chyba od wentylatorów. Nie wiem jak to powinno być w oryginale to też fotka by się przydała.
A może któryś z kolegów ze świętokrzyskiego miałby chwilkę czasu żebym zerknął u niego jak jest rozwiązana ta instalacja w oryginale.