Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lip 2014, 21:16

Wszystkie węże mają być ciepłe a nawet i gorące z tym że odciniek wysokiego ciśnienia skraplacz-parownik ciut chłodniejszy, zasada przechodzenia gazów ze stanów doprowadza że wszystko jest gorące prócz parownika:P

_joker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:30
Lokalizacja: Sobolew k/ Garwolina

Post autor: _joker » 08 sie 2014, 14:31

Klima działa od kilku tygodniu. Powodem był bardzo brudny dławik w zaworze rozprężnym. Przy okazji szczelność na azocie i jest w porządku ;-)

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 17 sie 2014, 19:54

panowie przerobiłem klimę na klimatronik (w sumie to jugo) i po nabiciu powietrzem (7bar) dalej nie bagla, ale już mogę przez vaga się połączyć i wszystko pięknie mam błąd czujnika wysokiego ciśnienia. powietrze zwiało (klima pusta) a błąd dalej jest mimo kasacji. rozumiem że czujnik nie halo? to ten czerwony?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 sie 2014, 20:11

pkrr pisze:błąd dalej jest mimo kasacji. rozumiem że czujnik nie halo? to ten czerwony?
Tak tylko że błąd to wcale nie musi być wina czujnika a instalacji. Czujnik sprawdzisz miernikiem ma być zwarcie kiedy brak czynnika i ciśnienia.

A po drugie nabijanie klimy sprężonym powietrzem to morderstwo dla niej.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 17 sie 2014, 20:28

Jarewa pisze:
pkrr pisze:błąd dalej jest mimo kasacji. rozumiem że czujnik nie halo? to ten czerwony?
Tak tylko że błąd to wcale nie musi być wina czujnika a instalacji. Czujnik sprawdzisz miernikiem ma być zwarcie kiedy brak czynnika i ciśnienia.

A po drugie nabijanie klimy sprężonym powietrzem to morderstwo dla niej.
a czemu instalacji? pokazuje błąd wysokiego ciśnienia czyli jak dla mnie to jakby za dużo czynnika było

jugo mówił że na chwilę można powietrze nabić, tyle co zobaczyć czy odpala, a poszło przez osuszacz więc spoko

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 sie 2014, 20:50

pkrr pisze:a czemu instalacji? pokazuje błąd wysokiego ciśnienia czyli jak dla mnie to jakby za dużo czynnika było
No tak tylko ze ty nie masz czynnika a ten czujnik uaktywnia się w okolicach 20bar.

Wiec przy braku czynnika i ciśnienia poniżej 20bar czujnik ma przejście, wystarczy przerwa w obwodzie czujnika (czyli instalacji) i też będzie wykrywało że czujnik.
jugo mówił że na chwilę można powietrze nabić, tyle co zobaczyć czy odpala, a poszło przez osuszacz więc spoko
Nie chce być mądry ale czy wiesz co to olej higroskopijny?

Czy wiesz ze osuszacz ma pewną tylko ilość wchłaniania wody? i nawet jest zalecane polecane wymiana osuszacza przy każdym rozszczelnieniu klimy, a po to by olej nie dostał wody.

Poczytaj tematy woda w układzie klimatyzacji to zobaczysz co ona robi. I o osuszaczu bo widzę że mylisz pojęcia.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 17 sie 2014, 22:10

Jarewa pisze:
pkrr pisze:a czemu instalacji? pokazuje błąd wysokiego ciśnienia czyli jak dla mnie to jakby za dużo czynnika było
No tak tylko ze ty nie masz czynnika a ten czujnik uaktywnia się w okolicach 20bar.

Wiec przy braku czynnika i ciśnienia poniżej 20bar czujnik ma przejście, wystarczy przerwa w obwodzie czujnika (czyli instalacji) i też będzie wykrywało że czujnik.
aa rozumiem, nie pomyślałem o instalacji elektrycznej
jugo mówił że na chwilę można powietrze nabić, tyle co zobaczyć czy odpala, a poszło przez osuszacz więc spoko
Nie chce być mądry ale czy wiesz co to olej higroskopijny?

Czy wiesz ze osuszacz ma pewną tylko ilość wchłaniania wody? i nawet jest zalecane polecane wymiana osuszacza przy każdym rozszczelnieniu klimy, a po to by olej nie dostał wody.

Poczytaj tematy woda w układzie klimatyzacji to zobaczysz co ona robi. I o osuszaczu bo widzę że mylisz pojęcia.
nie miałem pojęcia o tych rzeczach, dzięki za nakierowanie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 sie 2014, 22:22

I jeszcze jedno bo może nie wiesz. Czujnik wysokiego ciśnienia czyli ten czerwony nie wykrywa czynnika , to jest czujnik zabezpieczenia układu przed nadmiernym ciśnieniem. wiec stan 0-20bar wykrywa jako bezpieczne dla układu, powyżej tego ciśnienia czujnik zadziała i wyłącza klimę.

A najbardziej mnie śmieszą na allegro używane osuszacze <ok> kto to montuje??

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 18 sie 2014, 11:33

Jarewa pisze:I jeszcze jedno bo może nie wiesz. Czujnik wysokiego ciśnienia czyli ten czerwony nie wykrywa czynnika , to jest czujnik zabezpieczenia układu przed nadmiernym ciśnieniem. wiec stan 0-20bar wykrywa jako bezpieczne dla układu, powyżej tego ciśnienia czujnik zadziała i wyłącza klimę.

A najbardziej mnie śmieszą na allegro używane osuszacze <ok> kto to montuje??
Właśnie dlatego na moj chłopski rozum obstawiałem uwalony czujnik, bo jeżeli jest 0 czynnika to 0 bar, a mimo to vag bład czujnika pokazuje. sama instalacja raczej ok bo jak mialem manuala to mierzyłem i coś tam pokazywało (kilka stron wstecz powinny byc te wartosci) chyba ze przy montowaniu klimatronika się coś sypnęło ale wątpię... jeszcze dokładnie sprawdzę dziś ten błąd

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 18 sie 2014, 19:42

Czujnik pod schowkiem pasażera sprawdzony??

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 20 sie 2014, 20:53

GSF pisze:Czujnik pod schowkiem pasażera sprawdzony??
obgadaliśmy to na GG, wyszło że czujnik od niskiego ciśnienia


a błędy ino mam takie:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+
00801 - A/C Refrigerant High Pressure Switch (F118)
30-00 - Open or Short to B+
ale z czujnikiem nic nie grzebałem bo już ciemno i nic nie widać :-P

ten pierwszy to wiem ze przez brak zew termometra, ale najbardziej i tak mnie interesuje trzeci

[ Dodano: 2014-08-27, 13:03 ]
więc tak, byłem u nabijacza, czynnik nabity a klima nie działa... można się było tego spodziewać ;] ale miałem laptopa i mnie wzięło żeby błędy sprawdzić i te same. przy okazji stwierdziłem "a puszczę test" i pierwszy czyli sprzęgło kompresora zaczął załączać! i majster sprawdził na manometrze że przy 10 barach odcina i tak w kółko. I teraz nie wiem, bo wtyczkę odpiąłem i dalej nie odpala, wtyczkę zmostkowałem i dalej nie odpala- jedyna różnica ze wentylatory od razu chodzą na max. jakieś pomysły?

Dymiks65
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 09 paź 2014, 12:01

Post autor: Dymiks65 » 09 paź 2014, 12:06

Mam problem z klimatyzacją, mianowicie jest nie szczelna i po napełnieniu jej do pełna ucieka gaz. I chciałbym się zapytać czy znacie jakiś dobry serwis klimatyzacji samochodowej w Poznaniu? Który pomógłby naprawić Mi ten problem ? :-|

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora

Post autor: krzych900 » 28 lip 2016, 23:41

Witam.
Mam wątpliwości odnośnie działania klimatyzacji w mojej 90-tce.
Chodzi o to że w czasie jazdy co około 6 sekund jest wyłączany kompresor na ok 8 sek. Klimatronik na auto. Na biegu jałowym problem występuje sporadycznie, prawie wcale.
Po włączeniu tej całej diagnostyki na kanał 17 widać że to czujnik niskiego ciśnienia jest sprawcą. Po przeczytaniu wielu tematów dalej nie wiem czy tak ma być czy nie. Zdania są podzielone.
Zauważyłem to już wcześniej po pierwszym uruchomieniu od wielu lat tej klimy. Ale rozszczelnił się kompresor, i myślałem że to wina małej ilości R134a. Ale po naprawie i wyjechaniu z warsztatu po ostatnim napełnieniu dalej to samo.
I jeszcze jedno. Jak dam temperaturę na LO to kompresor rozłącza dość rzadko. Może chodzić kilka minut i nie rozłączy. Z tego co rozumiem odbiera więcej ciepła i ciśnienie jest wyższe. Temperatura z nawiewu to 6 st , i wcześniejszy pomiar chyba źle spojrzałem 3 st.
No i dalej nie wiem ile nabijać układ skoro R12 powinno być 1050g
Oświeci mnie ktoś?

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 29 lip 2016, 11:57

Jaki błąd się pojawia? Sprawdzałeś jak się mają styki w czujniku wkręconym w parownik pod deską? Powinny być podłączone dwa kabelki, ten czujnik sprawdza czy jest ciśnienie w układzie i pozwala uruchomić sprężarkę. Jak go odepniesz to nie powinna zadziałać.

Nie wiem jak jest w skraplaczu od 2.3 ale w b4 1z masz dwa czujniki, jeden (czerwony) to bezpiecznik odcinający sprzęgło w przypadku za wysokiego ciśnienia w układzie, drugi (zielony) ma za zadanie włączyć drugi bieg wentylatorów przy wzroście ciśnienia ale jeśli któryś z tych dwóch by szwankował to bardziej na postoju jest to odczuwalne. Podczas jazdy ciśnienie samo się reguluje bo schładzamy przód samochodu.

Oryginalnie był R12, nie wiem jak jest z reakcją oleju który stosuje się w układach R134 na wszystkie uszczelnienia w układzie R12, to już musi się wypowiedzieć ktoś kto zmieniał rodzaj gazu.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 29 lip 2016, 12:23

Pojawia się że czujnik niskiego ciśnienia ma otwarty obwód. Ale na wolnych obrotach działa ok i nic nie rozłącza. Niestety nie mam redukcji na kompresorze żeby podpiąć manometr. Na wysokim ciśnieniu jest ok 12 bar na wolnych obrotach.
W sumie wiele osób twierdzi że tak ma być z pracą kompresora. Ja niestety nie wiem jak to wygląda u innych dlatego pytam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga