[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora
Witam po dłuższej nie obecności na forum.
Podepnę sie pod temat,moja klima tez stroi fochy właśnie w rozłączaniu sie,i zastanawiam sie czy to wina już kończącego sie gazu czy tego czujnika za nawiewem,fakt jest taki że już lata 4 sezon,przez pierwsze dwa, i połowę trzeciego było wszystko ok,ale w zeszłym już zauważyłem rozłącznie sie ,a przy tym "cykanie" z za puchy wentylatora,cyknie sprezarka się rozłącza,znów cyknie i się załącza,nie ma tu jednakowego czasu,mniej więcej co 10- 15 sek sa takie cykle. I drugie pytanie,czy ten zawór rozprężny można wymienić bez rozszczelnienia układu?, trzecie natomiast jest takie że posiadam gaz R12, czy można go zamienić na 134A?
Podepnę sie pod temat,moja klima tez stroi fochy właśnie w rozłączaniu sie,i zastanawiam sie czy to wina już kończącego sie gazu czy tego czujnika za nawiewem,fakt jest taki że już lata 4 sezon,przez pierwsze dwa, i połowę trzeciego było wszystko ok,ale w zeszłym już zauważyłem rozłącznie sie ,a przy tym "cykanie" z za puchy wentylatora,cyknie sprezarka się rozłącza,znów cyknie i się załącza,nie ma tu jednakowego czasu,mniej więcej co 10- 15 sek sa takie cykle. I drugie pytanie,czy ten zawór rozprężny można wymienić bez rozszczelnienia układu?, trzecie natomiast jest takie że posiadam gaz R12, czy można go zamienić na 134A?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
http://www.forum.mblodz.pl/showthread.php?tid=76AB4 pisze:niestety R12 nie jest już dostepny
A po co zmieniać graty na r134a skoro masz wszystko i działa a jest to prawie to samo, podkreślam słowo prawie, węże konstrukcyjnie są trochę inne ale jak są dobre to będą w miarę trzymać a prócz tego zmienia się olej z mineralnego na syntetyk a jak Ci się rozcieknie na oringach to je zmienisz, albo od razu zmień w zależności ile chcesz przeznaczyć kasy.
sprawdzilem jeszcze napiecia na przewodach przy przekazniku 342 i widze ze nie mam napiecia na przewodzie:
3 zielono-fioletowym
4 zielono-niebieskim
13 niebiesko-bialym
15 brazowo-czarnym
o czym to swiadczy?
prosze o pomoc bo w moim regionie nie ma fachowcow od klimatyzacji a wybieram sie do Chorwacji za tydzien a tam bez klimy przy 40 stopniach gorzej niz bez piwa:)
3 zielono-fioletowym
4 zielono-niebieskim
13 niebiesko-bialym
15 brazowo-czarnym
o czym to swiadczy?
prosze o pomoc bo w moim regionie nie ma fachowcow od klimatyzacji a wybieram sie do Chorwacji za tydzien a tam bez klimy przy 40 stopniach gorzej niz bez piwa:)
tomekno2 , przewód 13 niebiesko-bialym jest od czujnika temperatury. Pozostałe tzn. 3,4,15 prawdopodobnie idą do komputera silnika i sygnały na nich mogą zależeć od kombinacji wielu sygnałów dochodzących z czujników do komputera. Jeśli sprawdziłeś czujniki ciśnienia zgodnie z opisem manfred19 i jest sprawny czujnik temperatury, to radziłbym tak jak ja to zrobiłem sprawdzić przez pomiar częstotliwości czujnik obrotów sprężarki.
mam manualną klime, dzieki, czekam na wskazówki
[ Dodano: 2013-07-15, 17:39 ]
Mam już powód, czujnik obrotów kompresora nie daje znaku życia, jakop13 miałeś racje.
Ma ktoś moze do sprzedania taki czujnik np ze sterego niewydajnego kompresora? Proszę o kontakt bardzo pilnie, na allegro sprzedaja cale kompresory po ponad 200 zł... a potrzebuje sam czujnik:)
[ Dodano: 2013-07-15, 17:46 ]
Lub jakiś pomysł jak ominąć ten czujnik obrotów???
[ Dodano: 2013-07-15, 17:39 ]
Mam już powód, czujnik obrotów kompresora nie daje znaku życia, jakop13 miałeś racje.
Ma ktoś moze do sprzedania taki czujnik np ze sterego niewydajnego kompresora? Proszę o kontakt bardzo pilnie, na allegro sprzedaja cale kompresory po ponad 200 zł... a potrzebuje sam czujnik:)
[ Dodano: 2013-07-15, 17:46 ]
Lub jakiś pomysł jak ominąć ten czujnik obrotów???