Witam serdecznie.
Nie znalazłem rozwiązania problemu więc piszę i pytam.
B4 1.9 TDI 1Z - po załączenie klimatyzacji następuje natychmiastowa blokada silnika. Pierwszy raz doszło do tego w czasie jazdy tak, że zanim się zorientowałem co jest przyczyną uszkodziłem pasek.
Moje pytania:
1. Jak zabrać się za demontaż kompresora (wg mnie na 100% zatarty)
2. Co jeszcze powinienem wymienić gdy zdecyduję się na naprawę.
Pozdrawiam
[B4 1.9 1Z] Kompresor zatrzymuje silnik
Pasek wymieniłem od razu po powrocie do domu bo stukał. Niestety kompresorów zatartych nie regenerują( taką dostałem odpowiedź od firmy zajmującej się regeneracją profesjonalnie). Używany do 1.9 TDI na AL--RO 400 zł .Dziwne bo do innych silników po 200 zł a nawet taniej. Dysza dławiąca-masz na myśli zawór rozprężny?
Ponawiam pytanie o demontaż kompresora. Czy jest to skomplikowane czy poradzę sobie mając kanał. Zawsze przynajmiej stówę zaoszczędzę. Zapłacę tylko za płukanie i napełnienie.
Pozdrawiam.
Ponawiam pytanie o demontaż kompresora. Czy jest to skomplikowane czy poradzę sobie mając kanał. Zawsze przynajmiej stówę zaoszczędzę. Zapłacę tylko za płukanie i napełnienie.
Pozdrawiam.
Bez problemu zdemontujesz sam, nawet bez kanału kładąc się pod auto. Zdejmujesz pasek PK, wchodzisz pod auto odkręcasz alternator, a kompresor trzyma się na 4 szpilkach długości ok 15 cm. 2 dostępne od góry i 2 pod kompresorem.. Oczywiście musisz jeszcze 2 rurki odkręcić z czynnikiem od kompresora, są za alternatorem. i nie zapomnij odpiąć kabla od elektromagnesu (zielony jak dobrze pamiętam) bo można łatwo urwać.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To nie takie proste jak wam sie wydaje odkręcić to i owszem można bo to łatwizna ale są pewne procedury, Koszta koszta i koszta jeżeli zatarta sprężarka prawidłowo powinna być wymieniana dodatkowo skraplacz, osuszacz o dyszy nie wspomnę i płukanie układu prawdziwe a nie pseudo płukanką tylko na papierku a prawdziwe kosztuje około 600-800zł do tego części nowy olej wiec zawsze to są spore sumy. Zlekceważenie której kolwiek czynności poskutkuje ze za 1-3lata będziesz robił od nowa.