Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Kompresor zatrzymuje silnik

ODPOWIEDZ
hetman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:24

[B4 1.9 1Z] Kompresor zatrzymuje silnik

Post autor: hetman26 » 05 lip 2016, 10:35

Witam serdecznie.
Nie znalazłem rozwiązania problemu więc piszę i pytam.
B4 1.9 TDI 1Z - po załączenie klimatyzacji następuje natychmiastowa blokada silnika. Pierwszy raz doszło do tego w czasie jazdy tak, że zanim się zorientowałem co jest przyczyną uszkodziłem pasek.
Moje pytania:
1. Jak zabrać się za demontaż kompresora (wg mnie na 100% zatarty)
2. Co jeszcze powinienem wymienić gdy zdecyduję się na naprawę.

Pozdrawiam

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 05 lip 2016, 19:39

Napewno trzeba będzie spuścic czynnik z układu.
Później przy ponownym montażu wymień pasek.
Ps kompresor będziesz oddawać do regeneracji?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 05 lip 2016, 21:11

Jak kompresor będzie zatarty to układ do płukania. Warto wymienić też osuszacz i dysze dławiącą.

hetman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:24

Post autor: hetman26 » 06 lip 2016, 08:36

Pasek wymieniłem od razu po powrocie do domu bo stukał. Niestety kompresorów zatartych nie regenerują( taką dostałem odpowiedź od firmy zajmującej się regeneracją profesjonalnie). Używany do 1.9 TDI na AL--RO 400 zł .Dziwne bo do innych silników po 200 zł a nawet taniej. Dysza dławiąca-masz na myśli zawór rozprężny?
Ponawiam pytanie o demontaż kompresora. Czy jest to skomplikowane czy poradzę sobie mając kanał. Zawsze przynajmiej stówę zaoszczędzę. Zapłacę tylko za płukanie i napełnienie.
Pozdrawiam.

martin186
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 20:00
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: martin186 » 06 lip 2016, 19:42

Bez problemu zdemontujesz sam, nawet bez kanału kładąc się pod auto. Zdejmujesz pasek PK, wchodzisz pod auto odkręcasz alternator, a kompresor trzyma się na 4 szpilkach długości ok 15 cm. 2 dostępne od góry i 2 pod kompresorem.. Oczywiście musisz jeszcze 2 rurki odkręcić z czynnikiem od kompresora, są za alternatorem. i nie zapomnij odpiąć kabla od elektromagnesu (zielony jak dobrze pamiętam) bo można łatwo urwać.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lip 2016, 21:35

To nie takie proste jak wam sie wydaje odkręcić to i owszem można bo to łatwizna ale są pewne procedury, Koszta koszta i koszta jeżeli zatarta sprężarka prawidłowo powinna być wymieniana dodatkowo skraplacz, osuszacz o dyszy nie wspomnę i płukanie układu prawdziwe a nie pseudo płukanką tylko na papierku a prawdziwe kosztuje około 600-800zł do tego części nowy olej wiec zawsze to są spore sumy. Zlekceważenie której kolwiek czynności poskutkuje ze za 1-3lata będziesz robił od nowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl