[B4 ALL] maty grzewcze
Do przełączników jest podawane napięcie ale dziwne, że oba tak nagle się zepsuły.
A z czytania schematów nie jestem zbyt dobry
Teraz mam inny problem nie potrafię znów podłączyć przycisków bo trzeba je jakoś od tyłu przytrzymać a radia nie potrafię wyciągnąć (w maluchu było lepiej bo samo wypadało).
Tak odbiegając od tematu.
Odchodząc od kompa mówię do siostry:
"Nie działa mi podgrzewanie foteli a wcześniej tak fajnie w du.. grzało"
Ona na to :
"No wiem to tak jak w trajtku" :lol:
Sprzedając kiedyś samochód napiszę dodatkowe wyposażenie: fotele jak w trajtku.
A z czytania schematów nie jestem zbyt dobry
Teraz mam inny problem nie potrafię znów podłączyć przycisków bo trzeba je jakoś od tyłu przytrzymać a radia nie potrafię wyciągnąć (w maluchu było lepiej bo samo wypadało).
Tak odbiegając od tematu.
Odchodząc od kompa mówię do siostry:
"Nie działa mi podgrzewanie foteli a wcześniej tak fajnie w du.. grzało"
Ona na to :
"No wiem to tak jak w trajtku" :lol:
Sprzedając kiedyś samochód napiszę dodatkowe wyposażenie: fotele jak w trajtku.
Oprócz bezpiecznika, którego już sprawdziłeś (jest jeden na dwa fotele) możesz zobaczyć czy przyczyną awarii nie jest winny przełącznik (z opisu wynika że masz instalację bez przekaźników zewnętrznych więc kwestia przekaźników odpada) podpinając na chwilę przełącznik z lewej strony. Po sprawdzeniu przełącznika i wyeliminowaniu tej usterki możesz rozłączyć kostkę pod siedzeniem i sprawdzić działanie mat (maty są połączone szeregowo i jeżeli jedna z nich nie będzie miała przejścia to nie będą grzać obie, jest to najczęstrza usterka). Maty możemy sprawdzić za pomocą miernika mierząc ich oporność lub podłączając na krótko (1-2 sek.) do zasilania 12V (jeżeli mata jest dobra, to podczas podłączenia wystąpi lekkie iskrzenie). Matę oparcia sprawdzamy podłączając przewód brązowy i brązowo-niebieski, a siedzisko brązowo-niebieski i czarno-żółty(biegunowość jest obojętna). Jeżeli wykonasz powyższe czynności i nie znajdziesz usterki pozostaje sprawdzić sensory w matach i okablowanie instalacji.KR!S pisze:Mam pytanie bo właśnie kilka dni temu przestał mi grzać fotel pasażera!
Co najlepiej pierwsze sprawdzić bo nie mam pojęcia na ten temat.
[B3/B4] problem z podgrzewaniem fotela
witam,
mam kłopot z podgrzewaniem fotela kierowcy...
rozebrałem fotel i faktycznie uszkodzona była mata. zlutowałem przewód, wywaliłem to coś od temperatury i pojawił sie żadany opór. ale dalej fotel nie grzeje. auto wczesniej było u elektryka i tam stwierdzono uszkodzoną matę. czy ktos z was kto posiada grzane fotele w B4 mogłby zrobic zdjecie wtyczki pod fotelem kierowcy i mi wysłac? chodzi mi o połączenie. nie wiem czy ktos wczesniej tam palców nie wtykał...
pozdrawiam
mam kłopot z podgrzewaniem fotela kierowcy...
rozebrałem fotel i faktycznie uszkodzona była mata. zlutowałem przewód, wywaliłem to coś od temperatury i pojawił sie żadany opór. ale dalej fotel nie grzeje. auto wczesniej było u elektryka i tam stwierdzono uszkodzoną matę. czy ktos z was kto posiada grzane fotele w B4 mogłby zrobic zdjecie wtyczki pod fotelem kierowcy i mi wysłac? chodzi mi o połączenie. nie wiem czy ktos wczesniej tam palców nie wtykał...
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 23:16 przez seteman, łącznie zmieniany 1 raz.
Piny we wtyczce przy fotelu
1- przewód czarno-żółty (zasilanie śiedziska)
2- przewód czarno-biały (sensor temperatury)
3- przewód brązowo-niebieski (zasilanie oparcia)
4- przewód brązowo-czarny (sensor temperatury)
5- przewód brązowo-niebieski (zasilanie siedziska)
6- przewód brązowy (zasilanie oparcia)
Poczytaj też to: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=22066&start=15
1- przewód czarno-żółty (zasilanie śiedziska)
2- przewód czarno-biały (sensor temperatury)
3- przewód brązowo-niebieski (zasilanie oparcia)
4- przewód brązowo-czarny (sensor temperatury)
5- przewód brązowo-niebieski (zasilanie siedziska)
6- przewód brązowy (zasilanie oparcia)
Poczytaj też to: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=22066&start=15
Tu zobaczysz naocznie: http://audi.pacula.eu/?p=15&nggpage=8seteman pisze:ale chciałbym zobaczyc naocznie jak wyglądają dwie spiete wtyczki pod siedzeniem.
wielkie dzięki mobilek... ale najbardziej interesuje mnie rozmieszczenie kabelków we wtyczce od siedzenia. mam wrazenie ze własnie tam cos jest namieszaneMobilek pisze:Tu zobaczysz naocznie: http://audi.pacula.eu/?p=15&nggpage=8seteman pisze:ale chciałbym zobaczyc naocznie jak wyglądają dwie spiete wtyczki pod siedzeniem.
[B4 1Z] podgrzewanie foteli
Nie mogę nigdzie dostać mat grzewczych i kabli z sterowaniem. Czy ktoś ma jakieś wiadomości na ten temat , czy od innego auta można przełożyć ?
Proszę o pomoc .
Pozdrawiam .
Proszę o pomoc .
Pozdrawiam .
[B4 ALL] maty grzewcze
witam, chciałbym zamontowac w aucie podgrzewane fotele, oryginalnych od 80 na rynku brakuje, ale sa takie:
mata
tylko jesli je podłacze pod 12v, moc maty wyniesie 35w, a temp 65 C, czy mozna je zamontowac pod oryginalne przełaczniki z regulacja i wtedy bede mogl regulowac temperature fotela? tylko w oryginalnych był chyba czujnik temp. a w tym juz go nie bedzie...
A moze trzeba podłaczyc szeregowo opornik z regulacja?
mata
tylko jesli je podłacze pod 12v, moc maty wyniesie 35w, a temp 65 C, czy mozna je zamontowac pod oryginalne przełaczniki z regulacja i wtedy bede mogl regulowac temperature fotela? tylko w oryginalnych był chyba czujnik temp. a w tym juz go nie bedzie...
A moze trzeba podłaczyc szeregowo opornik z regulacja?