Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9TDI 1Z] Montaż klimatyzacji części i podłączenie

ODPOWIEDZ
Coyote_13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2010, 21:36

[80 B4 1,9TDI 1Z] Montaż klimatyzacji części i podłączenie

Post autor: Coyote_13 » 02 lip 2010, 23:58

Witam
Zamontowałem klimatyzację manualną do Audi 80 B4 1,9TDI 1Z i potrzebuję pomocy w kilku sprawach związanych z podłączeniami elektrycznymi i pneumatycznymi.

1.Czujnik obrotów sprężarki - czy jest potrzebny, jeśli tak to gdzie go podłączyć?
2. Z sterownika klimatyzacji jeden przewód {pin1 - 87a} idzie do: "Fuel inj control unit {pin33}" (sterownik wtrysku paliwa?) i jeden {pin6 - U} do: "A/T ctrl unit {pin8}" (sterownik automatycznej skrzyni biegów?). Czy w tej wersji samochodu (manualna skrzynia) i klimatyzacji (manualna) znajdują się takowe sterowniki i czy jest konieczność wpinania się do nich?
3. Co to za czujnik, gdzie się znajduje i jak wygląda: "Rad cool fan after run thermo sw" jeśli jest wymagany to proszę o nr. katalogowy w celu ewentualnego dokupienia.
4. Podejrzewam że w samochodzie bez klimatyzacji tego nie ma: "Rad cool fan after run resistor" gdzie się znajduje, jak wygląda, nr. katalogowy lub wartość mocy i rezystancji w celu dokupienia.
5. Przekaźniki - oczywiście brak - czy mogę zastosować kolejno: #2 - 214, #3 - 272, #6 - ? 214?? <lub jaki jest potrzebny. Sterownik: 342 - podwójny wysoki (nie jest czasem z climatronic?) lub 305 - pojedyńczy ale wysoki.
6. Czy schowki mają takie same mocowania?
7. "REC" gdzie i do czego podłączyć rurki podciśnień siłownika pneumatycznego i elektrozaworu (najlepiej schemat nawet odręczny).

Montaż przebiegł bez większych problemów nawet wywiercenie otworu w ścianie działowej.
Brak jeszcze łapy mocowania kompresora.

W załączniku schemat elektryczny.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 lip 2010, 00:21

To ja spróbuje co nieco odpowiedzieć:
2. Fuel inj control unit {pin33}" (sterownik wtrysku paliwa?) - Nie wiem czy jest taka funkcja w komputerze 1Z ale gdy włącza się klimę to komputer sterujący silnikiem powinien o tym wiedzieć... Musisz poszukać schematu pinów z 1Z i zobaczyć czy jest tam coś takiego.
3. To było tylko przy mechanicznym wtrysku gdy po zgaszeniu temperatura pod maską przekraczała jakąś wartość i wtedy włączał się wentylator. Do tego jest dam oddzielny czujnik przy głowicy.
4. Powinieneś mieć bo z tego co widzę na schemacie to klima po prostu włącza pierwszy bieg wentylatorów który może włączyć czujnik przy chłodnicy. Jeśli go masz to trzeba podpiąć się do niego przez diodę aby wentylatory nie włączały przypadkiem klimy.
5. Chodzi Ci o przekaźnik #2? Nie wiem czy w B4 nie rozwiązano tego inaczej bo to max speed wentylatorów chłodnicy. Przekaźnik #6 chyba tylko włącza pierwszy bieg dmuchawy po włączeniu klimy. #3 jest niepotrzebny bo to ten od chłodzenia pod maską przy mech. wtrysku.

[ Dodano: 2010-07-03, 00:25 ]
7. Nie miałeś elektrycznej vacuum pompki do tego? Chyba najprościej do vacuum pompy od serwa hamulców bo nigdzie indziej nie znajdziesz podciśnienia.
Części samochodowe online - Motostacja

Coyote_13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2010, 21:36

Post autor: Coyote_13 » 03 lip 2010, 00:37

2. Jeśli chodzi o ten na obudowie wentylatora nadmuchu to nie (ze schematu wygląda że odpowiada za przyrządy a ten jest osobno).
3. Dzięki
4. Niby tak ale opornica jest na schemacie razem z wentylatorem: "Rad cool fan".
5. Jeśli chodzi o przekaźnik #2 to z pomiarów gniazda przekaźnika wynika że jest podłączone czyli w/g mnie chyba to będzie tak działać. #6 na to wygłąda czyli 214?(taki jak do świateł) #3 Chyba potrzebny bo idzie do niego czujnik: "A/C refrig hi pres sw" (jeden z tych na skraplaczu o ile się nie mylę).

7. Niestety nie i przyznam szczerze nawet nie wiedziałem że coś takiego tam jest.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 03 lip 2010, 01:05

6. Tak.
7. W silnikach na mechanicznym wtrysku podciśnienie jest brane z węża co idzie na serwo od kolektora dolotowego. Dalej na wężyku jest taki zaworek i dalej idzie pod lewy błotnik do plastikowego pojemnika z podciśnieniem. Z pojemnika wszystko idzie wężykiem przez komorę silnika i wychodzi w miejscu gdzie jest zaślepka gumowa na ścianie grodziowej nad nadkolem od strony pasażera. Wężyk podpina się pod elektrozawór. Tak to wygląda w oryginale. Ja niestety nie mam tej całej instalacji podciśnień ale uznałem, ze mi to nie potrzebne jak na razie. Jak będę montował climatronic to się wtedy to ogarnie :-P
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 lip 2010, 10:13

Coyote_13 pisze:2. Jeśli chodzi o ten na obudowie wentylatora nadmuchu to nie (ze schematu wygląda że odpowiada za przyrządy a ten jest osobno).
Dokładnie nie mogę zrozumieć o co Ci chodzi w tej wypowiedzi.
Chodzi o podłączenie się do komputera (ECU) znajdującego się między obudową wentylatora a ścianą grodziową nad nogami pasażera z przodu.
Coyote_13 pisze:4. Niby tak ale opornica jest na schemacie razem z wentylatorem: "Rad cool fan".
No teraz zauważyłem, ale B4 są jakieś oddzielne opornice przykręcone do wewnętrznej strony lewego błotnika... Jeśli u ciebie do silników wentylatorów dochodzą tylko dwa kable to zapewne nie mają one wbudowanych opornic.
Coyote_13 pisze:5. Jeśli chodzi o przekaźnik #2 to z pomiarów gniazda przekaźnika wynika że jest podłączone czyli w/g mnie chyba to będzie tak działać. #6 na to wygłąda czyli 214?(taki jak do świateł) #3 Chyba potrzebny bo idzie do niego czujnik: "A/C refrig hi pres sw" (jeden z tych na skraplaczu o ile się nie mylę).
#2 Jeśli będzie działać to OK.
#3 Ale jest podłączony do K3 razem z kable idącym do pinu D75A czyli do bezp. nr. 16 czyli wychodzi że z tego bezp. idzie zasilanie do #3 i tego "ac refring hi pres sw". Czyli wydaje się niepotrzebny.
#6 Jeśli oznaczenie nóżek razem z zasadą działania opisaną na schemacie wydrukowanym na tym przekaźnika zgadza się z tym w schemacie który omawiamy to możesz użyć.
Coyote_13 pisze:7. Niestety nie i przyznam szczerze nawet nie wiedziałem że coś takiego tam jest.
Ja też nie wiem dokładnie jest to rozwiązane w 1Z... Z tą dodatkową vacuum pompą napisałem tak dla przykładu.
Części samochodowe online - Motostacja

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 03 lip 2010, 10:33

1. czujnik obrotow spreżarki jest w kompresorze czarno-fioletowy przewód podłaczasz do sterownika klimatyzacji.
2. musisz podłaczyc do sterownika sygnał o właczeniu klimatyzacji(sterownik potrzebuje informacje o zmianie obciażenia na wolnych obrotach)
4. u ciebie jest podwojne sterowanie wiatrakami(TDI ma dolaczanie wiatraka nr 2 przez sygnał ze sterownika) sterowanie wiatrakami znajduje sie pod deska.

6. tak maja takie same mocowani.
7. podciśnienie podłaczasz gdziekolwiek byle za pompa podciśnienia znajdz jakieś wolne miejsce. Tylko nie wpinaj sie w przewody od sterowanie EGR i Turbo.
Pozniej jezeli potrzeba bedzie to znajde piny w sterowniku gdzie nalezy wpiac sygnał klimy.

I musisz przekodowac sterownik(właczyc mu opcje klimatyzacji )
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Coyote_13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2010, 21:36

Post autor: Coyote_13 » 03 lip 2010, 11:01

1. Gdzie jest to wiem ale gdzie dokładnie go wpiąć (na schemacie go nie widze).
2. aldi Troche zamieszałem. W/g schematu wynika że "fuel inj ctrl unit" jest osobnym sterownikiem, nie ECU. chmiel25 było by miło gdybyś znalazł te piny.
3. Rozwiązano - zbędny czujnik.
4. Tak opornice wiszą na błotniku. Możliwe że schemat jest z benzyny i tak to wygląda (diesla nie znalazłem).
5. #3 - Rano zauważyłem że czujnik idzie na pin D75A czyli niepotrzeba tego przekaźnika. #6 - do sprawdzenia czy sie zgadzają styki z 214.
6. Ok to dobrze - Rozwiązano.
7. Zagadnienie do przemyślenia, poszukam "wolnego miejsca".

Czyli z ECU na Vag'a w celu "włączenia klimy"?

Dzięki za pomoc i czekam na dalsze porady i sugestie.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 03 lip 2010, 11:46

Coyote_13 pisze:1. Gdzie jest to wiem ale gdzie dokładnie go wpiąć (na schemacie go nie widze).
złacze/pin "K" w sterowniku klimy przewód BL-GE (niebiesko-żółty)

piny w sterowniku od sygnału klimy
a. pin 28 przewód SW-GR (czarno-szary)
b. pin 37 przewód GE (żółty)
?? w schemacie jest w nawiasie zamiennie SW-GE czarno-żółty

Jak cos to pisz
pozdro
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 lip 2010, 13:45

Coyote_13 pisze:4. Tak opornice wiszą na błotniku. Możliwe że schemat jest z benzyny i tak to wygląda (diesla nie znalazłem).
Jeszcze znalazłem schematy z oddzielną opornicą i dwoma wentylatorami.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig05.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig15.pdf
Części samochodowe online - Motostacja

Coyote_13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2010, 21:36

Post autor: Coyote_13 » 05 lip 2010, 22:00

Uwaga schemat fig05 zawiera błąd !! Przekaźnik "Thrid speed coolant fan ctrl relay" (#2) jest źle rozrysowany (pomylono styki), poprawka i uzasadnienie w załączniku.

Ma ktoś rozrysowany pinout ECU ?

chmiel25 - na tych schematach piny ECU są opisane jako B10 (czujnik obrotów), C10 (włączona klima) i C11 (87a sterownika klimy) było by miło wiedzieć które to są fizycznie w ECU i jak się do nich delikatnie dostać...

aldi - dzięki za podesłanie schematów.

Edit: sterownik (305) na schemacie to (342) przepraszam moja wina.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2010, 22:44 przez Coyote_13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 05 lip 2010, 22:29

Coyote_13 pisze:na tych schematach piny ECU są opisane jako B10 (czujnik obrotów), C10 (włączona klima) i C11 (87a sterownika klimy) było by miło wiedzieć które to są fizycznie w ECU i jak się do nich delikatnie dostać...
Tylko to jest opis podłączenia dla silnika 2.8
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig19.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig18.pdf
Trzeba by poszukać schematów z 1Z albo poprosić kogoś kto ma klimę przy takim silniku aby sprawdził czy ma kable tych kolorów przy ECU. Pamiętaj że były 1Z na dwóch różnych ECU.

Odpowiednik B10 czyli sygnał obrotomierza możesz wziąć przy z wiązki idącej do kostki liczników z przewodu zielono-niebieskiego albo z przewodu takiego samego koloru przy ECU.
Części samochodowe online - Motostacja

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 06 lip 2010, 10:44

Coyote_13 pisze:było by miło wiedzieć które to są fizycznie w ECU i jak się do nich delikatnie dostać...
piny w sterowniku od sygnału klimy
a. pin 28 przewód SW-GR (czarno-szary)
b. pin 37 przewód GE (żółty)
?? w schemacie jest w nawiasie zamiennie SW-GE czarno-żółty

Zdejmujesz kostke z ECU i liczysz podałem ci numery pinow w kostce.
Jak odepniesz to w rogu bedzie napisane (1) a po drugiej stronie np 17
liczac w dół bedziesz miał pin odpowiadajacy .

Może pozniej wkleje schemat.
pozdro
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

bodzan7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 13 cze 2010, 22:26
Lokalizacja: Brzesko

schemat klimatyzacji b4 TDI z ETKA

Post autor: bodzan7 » 16 lip 2010, 20:20

Witam pilnie potrzebuję schematu instalacji klimatyzacji do b4 tdi wiem że tak owy jest bo do climatronika gdzieś znalazłem potrzebuję do manuala proszę o pomoc schemat ten co zawiera wszystkie części wraz z wiązkami z góry dziękuje :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 16 lip 2010, 21:08

bodzan7, przecież wyżej są linki do schematów jak i schematy w załącznikach do klimy manualnej.
Części samochodowe online - Motostacja

Coyote_13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2010, 21:36

Post autor: Coyote_13 » 21 lip 2010, 13:32

Witam po małej przerwie.
Oto dane z "srebrnej naklejki" mojego ECU:

BOSCH
0 281 0001 316/317
01.07.94
28SA2489
1254 1083

028 906 021 AP <nr części)

Dodam że jest on 68Pinowy.
Pojawił się kolejny problem: "Electronic Thermo Switch" co się stanie jeśli nie zostanie podłączony do sterownika klimy? Mam inny (Nowy 3 pinowy czujnik) a tam potrzeba 6pinowy ;/ i na dodatek nie do zdobycia a cena powalająca... Ewentualnie gdyby ktoś miał takowy na sprzedaż.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga