Ostatnio miałem okazję kupić kilka podzespołów do klimatyzacji za grosze i żal było nie skorzystać. Części pochodzą z audi 80 B3 2.0E. Czy da się zamontować tę klimatyzację do mojego silnika? Kilka części mi jeszcze brakuje. Te które mam są na zdjęciu:
-skraplacz
-kompresor
-mocowanie kompresora
-panel nawiewu
-parownik?
-trochę elektryki
-przewody
-pasek napędzający kompresor
Sam parownik do niczego mi się nie przyda? Muszę kupić całą nagrzewnicę/dmuchawę?
Brakuje też chłodnicy klimy. Co jeszcze muszę dokupić? Czy jest sens przerabiać to na r134a, co trzeba zrobić w tym celu?
[80 B3 1.6 PP] Montaż klimy
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Często można kupić cały tunel z wentylatorem i parownikiem (i czasami nagrzewnicą). Ale ten parownik trzymaj w razie "niemca" bo ja wymieniałem też parownik i przyszedł używany z tunelem i dziurawy więc w razie czego trzymaj na zapas.Pitras pisze:Sam parownik do niczego mi się nie przyda? Muszę kupić całą nagrzewnicę/dmuchawę?
Tunel nawiewu jest na 100% inny od wersji bez klimy czyli też musisz szukać.
Tak samo wentylator nawiewu jest inny. Nagrzewnica jak sie nie mylę pasuje i może być ta sama.
Gdzieś wrzucałem z ETKI kiedyś dla kogoś numery i rysunki tunelu i wentylatora pod klimę i nawet nagrzewnic dla porównania.
Chłodnica klimy to nie wiem jaka podejdzie do PP ale mi się wydaje że od ABK lub 1Z powinna podejść jakoś a co najważniejsze że nawet nowe zamienniki są niedrogie.
Zwróć uwagę jeszcze na oznaczenie na przewodzie węża od sprężarki do chłodnicy czy masz na nim oznaczenie R12 czy R134A ale jeżeli masz to z B3 to na 99% obstawiam że czynnik jaki pracował w tym układzie to R12 czyli wycofany już z produkcji (sprężarka też pewnie od R12).
Ale nie bój żaby. U mnie jest w aucie fabrycznie instalacja pod R134A i wymieniałem na taką sprężarkę po czynniku R12 (bo stara zdechła) to klimatyzatory mi wymienili tylko w niej olej i chula jak ta lala na 134A do dziś).
Ale z tego co słyszałem węże muszą być już inne - typowo od instalacji R134A więc zwróć na to też uwagę. (tutaj może ktoś mądrzejszy potwierdzi albo zaneguje bo w kwestii jak to jest z wężami przytaczam to co zasłyszałem).
Jak byś potrzebował jakiś numery części to pisz to wynajdę w ETCE.