Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3/b4 all] Nie działa nawiew na I,II,III biegu

ODPOWIEDZ
eM-dzeJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:41

A u mnie było tak....

Post autor: eM-dzeJ » 25 lip 2012, 19:12

Dzięki wszystkim za posty. Po przeczytaniu całości ruszyłem do auta, i na szczęście kosztowało mnie to jakieś 30 minut.

A u mnie było tak. Jakieś parę lat temu padł III bieg od nawiewu specjalnie się nie przejmowałem bo IV działał szczególnie w lato z Klimą potrzebne. Tej zimy poszedł mi i IV bieg wszystko działo się stopniowo podobnie jak ktoś tu opisywał że raz się włączał raz nie. Ale dziś miarka się przebrała upał taki że mówię nie, muszę to zrobić.

Pokolei jak się dostać. Najpierw trzeba podważyć 3 pokrętła od nawiewów, ciepło/zimno i kierunku nawiewu.
Tam pojawią się 2 śrubki i po zdjęciu maskownicy od nawiewów kolejne 4 śrubki plus 2 od zapalniczki. Warto wyjąć radio bo inaczej będzie trudno. Dalej odczepiamy zaciski z kablami od nawiewu. Dalej należy wepchnąć do tyłu cały element (ten co 4 śrubki odkręciliśmy) i obrócić całość bokiem tak żeby biegi nawiewu czyli lewe pokrętło poszło w naszą stronę (u mnie było dość ciasno). Wtedy można wziąć pokrętło od nawiewu podłączyć z powrotem zasilanie i sprawdzać jak pracują blaszki. Jeżeli któryś bieg nie działa dociśnij czymś twardym nie przewodzącym prądu te blaszki. U mnie efekt był natychmiastowy. Mimo że blaszki niby dotykały była jakaś mikro przerwa że nie łączyło. Te blaszki są zamontowane na takich jakby nitach i u mnie one się poluźniły i nawet dogięcie blaszek nic nie dawało bo te nity były luźne. Jeżeli u ciebie tez tak jest to warto wymontować. Tam są kolejne dwie śróbki do odkręcenia ale przyda sie mały sróbokręt tak 5-10 cm. Po odkręceniu są jeszcze z przodu dwa zatrzaski które trzeba też nadusić. Po wyjęciu dobić lekko młotkiem te nity albo nadusić obcęgami i ewentualnie podoginać w dół te blaszki, a wcześniej je papierem ściernym albo chociaż płaskim śrubokrętem potrzeć, ogólnie jest tam mało miejsca żeby się dostać, ale będzie widać o co chodzi.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Re: A u mnie było tak....

Post autor: Lenio21 » 08 sty 2013, 00:13

eM-dzeJ pisze:Dzięki wszystkim za posty. Po przeczytaniu całości ruszyłem do auta, i na szczęście kosztowało mnie to jakieś 30 minut.

A u mnie było tak. Jakieś parę lat temu padł III bieg od nawiewu specjalnie się nie przejmowałem bo IV działał szczególnie w lato z Klimą potrzebne. Tej zimy poszedł mi i IV bieg wszystko działo się stopniowo podobnie jak ktoś tu opisywał że raz się włączał raz nie. Ale dziś miarka się przebrała upał taki że mówię nie, muszę to zrobić.

Pokolei jak się dostać. Najpierw trzeba podważyć 3 pokrętła od nawiewów, ciepło/zimno i kierunku nawiewu.
Tam pojawią się 2 śrubki i po zdjęciu maskownicy od nawiewów kolejne 4 śrubki plus 2 od zapalniczki. Warto wyjąć radio bo inaczej będzie trudno. Dalej odczepiamy zaciski z kablami od nawiewu. Dalej należy wepchnąć do tyłu cały element (ten co 4 śrubki odkręciliśmy) i obrócić całość bokiem tak żeby biegi nawiewu czyli lewe pokrętło poszło w naszą stronę (u mnie było dość ciasno). Wtedy można wziąć pokrętło od nawiewu podłączyć z powrotem zasilanie i sprawdzać jak pracują blaszki. Jeżeli któryś bieg nie działa dociśnij czymś twardym nie przewodzącym prądu te blaszki. U mnie efekt był natychmiastowy. Mimo że blaszki niby dotykały była jakaś mikro przerwa że nie łączyło. Te blaszki są zamontowane na takich jakby nitach i u mnie one się poluźniły i nawet dogięcie blaszek nic nie dawało bo te nity były luźne. Jeżeli u ciebie tez tak jest to warto wymontować. Tam są kolejne dwie śróbki do odkręcenia ale przyda sie mały sróbokręt tak 5-10 cm. Po odkręceniu są jeszcze z przodu dwa zatrzaski które trzeba też nadusić. Po wyjęciu dobić lekko młotkiem te nity albo nadusić obcęgami i ewentualnie podoginać w dół te blaszki, a wcześniej je papierem ściernym albo chociaż płaskim śrubokrętem potrzeć, ogólnie jest tam mało miejsca żeby się dostać, ale będzie widać o co chodzi.
A linki nie odczepily sie przy tym obracaniu konsola? U mnie tez objawy tych blaszek wystepuja i jak zrobi sie cieplej to chce sie za to zabrac. Teraz troche ryzyko bo jak z linkami nie pujdzie to lipa bedzie zima:) najlepiej by bylo wyjac na stol cala konsole od nawiewu. Oprocz tych linek i kostki elektr. jeszcze trzeba cos odkrecac?
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 910
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 15 wrz 2013, 14:54

Czesc u mnie akurat byl taki problem ze pokretlo ustawione na I bieg dmuchało jakby było ustawione na II biegu. Przyczyna okazało się przetopienie sie plastiku ktory podtrzymuje blaszki włączające poszczegolne biegi dmuchawy. Natomiast blokowanie się pokrętła spowodowane było opuszczonymi blaszkami, ktore z racji ze sie nagrzewają wypaliły troche plastiku na ślimaku. Plastikowy ślimak do wymiany teraz musze go bezinwazyjnie wyciągnąć z tego plastikowego trzpienia. Jest z tym troche roboty. :-)

ŁukaszTS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 sie 2009, 22:31

Post autor: ŁukaszTS » 16 lis 2013, 11:58

Koledzy zamiast bezpiecznika termicznego mam wlutowany drut. Nawiew nie chodzi na 1 i 2. Czy teraz jak zastąpie ten drut kostka powinna działac?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 17 lis 2013, 10:36

Musisz sprawdzić styki w pokrętle od regulacji nawiewu.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 lis 2013, 12:49

Panowie a jest jakiś sposób na sprawdzenie tej opornicy bez podpinania jej do samochodu? U mnie nie działa nawiew na 1 i 3 biegu.2 i 4 działa bez problemu.Mam opornicę w garażu ale powiem szczerze że nie chce mi się jej podpinać by ją sprawdzić.Jak by się dało ją sprawdzić miernikiem na stole to by było super.

ŁukaszTS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 sie 2009, 22:31

Post autor: ŁukaszTS » 17 lis 2013, 15:03

Kupiłem dziś opronice na giełdzie za 20 zł z B3 ale o tych samych numerach i już nawiew dmucha na każdym biegu, po 6 latach użytkowania...

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 17 lis 2013, 21:42

hudy pisze:U mnie nie działa nawiew na 1 i 3 biegu.2 i 4 działa bez problemu
to opornicę masz dobrą. Bo gdy ona jest zepsuta to działa tylko 4 bieg. Sprawdź styki w pokrętle.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

ukaszc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 wrz 2009, 15:23

Post autor: ukaszc » 27 gru 2013, 10:01

Witam wszystkich.

Pierwszy raz wpisuję coś na forum, nie wiem czy w dobrym miejscu :)

W moim Audzie jest tak, że gdy nadmuch jest na 1 szym biegu i odpalę zapłon, to przeważnie przez kilka chwil ( minutę, dwie ) wiatrak nie działa w ogóle i nie pomaga przestawianie na inne prędkości, po czym ni z stąd zowąd włącza się sam... czasem trwa to niestety dużo dłużejnp. 10-15 minut
Gdy zostawię np na 2 i uruchomię zapłon dmuchawa działa normalnie...
Jakiś pomysł?
Z góry dzięki

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 27 gru 2013, 12:28

ukaszc, może kostka przy stacyjce jest do wymiany lub przekaźnik odciązający, ma chyba numer 213.
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

koral351

Post autor: koral351 » 27 gru 2013, 13:31

blaszki przy pokrętle. miałem to samo.

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 18 sie 2015, 14:52

Jest mnóstwo tematów dotyczących niedziałającej opornicy/dmuchawy, odświeżę jednak ten. W mojej Audi dmuchawa działa tylko na IV biegu. Jest to dość irytujące... Jako ,iż kuzyn jest mechanikiem przy okazji podejmował się naprawy bądź wymiany opornicy, niestety na marne. Po jakimś czasie zawsze wysiadała. Z tego co mówił wymieniał ją za każdym razem (czyli już chyba 3 razy) i nadal jest to samo. Co mógłbym zrobić w tej sprawie posiadając nie wielki garaż ,parę śrubokrętów i 0 pojęcia z elektryki :-P ? Nie chcę ponownie zlecać komuś naprawy ,bo wyjdzie jak zawsze...

Pozdrawiam i mam nadzieję ,że ktoś będzie w stanie mi pomóc ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 sie 2015, 15:29

A po wymienie działa choć chwilę? Nie masz zatkanego filtra pyłkowego? Bo powietrze które dostaje się do nawiewów chłodzi także opornice.
Może wentylator robi jakieś zwarcie i pali opornice. Albo coś gdzieś nie łączy, może to wina panelu pokręteł albo kostka od panelu się wypina.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 18 sie 2015, 16:11

Tak jeden po wymianie działał 3 miesiące, kolejny 3 tyg. ,a ostatni nawet paru dni nie podmuchał. Pokrętła są w porządku czuć opór jak się przestawia. Filtr pyłkowy wymieniany co roku wraz z innymi.
Również wnioskowałem ,że jest jakieś zwarcie i opornica po prostu się spala ,ale taki ze mnie elektryk, po prostu nie mój fach... niestety :-/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 sie 2015, 17:56

Raczej z taką przypadłością nawet doświadczony elektryk samochodowy sobie nie poradzi jeśli praktycznie cały czas działa poprawnie a czasami tylko pali. Musiałoby palić za każdym razem. Możesz co na najwyżej w ciemno wymienić silnik dmuchawy i zobaczyć czy problem przestanie występować.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga