Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Pęknięty króciec nagrzewnicy w komorze silnika.

ODPOWIEDZ
adam10072
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:45

[B4 2.0 ABT] Pęknięty króciec nagrzewnicy w komorze silnika.

Post autor: adam10072 » 25 cze 2016, 09:09

Cześć. Przedwczoraj jadąc z pracy zauważyłem, że gwałtownie rośnie temperatura wody, nie zapaliła się jeszcze kontrolka temperatury, ale zjechałem na pobocze żeby zobaczyć co jest grane. Otworzyłem maskę i okazało się, że zsunął się jeden z wężów prowadzących do nagrzewnicy przez co spłynął cały płyn chłodniczy. Zauważyłem, że pękł jeden z króćców, jego szczątki zostały w wężu. Do domu nie było daleko, więc zadzwoniłem po brata żeby przywiózł kawałek jakiejś rurki żeby ominąć nagrzewnicę. Tak też zrobiłem, tak teraz jeżdżę i wszystko jest okej. Teraz jeszcze pół biedy, bo ogrzewania nie potrzebuję, ale wolałbym to zrobić jak najwcześniej. Wiem, że nie da się wymienić samego króćca, bo jest on zintegrowany z obudową nagrzewnicy, a wiadomo z czym wiąże się wymiana nagrzewnicy. Wolałbym tego uniknąć i chociaż spróbować jakoś naprawić ten króciec. Myślałem, by zrobić redukcję i włożyć do tej złamanej rurki kawałek miedzianej rurki i podkleić to jakimś klejem. Jeżeli się nie uda, to trudno, ale w sumie nie mam nic do stracenia. Piszę tutaj, bo być może ktoś na forum ma lepszy pomysł jak ewentualnie to naprawić. Z góry dzięki, pozdrawiam.

Teraz wygląda to tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 25 cze 2016, 09:43

Jeśli ta druga ułamana część jest cała to można pokusić się o klejenie na jakiejś rurce klejem typu distal itp.
Ewentualnie wyciągnąć tą uszczelkę i wtedy wąż można trochę głębiej założyć .Ale to i tak takie rozwiązania tymczasowe. Lepiej wymienić nagrzewnice i od razu zregenerować klapy. Spokój na lata. No chyba że jest klima to trochę komplikuje.

adam10072
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:45

Post autor: adam10072 » 25 cze 2016, 10:05

krzych900 pisze:Jeśli ta druga ułamana część jest cała to można pokusić się o klejenie na jakiejś rurce klejem typu distal itp.
Ewentualnie wyciągnąć tą uszczelkę i wtedy wąż można trochę głębiej założyć .Ale to i tak takie rozwiązania tymczasowe. Lepiej wymienić nagrzewnice i od razu zregenerować klapy. Spokój na lata. No chyba że jest klima to trochę komplikuje.
Klimy nie ma, ale wolałbym najpierw spróbować mniej inwazyjnie. Jeśli się nie uda, to wtedy będę myślał nad całą nagrzewnicą. A z tym klejem, to masz na myśli, że do tej całej rurki włożyć taką o mniejszej średnicy i skleić?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 25 cze 2016, 11:17

Dokładnie. Najpierw przygotować powierzchnię tzn przetrzeć papierem ściernym żeby klej miał lepszą przyczepność, odtłuścić, nałożyć klej i na rurce połączyć te ułamane elementy.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 25 cze 2016, 13:16

Jak na moje oko to klejenie jest troche słabym wyjściem i jedyne co pozostaje to wymiana nagrzewnicy. Przynajmniej będziesz jeździł z czystą głową, a nie zastanawiając się co chwila czy to klejenie na pewno trzyma.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 26 cze 2016, 12:44

i tak trzeba będzie ściągnąć dechę i nagrzewnicę wymienić...

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 cze 2016, 16:58

Dokładnie to samo miałem w lutym, takie klejenie to jest druciarstwo lepiej poświecić te 2dni i 80zł za nagrzewnice przynajmniej będzie nowa a nie jeździć i myśleć za ile pęknie, w układzie panuje ciśnienie a takie klejone miejsce będzie narażone. Teraz jest ciepło to na spokojnie wymienić i mieć z głowy na lata :-)

adam10072
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:45

Post autor: adam10072 » 27 cze 2016, 22:56

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Macie rację, rozsądniej będzie zrobić to tak jak być powinno. Poświęcę któryś z najbliższych weekendów, przy okazji wymienię niedziałające żarówki w desce. Jeszcze pytanie dotyczące samej nagrzewnicy, ta z Febi będzie okej? Czy polecacie jakąś inną? I potrzebuję jeszcze czegoś do tego zabiegu oprócz obudowy i samej nagrzewnicy? Oglądałem instrukcję, dużo roboty z tym jest i chcę się przygotować. Z góry dzięki za sugestie.

Awatar użytkownika
Alu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 10 lut 2010, 09:43
Lokalizacja: RJA

Post autor: Alu » 28 cze 2016, 06:00

krzych900 pisze:Lepiej wymienić nagrzewnice i od razu zregenerować klapy. Spokój na lata.
Pod warunkiem że nie trafisz tak jak ja, na badziewną nagrzewnicę która po miesiącu zrobi kabum... zly_

Dlatego kupuj nową dobrą nagrzewnicę, czteropak i regeneruj klapy tak jak pisze krzych900.

Z autopsji podpowiem, nie zapomnij tylko o dwóch śrubach mocujących tunel od strony komory silnika. rotfl

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 cze 2016, 14:09

Ja febiego bym nie kupował gdyż kumpel w swojej b4 wymieniał nagrzewnice. Po wyjęciu starej okazało sie że jest z Febiego a wymieniana była przez poprzedniego właściciela 3-4 lata wcześniej. Ja słyszałem dobre opinie o produktach firmy Nissens i taka założyłem u siebie.
Niestety produkty Febiego teraz są nic nie warte. Przykładem są nakretki z Febiego z wycięciami którymi są skręcone amortyzatory przednie. Przy pierwszym przykręceniu się rozjechały.
A co do szybkiej naprawy to nie klejenie klejem tylko jedynie podjechać do zakładu gdzie na gorąco ci zgrzeją te dwie rurki. ale wydaje mi sie że jak byś kupił opaskę samozaciskowa to powinieneś spokojnie na ten urwany króciec nałożyć wąż.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 29 cze 2016, 13:52

hudy pisze:Niestety produkty Febiego teraz są nic nie warte.
Muszę zgodzić się z przedmówcą, Febi produkuje ostatnio części porównywalne jakością mniej więcej z Topranem. :(

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 cze 2016, 22:40

na allegro czasem pojawiają się beher za 150zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl