[B4 ABK] płyn na dywaniku - nagrzewnica :(
[B4 ABK] płyn na dywaniku - nagrzewnica :(
witajcie, dzisiaj zauważyłem na dywaniku kierowcy jakiś wyciek płynu hamulcowego lub ze wspomagania a może chłodniczy? Raczej nie jest to ze spryskiwaczy bo mam zapachowy a tego nie czuć tylko jest taki trochę oleisty. Odkręciłem półkę pod kierownicą i macałem skąd to cieknie niestety zbyt wiele nie znalazłem, poza tym że nad pedałem hamulca i sprzęgła są takie aluminiowe ustrojstwa i one od góry są lekko mokre od tego płynu. Co to może być za wyciek? Jutro wracam do domu 200 km ciekawe czy dojadę . Ktos pomoże na szybko?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2012, 20:44 przez szoton, łącznie zmieniany 2 razy.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
o żesz kurna, to nie wesoło, na razie wydaje mi się że pedał hamulca zrobił się jakiś twardy tzn. po uruchomieniu silnika niby mięknie ale jakoś tak słabo (ale pewności nie mam czy tak było wcześniej czy nie?)karolas123 pisze:Dwa wyjscia albo pompa sprzegła albo hamulcowa, ten sam płyn wiec sam musisz to zlokalizować, niestety kazda z tych awarii zagraża Twojemu bezpieczeństwu. Kiedy sprzegło lub hamulec nie bedzie chciał wracać do góry bezzwłocznie przerwij podróż.
czyli co mogę stracić hamulce albo co się stanie ze sprzęgłem gdyby to pompa sprzęgła?
zobacz poziom płynu hamulcowego?jak ucieka to może byc pedał hamulca u mnie ostatnio wyciekł płyn chłodniczy do środka chyba chlodniczka sie rozleciała bo nie zdażylem rozebrać ominałem obieg nagrzewnicy ale rozebrać to to chyba bedzie nie ciekawie :shock: a co do tego plynu to sobie sprawdz żebyś nie zapowietrzyl hamulców pozdrawiam
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
nie wiem dokładnie skąd by to ciekło z pedału hamulca ale nad pedałem te aluminiowe "coś" tez są lekko mokrecaruso pisze:zobacz poziom płynu hamulcowego?jak ucieka to może byc pedał hamulca u mnie ostatnio wyciekł płyn chłodniczy do środka chyba chlodniczka sie rozleciała bo nie zdażylem rozebrać ominałem obieg nagrzewnicy ale rozebrać to to chyba bedzie nie ciekawie :shock: a co do tego plynu to sobie sprawdz żebyś nie zapowietrzyl hamulców pozdrawiam
[ Dodano: 2012-05-03, 21:55 ]
jakieś rady? dolewać płynu, wolno jechać, robić przerwy żeby ostygł?karolas123 pisze:To samo, stracisz :mrgreen: nie bedzie wysprzęglał.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Jedyna droga zeby ciekło z hamulca to musiałoby spływac przez serwo na podłoge, wiec wieksze prawdopodobieństwo ze to sprzęgło. I to alumiowe co widzisz to pompa sprzęgła. Jeśli sie poci to prawodopodobnie padaja usczelniacze na niej. Jedyne wyjscie zrobić pompe lub dolewać płynu i stale kontrolować. Gdy spadnie poziom płynu zaswieci sie na desce kontrolka hamulca.
czy pompę widać od środka czy tylko pod maska ? bo mi chodzi o te aluminiowe elementy które są widoczne bezpośrednio nad pedałami sprzęgła i hamulca po zdjęciu półki pod kierownicą. Płyn na dolewkę to DOT4?karolas123 pisze:Jedyna droga zeby ciekło z hamulca to musiałoby spływac przez serwo na podłoge, wiec wieksze prawdopodobieństwo ze to sprzęgło. I to alumiowe co widzisz to pompa sprzęgła. Jeśli sie poci to prawodopodobnie padaja usczelniacze na niej. Jedyne wyjscie zrobić pompe lub dolewać płynu i stale kontrolować. Gdy spadnie poziom płynu zaswieci sie na desce kontrolka hamulca.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Klękajcie narody! DOJECHAŁEM! Ale to chyba ani sprzęgło ani hamulce. Po przejechaniu ok 20 km jak silnik się porządnie zagrzał rzygnęło trochę cieczą na dywanik i zaczęła mrugać kontrolka temperatury, zatrzymałem się i okazało się że płynu chłodniczego w zbiorniczku jest poniżej minimum ale jeszcze coś tam było. Nie miałem co dolać odpaliłem furę i jadąc do najbliższego sklepu zauważyłem że mignęło jeszcze ze dwa razy na ostrzejszych zakrętach a tak to ani znaku, wszystko OK. Dojechałem do sklepu (ok. 5 km) zakupiłem 10 l wody i dolałem ok. 2.5 l. Później już nic się nie działo (ok. 150 km), kontrolka się nie zapalała temperatura w normie i wycieków już nie zauważyłem (może jakieś minimalne ale to trudno określić bo i tak dywanik był trochę mokry). Płynu nie ubyło ze zbiornika. Co to może być?karolas123 pisze:sprzegłową masz od srodka nad pedalem sprzęgła, hamulcową pod maska przy pompie abs przykreconą do serwa.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
z tego co wiem to nagrzewnica jest gdzieś koło nóg pasażera a to cieknie prawdopodobnie gdzieś z okolicy na wysokości zegarów , może to gdzieś na tych króćcach co wchodzą z komory silnika do kabiny? Czy w takim razie też nagrzewnica do wymiany?karolas123 pisze:W takim razie niestety obawiam sie sie ze Twoja nagrzewnica prosi sie o wymianę.
- ile trwa taka zabawa?
- jakie m/w koszty?
- czy w opisanym wyżej przypadku mogło coś jeszcze się uszkodzić? (pompa wody etc?)
aha i jeszcze zauważyłem lekkie parowanie szyby w okolicach nawiewu, na pewno nigdy wcześniej w taką pogodę tego nie było.
mam wersję z klimatronikiem, czy sama nagrzewnica oraz wymiana są jakieś inne niż w wersjach bez klimy?zb0oj pisze:Nagrzewnica jest centralnie na srodku za deska rozdzielcza, mi jak cieklo to wlasnie pod nogi kierowcy.
Cena - od 24zl, ja dalem za swoja okolo 40.
Taka zabawa trwa, zalezy od zdolnosci, kilka godzin. Trzeba wybebeszyc cala deske.
Na razie chyba zdejmę te dwa węże które są założone na króćce wchodzące do kabiny, połączę je i ominę w ten sposób nagrzewnicę. Chyba można tak zrobić póki nie jest zimno?
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Nagrzewnica jest taka sama czy to climatronic czy manual bądź bez klimy. Przy ściąganiu deski masz tylko inną zasadę odkręcania panelu regulacji nawiewu, ponieważ musisz podważyć ramkę aby wyskoczyła z zatrzaską, a pod nią masz 2, a nie 4 wkręty Musisz także odpiąć wtyczki od czujnika nasłonecznienia, który znajduje się w desce, po odkręceniu schowka pasażera wkładasz rękę pod deskę i odpinasz wtyczki. Reszta demontażu bez zmian