Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 20vt] Podłączenie dodatkowych zegarów VDO

Awatar użytkownika
seriouskubus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 15 maja 2007, 21:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seriouskubus » 18 paź 2009, 22:00

Szukałem ale wszędzie pisze o tym czujniku zapalającym lampkę na desce, natomiast o tym "właściwym" czujniku pisze o montażu do 2,3 NG w miejscu chłodnicy oleju, a u mnie nie ma chłodnicy oleju

yankol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 04 gru 2009, 08:55

Post autor: yankol » 04 gru 2009, 20:12

Witam. Mały UP :)
Panowie mam taki problem- kupiłem komplet wskaźników dodatkowych z tym, że bez czujników. Myślałem, że takie czujniki to mały problem. Niestety okazało się, że jest zupełnie odwrotnie a ceny na allegro i w sklepach internetowych dochodzą do 300 zł za czujnik ciśnienia oleju i 100 zł za temperatury. Czy jest szansa na dostanie gdzieś taniej tych czujników? Można ew. zastąpić je jakimiś innymi? Czy zostaje mi szukanie jakiegoś rozbitka i wykręcenie z niego owych czujników?

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 04 gru 2009, 20:16

Czujnik temp oleju, można kupić zamiennik już od 20zł, natomiast od ciśnienia oleju, szukałbym tylko Audi, cena także niestety wyższa....

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 21 gru 2009, 12:39

fanatix pisze:Mam takie głupie pytanie, dręczy mnie od dłuższego czasu.
Czy ten woltomierz to w zasadzie mierzy? Myślałem na początku, że ładowanie aku, ale on pokazuje w granicach 12V, więc co ? Napięci w instalacji :roll:

W zasadzie to mierzy napięcie w instalacji. Jest przecież podlączony do niej właśnie, a nie bezpośrednio do alternatora.
Ponieważ jednak alternator daje 13,9-14,4V i (u mnie) nie ma specjalnych spadków napięcia w instalacji, to u mnie wskazówka pokazuje ok. 13-14V.
Jeśli Tobie pokazuje "w granicach" 12V w czasie pracy alternatora, to sprawdź lepiej prąd ładowania albo ten voltomierz - bo może zaniża wskazania?

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 26 gru 2009, 20:05

Miernik jest dobry na 100% i pokazuje prąd ładowania 14,5V.
A może jest strata na drutach idących do wskaźnika?

bacik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 05 sty 2010, 09:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: bacik » 14 lut 2010, 23:00

takie pytanie bo piszecie kolorami a moze ktoś objasni inaczej bo ja miałem bez wiazek mam na np cisnieniu oleju mam + - i odwrocone T
z góry dzieki

funnyboy88

Post autor: funnyboy88 » 16 lut 2010, 23:55

Witam, dołączam się do tematu, podłączyłem dziś zegary ale świecą jak dioda w polu... w ogóle tego podświetlania nie widać, w czym jest problem? Na początku postu jest mowa o jakimś przekaźniku, wzmacniaczu, jest on w zegarach? Jak nie to czy gdzieś go znajdę skoro wcześniej nie miałem dodatkowych zegarów albo czy muszę coś kupić i jak podpiąć? Dziękuję za poświęcony czas

Awatar użytkownika
Pelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 25 maja 2009, 15:51
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Pelek » 04 cze 2010, 20:05

Takie pytanie;jakie przychodza żaróweczki do podświetlania dodatkowych zegarow wkladałem 1.2 i mi wszystkie popaaliło,jedna orginalna jest dobra ale nie ma opisu czyżby to była mocniejsza1.4 :?: :?:

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 04 cze 2010, 20:38

Pelek pisze:jakie przychodza żaróweczki do podświetlania dodatkowych zegarow
12V/ 1,1 W - zegary zespolone
12V/ 1,2 W - zegary przykręcane do wspornika osobno.
Dziwna sprawa że popaliło Ci żarówki, może kupiłeś na 6V :?:

Awatar użytkownika
Pelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 25 maja 2009, 15:51
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Pelek » 04 cze 2010, 20:50

A czy ten wzmacniacz w zegarach nie daje wiekszego napiecia???
jedna wciaz swieci a 3 czy 4 spaliło, napewno byly 12v bo wyciaglem z podswietlania pokreteł teraz mam ciemno trzeba jutro dokupic :-/ nie wiem zapytam sie w sklepie czy nie maja wiekszych

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 04 cze 2010, 21:05

Pelek pisze:A czy ten wzmacniacz w zegarach nie daje wiekszego napiecia???
Sprawdź wyjście na żarówki (58 D) nie powinno być większe niż w reszcie instalacji przy maksymalnym natężeniu światła ustawianego w liczniku.

lukas87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 gru 2010, 20:10

Post autor: lukas87 » 01 maja 2011, 19:12

Witam,
Koledzy mam takie pytanko...czy jest możliwość montażu tych trzech wskaźników do BMW. Volty wiem, że bez problemu, czujnik temp.oleju oraz czujnik ciśnienia oleju są fabryczne.
I niby wszystko mam co jest potrzebne ale zastanawia mnie czy wskaźniki będą chciały współpracować z czujnikami BMW.
Jeśli ktoś z Was miałby jakieś rady lub wskazówki to bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

Ernest
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 24 paź 2011, 23:06

Post autor: Ernest » 24 paź 2011, 23:12

Witam.

Przepraszam, że odgrzebie kotleta, ale mam mały problem z zaintalowaniem tych gajgerków do mojego Civica, tzn. z ciśnieniem oleju.

Według schematu wszystko podpinam, czyli masa, +, czujnik.

Mam tą oryginalną bańkę ciśnienia oleju z Audi.

I teraz tak, po podpięciu wszystkiego, już po przekręceniu stacyjki ciśnienie oleju skacze na maxa, zamiast wskoczyć na 0. I po odpaleniu nic się nie dzieje.

Natomiast gdy pod 2 wtyczkę od czujnika podepnę mase, to po przekręceniu stacyjki czujnik wstaje na 0, lecz po odpaleniu znów leci na maxa.



Dzieje się coś takiego jak tutaj na tym filmie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 paź 2011, 13:30

Ernest, wygląda to jak uszkodzony czujnik ciśnienia oleju.

Wskazówka będzie na 0 jak do niego będzie podłączona masa, gdy jest niepołączona do masy leci na max. Dlatego też jak podłączysz do styku od kontrolki na zgaszonym masz 0 a po odpaleniu max.

Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

Post autor: Nyga69xd » 19 cze 2012, 21:33

Za co jest odpowiedzialna banka co to za czujnik do ciśnienia czy temperatury bo już się pogubiłem mam silnik 1.8s mam zegary mam bankę co jeszcze potrzebuje ?? jakie czujniki ??

[ Dodano: 2012-06-19, 21:38 ]
zielono - czarny - podłanczasz do czujnika temperatury oleju i czy ten przewód mam podlepczyc do tego czujnika co mam przy łapie od filtra
https://audi80.pl/files/czujnik_cini ... pm_138.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl