Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] problem z ogrzewaniem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 09 sty 2009, 01:02

ziemor pisze:Ja bym przelał kwasem solnym stężonym - rurki powinny być z miedzi więc nic się nie stanie - tylko nie za długo bo solny powoli trawi miedź
Ori nagrzewnica jest wykonana z aluminium a rurki (kroćce) są plastikowe

3HCL + Al -> AlCl3 + 3H ^

Kwas solny wejdzie w reakcję z aluminium i powstanie chlorek glinu który także jest kwasem (kwas lewisa)

Stężony kwas solny (max 28%) to raczej morderstwo nagrzewnicy.
Pozatym kwas solny jest naprawdę niebezpieczny ze względu na jego własciwosci higroskopijne (chłonie wilgoć z otoczenia). zamiast HCL użył bym tzw kwasu chromowego (H2CrO4) uzywa się tego do udrażniania nagrzewnic w piecykach łazienkowych. nie podtrawia miedzi i jej stopów (mosiądz, brąz), dla Al jest średnio agresywne zalezy od stężenia, dla plastików i gumy jest obojetny.
Kwas ten występuje w formie płatków (przypomina kawałki rdzy) i kolor tych płatków jest rdzawy.
Kiedyś użyłem tego do udrożnienia chłodnicy w polonezie. chłodnica przeżyła i ma się całkiem dobrze ;-) Jest dość trudny do dostania.

Zamiast tego użył bym jakiegoś dobrego odkamieniacza i przepłukał nagrzewnicę ciśnieniem bieżącej wody.

A najlepszym sposobem byłaby wymiana nagrzewnicy (koszt około 35 zł) tylko wiem że jest z tym mnóstwo roboty i pogoda do takich prac raczej nie sprzyja :-?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 09 sty 2009, 14:20

Kwas solny wejdzie w reakcję z aluminium i powstanie chlorek glinu który także jest kwasem (kwas lewisa)

A jak się przeleje powiedzmy 3 razy to chyba nie zdąży przegryźć aluminium ?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 09 sty 2009, 14:52

ziemor pisze:A jak się przeleje powiedzmy 3 razy to chyba nie zdąży przegryźć aluminium ?
aluminiowe scianki w nagrzewnicy nie są zbytnio grube, wiec trudno powiedzieć ile kwas solny potrzebuje czasu aby go przegryść. pozatym po takiej operacji pasuje by przepłukac porządnie nagrzewnice. Sama woda nie wystarczy bo tylko rozcienczy kwas. Zgdonie z poradnikiem małego chemika kwas neutralizujemy zasadą.

HCl + NaOH -> NaCl + H2O

po tym pasowało by ponownie przepłukać nagrzewnice aby wypłukać powstały Chlorek sodu (sól kuchenna).

Nie wiem natomiast czy uszczelki gumowe w nagrzewnicy (pomiędzy korpusem alu a plastikowymi deklami) wytrzymają działanie kwasu solnego.

Kwas solny jest naprawdę niebezpieczny bo może w tym przypadku narobić wiecej szkód jak pożytku. Dlatego podchodzę do tego pomysłu sceptycznie.
Jak juz pisałem wolałbym uzyć jakiegoś dobrego odkamieniacza (np do czajników elektrycznych) bo są niektóre bardzo skuteczne w usuwaniu kamienia ale jednocześnie bezpieczne dla metali nieżelaznych np Cu, Al, CuCn, CuSn itp stopy. oraz dla tworzyw sztucznych i gumy

polecam środek o nazwie Kamix czasem go używam do czyszczenia czajników.

cube75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2008, 17:38
Lokalizacja: Sosnowiec

[B3/B4] Słabe ogrzewanie

Post autor: cube75 » 12 lis 2010, 12:18

Silnik 1.8 NE Lpg.Witajcie mam nadzieje że w jakiś sposób mnie nakierujecie co jest nie tak.Czytałem na forum posty ale nic mi to nie pomaga :-( Mam słabe ogrzewanie,uważam że pompa pracuje bo autko nie grzeje się a żeby włączył się wentylator musi troszkę pochodzić,odpowietrzałem 4 razy,w lato była wymieniona chłodnica.Co zauważyłem to że przewody wodne są bardzo miękkie,wręcz można powiedziec że sprawiają wrażenie pustych bez cieczy przy temp.90 i większej.Natomiast ogrzewanie ledwo co dmucha ciepłym :-( O co chodzi bo już nie wiem.Gdzie szukać przyczyny?Pozdrawiam.

Poprawiłem temat by był zgodny z regulaminem bo już sporo postów więc szkoda wyrzucać
/aldi
Ostatnio zmieniony 13 lis 2010, 22:02 przez cube75, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 12 lis 2010, 12:59

witaj a jak szybko auto sie nagrzewa do jakiej temperatury? czy aby sie nie przegrzewa?
i tak wyglada to na zapowietrzony uklad czy aby nie ubywa ci plynu ze zbiorniczka?

cube75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2008, 17:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: cube75 » 12 lis 2010, 13:56

Witaj.Autko uważam że zbyt długo się nagrzewa( 6 km jazdy) ale trzyma 90 stopni,żeby przekroczyło tą granice trzeba długo postać w korku,płynu nie ubywa ze zbiorniczka.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 lis 2010, 14:32

_uwaga

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 lis 2010, 14:38

moim zdaniem 6 km powiedzmy moze byc moje 90 lapie w okolo 4-5 km caly czas jadac mozliwe ze masz zapowietrzona nagrzewnice a to nie jest minuta ze odpowietrzysz i nei zawsze tak latwo sie odpowietrza trzeba troche kombinacji

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 12 lis 2010, 14:58

6 km to nie jest taki zły wynik sprawdz czy jak lekko sie silnik nagrzeje czy dolny wąż ten od termostatu nie robi się ciepły może termostat puszcza a druga sprawa może nagrzewnicy być zapchana

cube75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2008, 17:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: cube75 » 12 lis 2010, 17:21

[B3 1.8 NE]
Sprawdzałem dolnego węża i termostat trzyma,przypuszczam też ze to zapchana nagrzewnica (w końcu ma już 21 lat) ale wolę na razie o tym nie myśleć.Jak mogę spróbować jeszcze odpowietrzyć układ?Odpowietrznika w tym modelu nie ma,odpowietrzałem odkręcając korek 2000-3000 tyś obrotów i czekałem do załączenia wentylatora.Robiłem tak kilka razy i zero poprawy.Może są jakieś inne metody odpowietrzania?

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 12 lis 2010, 20:39

Spróbuj się przejechać samochodem, rozgrzać go i poluzować na pracującym silniku opaski, które są przy nagrzewnicy(jak masz instalację gazową, to pewnie tam wstawione są trójniki, które idą do parownika). Powietrze powinno zejść. Zakręć opaski, gdy zacznie lecieć płyn. Zrób to na dwóch przewodach.

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 12 lis 2010, 20:54

cube75 pisze:Jak mogę spróbować jeszcze odpowietrzyć układ?Odpowietrznika w tym modelu nie ma,odpowietrzałem odkręcając korek 2000-3000 tyś obrotów i czekałem do załączenia wentylatora.Robiłem tak kilka razy i zero poprawy.Może są jakieś inne metody odpowietrzania?
jeśli temperatura trzyma Ci 90st i normalnie Ci rośnie to masz dobrze odpowietrzony układ. mógłbyś się martwić wtedy gdyby w krótkim czasie temperatura wskoczyła na około 100 i więcej stopni

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 12 lis 2010, 21:12

Z tym odpowietrzeniem nagrzewnicy to jest tak że najlepiej jak byś miał odpowietrznik na wężu do niej, wtedy to robota zajmuje 5-10min licząc już nagrzanie silnika :-D sam ten przewód kosztuje 30zł ale jak go założyłem u siebie od razu inne życie nie ma mowy o zapowietrzonym układzie. A jeszcze kolejne pytanie czy przewody do nagrzewnicy masz gorące :?:

[ Dodano: 2010-11-12, 21:13 ]
pawel_m pisze:i poluzować na pracującym silniku opaski, które są przy nagrzewnicy(jak masz instalację gazową, to pewnie tam wstawione są trójniki, które idą do parownika).
jeśli będziesz wykonywał tą operację pamiętaj że może Ci buchnąć gorąca wodą więc ostrożnie z tym :-|

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 lis 2010, 21:33

grzesiek79 pisze:
cube75 pisze:Jak mogę spróbować jeszcze odpowietrzyć układ?Odpowietrznika w tym modelu nie ma,odpowietrzałem odkręcając korek 2000-3000 tyś obrotów i czekałem do załączenia wentylatora.Robiłem tak kilka razy i zero poprawy.Może są jakieś inne metody odpowietrzania?
jeśli temperatura trzyma Ci 90st i normalnie Ci rośnie to masz dobrze odpowietrzony układ. mógłbyś się martwić wtedy gdyby w krótkim czasie temperatura wskoczyła na około 100 i więcej stopni
grzesiek to ze 90 to nie znaczy ze dobrze odpowietrzony temperatura jest jak najbardziej ok ale to juz nie pierwszy przypadek ze jest temp. w czasie jazdy 90 a w srodku jak w lodówce wiec nie do konca dobrze

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 12 lis 2010, 21:42

tomek1982 pisze:grzesiek to ze 90 to nie znaczy ze dobrze odpowietrzony temperatura jest jak najbardziej ok ale to juz nie pierwszy przypadek ze jest temp. w czasie jazdy 90 a w srodku jak w lodówce wiec nie do konca dobrze
ja nie spotkałem sie z takim przypadkiem. może i tak jest jak podajesz. ja obstawiałbym jeszcze że albo nagrzewnica zamulona albo coś ze sterowaniem klap nie tak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl