Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 abk] pytania odnosnie sprezarki klimy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

[b4 abk] pytania odnosnie sprezarki klimy

Post autor: klife » 26 cze 2012, 16:01

Kupujac moje abk nie dzialala klima i byla rozkrecona sprezarka, teraz wiazlem sie za jej skladanie i brakuje mi przewodu ze sprezarki do wiazki i nie wiem czy jest sprawna.

W zwiazku z tym szukam jakiejs uzywki zeby nie paprac sie w testowanie tej i tu pytania:
-musze spisac z niej nr i poszukac takiej samej czy z abk sa tozsame?
-moze z innych silnikow tez?

(nie mam kanalu bo juz bym sciagnal oslone i zerknal)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 26 cze 2012, 19:01

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Nie masz przewodu łączącego sprężarkę klimy z wiązką komory silnika czy nie masz wcale wiązki od klimy w komorze ? Jeśli to pierwsze to po prostu dolutuj przewód ładnie zaizoluj (najlepiej rurka termokurczliwa) i wtyczkę taką jednopinową załatw, problemu nie powinno chyba być. Jak co powinienem mieć taką wiązkę na kompresor z B3 powinna pasować do R4 w B4 ;-)

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 26 cze 2012, 23:02

Przewod na sprezarce to maly pikus ale lozysko napewno do wymiany plus nie wiadomo czy dziala wiec chce kupic uzywke sprawna.

Pytalem o dane pomocne przy znalezieniu odpowiedniej....

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 27 cze 2012, 00:40

Wg ETKI kompresor do ABK jest o numerze 4A0 260 805 AJ i po za tym pasuje do silników o oznaczeniu:
6A, ADA, ACE, ADW, ABT.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 27 cze 2012, 13:32

Dodatkowo sprawdź na jaki czynnik masz układ. Sprężarka podejdzie od wszystkich R4 tylko z B4 i innych modeli równległych rocznikowo ;-)

Np. ta
http://allegro.pl/audi-80-b4-1-6-2-0-sp ... 09682.html

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 03 lip 2012, 07:44

Dzieki za pomoc, kolega z forum juz sie zaoferowal i zaraz wymieniam w niej lozysko i montuje :)

darek8701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:56
Lokalizacja: Nawra k. Chełmży

Post autor: darek8701 » 28 lip 2012, 07:07

Chłopy kompletuje klime do 1.8 pm b3 część gratów już mam ale to głownie wnętrze mam węże wiazki caly nadmuch chłodnice klimy panel sterowania. Brakuje mi spęzarki, łapy, kola pasowego na 3 paski i doczytalem ze tez musi byc zmiana kola na pompie wspomagania? i nie mam wetylatorow pod klime (wystarcza podwojne czy musza byc jakies specjalne)? :/
Podrzuci ktos z etki nr czesci ktorych potrzebuje graty sa od 2.0 ABK b4. A jakby ktos jeszcze wrzucil zdjecie z etki klimy w duzym formacie to by bylo super bo znalazlem na forum ale male i po powiekszeniu nic nie widac i nie mozna odczytac nic.
1. sprezarka (znalazlem czy to ten? 4A0 260 805 AJ podejdzie z koncowka AE?)
2. łapa (czy ta bedzie pasowala? 050260885D?)
3. kolo pasowe na wał (http://moto.allegro.pl/kolo-pasowe-walu ... 75880.html podpasuje?)
4. kolo na pompe wspomagania
5. wentylatory

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 28 lip 2012, 12:48

Jeśli kompletujesz klimę z B4 to musisz się zdecydować czy chcesz graty spod maski z B3 czy z B4. Najlepszą opcją jest graty z B3 wziąć, chłodnica klimy jest dużo mocniejsza od tej z B4 i bez problemu mieści się przed chłodnicą wody, chłodniaca wody też jest potrzebna inna, od wersji z klimą bądź z diesla można dostać (tylko z B3, w B4 jest inna). Kolejne to jeśli sprężarka ma być z B3 to odpada wymiana kół pasowych na pompie wspomagania i wody, potrzebujesz jedynie koła posowe na wał wszystkie 3, ponieważ w 1.8 z klimą koło napędzające pompę wody i altek jest z tłumikiem drgań(pasuje od każdej B3 z silnikiem DZ,SD,3A,AAD ;-) Koło pasowe dwuczęściowe do paska sprężarki potrzebujesz z B3, koło do paska pompy wspomagania też potrzebne od wersji z klimą, jest inne niż w wersji bez ;-) Sprężarka wtedy też z B3 ;-) Łapa sprężarki i łapa silnika przednia jest identyczna w każdej B3, B4, Coupe, Cabrio z silnikiem R4 ;-) Wentylatory podwójne z SD,3A,AAD,ABK pasują, są takie same jedynie ABK ma inne przy klimie ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga