[b4 1z]Reanimacja klimy po dłuzszej awarii
[b4 1z]Reanimacja klimy po dłuzszej awarii
Witam. W swoim aucie mam uszkodzoną klimę od dłuższego czasu (samochód mam rok a klima już nie działała). Dziurawa jest chłodnica od klimy oraz zatarty kompresor. Chciałbym ją w końcu uruchomić. Czy po dłuższym okresie nieużywania powinienem coś jeszcze wymienić( coś zasłychnełem o osuszaczu klimy), czy wystarczy wymienić uszkodzone elementy i nabić układ??
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
tomo1233, ja jestem po wymianie chlodnicy klimy oraz osuszacza. Klima wczesniej nie chodzila przez rok, pekla chlodnica na spawie przy nabijaniu.
Generalnie w Twoim przypadku musisz oddac kompresor do regeneracji wiec bedziesz wiedzial czy sie zatarl na amen ale plukac pewnie bedzie trzeba.
Ceny:
- chlodnica klimy Made in Tajwan 1 rok gwarancji - 340PLN
- osuszacz - 55PLN
- o-ringi (ASO Audi) - 1,9PLN sztuka
- regeneracja kompresora okolo 500PLN (zalezy co i gdzie)
- plukanie jakies 200-300PLN (tez zalezy gdzie)
- nabicie klimy 120PLN (najtaniej w Sosnowcy jak sie da)
Podobno kompresory VAG sa bardzo slabe, czesto padaja. Tam gdzie ja jezdze z klima najwiecej naprawiaja A4 i Paskow
Kompresor, osuszacz i chlodnice mozna wymienic pod blokiem, nawet bez kanalu. Po wymianie najlepiej sprawdzic szczelnosc proba azotowa do 20 atmosfer. Jak bedzie szczelne to bedzie chlodzic.
Generalnie w Twoim przypadku musisz oddac kompresor do regeneracji wiec bedziesz wiedzial czy sie zatarl na amen ale plukac pewnie bedzie trzeba.
Ceny:
- chlodnica klimy Made in Tajwan 1 rok gwarancji - 340PLN
- osuszacz - 55PLN
- o-ringi (ASO Audi) - 1,9PLN sztuka
- regeneracja kompresora okolo 500PLN (zalezy co i gdzie)
- plukanie jakies 200-300PLN (tez zalezy gdzie)
- nabicie klimy 120PLN (najtaniej w Sosnowcy jak sie da)
Podobno kompresory VAG sa bardzo slabe, czesto padaja. Tam gdzie ja jezdze z klima najwiecej naprawiaja A4 i Paskow
Kompresor, osuszacz i chlodnice mozna wymienic pod blokiem, nawet bez kanalu. Po wymianie najlepiej sprawdzic szczelnosc proba azotowa do 20 atmosfer. Jak bedzie szczelne to bedzie chlodzic.
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Znalazłem używaną chłodniczkę za 80 zł i kompresor za 150. Warto się w to bawić. Czy lepiej złożyć to na nowych częściach?? U mnie w Łomży nabijają za 99zl także problemu nie ma:) Mam jeszcze pytanko jak rozpoznać kompresor czy jest na stary czy już na nowy czynnik??monkahead pisze:tomo1233, ja jestem po wymianie chlodnicy klimy oraz osuszacza. Klima wczesniej nie chodzila przez rok, pekla chlodnica na spawie przy nabijaniu.
Generalnie w Twoim przypadku musisz oddac kompresor do regeneracji wiec bedziesz wiedzial czy sie zatarl na amen ale plukac pewnie bedzie trzeba.
Ceny:
- chlodnica klimy Made in Tajwan 1 rok gwarancji - 340PLN
- osuszacz - 55PLN
- o-ringi (ASO Audi) - 1,9PLN sztuka
- regeneracja kompresora okolo 500PLN (zalezy co i gdzie)
- plukanie jakies 200-300PLN (tez zalezy gdzie)
- nabicie klimy 120PLN (najtaniej w Sosnowcy jak sie da)
Podobno kompresory VAG sa bardzo slabe, czesto padaja. Tam gdzie ja jezdze z klima najwiecej naprawiaja A4 i Paskow
Kompresor, osuszacz i chlodnice mozna wymienic pod blokiem, nawet bez kanalu. Po wymianie najlepiej sprawdzic szczelnosc proba azotowa do 20 atmosfer. Jak bedzie szczelne to bedzie chlodzic.
Kompresor uzywany = TAK
Chlodnica uzywana = NIE
Chlodnica czesto puszcza, kumpel w Jaguarze mial to samo co ja, a ma auto z 2001 roku, a nie 1994. Takze musial kupic nowa chlodnice za 400PLN. Wiem ze chlodnica jest droga ale jak wszystko dziala to jest radosc ... natomiast jak wydasz 80 na chlodnice + 99 na nabicie, a chlodnica strzeli to bedziesz sobie w brode plul ... chytry 2x traci, sam sie juz na tym przejechalem.
Chlodnica uzywana = NIE
Chlodnica czesto puszcza, kumpel w Jaguarze mial to samo co ja, a ma auto z 2001 roku, a nie 1994. Takze musial kupic nowa chlodnice za 400PLN. Wiem ze chlodnica jest droga ale jak wszystko dziala to jest radosc ... natomiast jak wydasz 80 na chlodnice + 99 na nabicie, a chlodnica strzeli to bedziesz sobie w brode plul ... chytry 2x traci, sam sie juz na tym przejechalem.
Pytanie troszkę z innej beczki. Jakiej temperatury powinno być powietrze ze środkowej kratki podczas włączonej klimatyzacji. Nadmuch na 2 biegu. Gdy auto postoi dłużej na słońcu i załączę klimę to najchłodniejsze powietrze leci ze środkowej kratki a z bocznych dosyć ciepłe powietrze. Dopiero po ok 10 minutach leci zimne. Czym to może być spowodowane?? Nagrzaniem się deski rozdzielczej?? Kanały do kratek bocznych idą zaraz przy samej górnej części deski i może nagrzewają się od niej?? Jak to u Was wygląda??
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Skoro już mowa o klimie to zna się tu ktoś na sprężarkach ? Ogarniam klimę teraz i ma być w 100% sprawna rzadnych drutów. Po zatartej sprężarce w wyniku zbyt niskiego poziomu oleju w układzie... "fachowcy"... Zamontowałem kolejną sprężarkę wręcz w idealnym stanie, udałem się do kolejnego "fachowca", odstawiłem auto po odbiorze klima działa, kompresor klepie jak wyekspoloatowane popychacze hydrauliczne w głowicy. Koleś mówi tak chodzą te sprężarki... Pochodziło to może z przerwami z miesiąc aż się wkurw. i przestałem ją włączać. Teraz po ok.roku nie używania klimy się za to zabieram. Przy montażu tronica wiadomo trzeba rozłączać układ, patrze a tu opiłki na zaworze rozprężnym... Wszytsko jasne, sprężarka klepała, bo w układzie latały opiłki :evil: Więc potrzebuję informacji czy po wymianie oringów nałączeniach kadłubu sprężarki (sączy się olej) i dokładnym jej wyczyszczeniu i ew. przetarciu papierkiem ściernym rys na tłoczkach da radę odratować sprężarkę ? Ciężko jest z dostaniem takich spężarek, a na 4 sztuki tego typu sprężarek ta obecna ma najlepsze ciśnienie, a na "sucho" sprężarka kręci się bardzo lekko i bez rzadnych oporów. Po za tym może mi ktoś dokładnie powiedzieć ile powinno być dokładnie czynnika R12 i oleju w B3 z silnikiem R4 ? Jakby ktoś mógł prosiłbym o obliczenie ilości czynnika i oleju przy nabijaniu układu R134a
manfred19, moim zdaniem najzimniej jest na srodku bo tam jest najwiekszy przeplyw powietrza, boczne kratki maja mniejsze kanaly dolotowe. Mysle ze klima w B4 nie schodzi ponizej 18C nawet jak jest nowa i w 100% sprawna. 18C to chyba taka europejska specyfikacja. Poza tym ponizej tej temperatury wcale nie jest przyjemnie, bardzo szybko mozna sie nabawic bolu miesni karku jak klima wieje prosto na nas. Sprawdzone w wozkach z USA, gdzie klima czesto schodzi do 16C i to juz jest ziiiiiimno!
Audi Sport R134a w B4 = 650g+50g / informacja z tabliczki znamionowej ktora mam w aucie. Klima nabijana do tej wartosci pracuje bez zadnych problemow, chlodzi bardzo dobrze (mocno).
Audi Sport R134a w B4 = 650g+50g / informacja z tabliczki znamionowej ktora mam w aucie. Klima nabijana do tej wartosci pracuje bez zadnych problemow, chlodzi bardzo dobrze (mocno).
Audi Sport, jak bym złapał takiego ''fachowca'' to bym za***ał nim kilka razy o ścianę :evil: pieniądze to potrafią od ludzi wyciągać ale zrobić coś dobrze przy aucie to już nie potrafią. Po zatarciu zawsze cały układ trzeba płukać, wymieniać osuszacz i czyścić zawór rozprężny. W autach z lat 1986-91 czynnika R12 powinno być 1000-1100g i 280-320ml oleju.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
manfred19, Nawet mi nie mów :evil: Omijam tego fachowca szerokim łukiem i nie polecam z całego serca... Przy płukaniu sprężarka i osuszacz są wypięte z układu ? Aż tak się w temat nie zagłębiałem, a teraz trzeba "specom" patrzeć na ręce i poprawiać, a do poziomu serwisów amerykańskich prawdopodobnie nigdy nie dorównamy :roll: