[B3 1.8S 1988] słabe ogrzewanie po wymianie paska klinowego
[B3 1.8S 1988] słabe ogrzewanie po wymianie paska klinowego
B3 1.8S 1988
Witam!Pękł mi pasek klinowy w czasie jazdy.Wymieniłem go na miejscu,temp na zegarze po awarii ok 100 stop,auto zatrzymane zaraz po zerwaniu paska.Od tego czasu ogrzewanie działa o połowę słabiej niż poprzednio,na zegarze max 60 stop,wentylator włącza się przy tym wskazaniu,rury przy chłodnicy górna i dolna ciepłe.
Wymieniłem
1.pasek klinowy i pompę wody na nowe
2.nowy termostat,nagrzewnica,płyn chłodzący
3.sprawdzony czujnik płynu chłodzącego
4.regulator napięcia przy alternatorze ze względu na słabe ładowanie
mimo tych napraw auto grzeje słabo,temp na zegarze spada minimalnie po właczeniu ogrzewania i podczas jazdy.
Czy mam przypuszczać ze któraś z wymienionych części jest niesprawna albo mechanik.
A może to jeszcze coś innego?
Witam!Pękł mi pasek klinowy w czasie jazdy.Wymieniłem go na miejscu,temp na zegarze po awarii ok 100 stop,auto zatrzymane zaraz po zerwaniu paska.Od tego czasu ogrzewanie działa o połowę słabiej niż poprzednio,na zegarze max 60 stop,wentylator włącza się przy tym wskazaniu,rury przy chłodnicy górna i dolna ciepłe.
Wymieniłem
1.pasek klinowy i pompę wody na nowe
2.nowy termostat,nagrzewnica,płyn chłodzący
3.sprawdzony czujnik płynu chłodzącego
4.regulator napięcia przy alternatorze ze względu na słabe ładowanie
mimo tych napraw auto grzeje słabo,temp na zegarze spada minimalnie po właczeniu ogrzewania i podczas jazdy.
Czy mam przypuszczać ze któraś z wymienionych części jest niesprawna albo mechanik.
A może to jeszcze coś innego?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 11:57 przez jacekgx, łącznie zmieniany 1 raz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
przyczyn może być kilka.po pierwsze niesprawny termostat,niesprawny czujnik od załączania wentylatorów i niesprawny czujnik od wskazań na zegary.mówisz że dolny i górny wąż są ciepłe ale one maja być grace że jak dotkniesz to nie utrzymasz.Jak są ciepłe to może termostat za szybko puszczać i przy okazji może być walnięty czujnik od wentylatorów i załącza wiatraki.Druga opcja to taka ze termostat jest ok,te węże są gorące i wiatraki się prawidłowo załączają tylko czujnik od wskazań na deskę szwankuje i zaniża temperaturę i moim zdaniem to będzie powód.weź zykły miernik i sprawdź rezystancje tego czujnika.powinny być mniej więcej takie wartości:
0 stopni - 5000 - 6500
90 stopni - 200-290
0 stopni - 5000 - 6500
90 stopni - 200-290
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 lis 2011, 19:22
- misiek3456
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
- Lokalizacja: Wroclaw
Problemy z ogrzewaniem to przewaznie wina termostatu,nagrzewnicy lub zapowietrzonego ukladu chlodzenia od tego zacznij,zalaczanie sie wentylatora przy wskazaniach np.60 stopni to albo zle wskazania na desce czyli uszkodzony czujnik temperatury lub uszkodzony czujnik wentylatora ten w chlodnicy
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 lis 2011, 19:22
Tak ale wymienilem juz dwa termostaty i jest tak samo wymienilem tez caly licznik myslalem ze zegar zle wskazuje ale tez bylo tak samo a moze nagrzewnica bo nadmuch jest mocny tylko slabo leci cieple powietrze czy sa jakies preparaty zeby oczyscic nagrzewnice i jak to sie robi o ile to jest to uklad napewno nie jest zapowietrzony
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Zakamieniała nagrzewnica jest temat na forum jak ją płukać. I nie jedni już twierdzili że układnie nie ma powietrza a dopiero po nagrzaniu samochodu do 90 stopni i przy gazowaniu do 2tys obrotów luzowali opaskę powrotu z nagrzewnicy i sami się zdziwili że było powietrze po tym zabiegu wszystko grzało
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 lis 2011, 19:22
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ja mam jeszcze inną teorię.po pierwsze czujnik który wskazuje temperaturę na zegary masz sprawny?? Jak nie to albo podepnij pod vag albo zmierz jego rezystancje.Druga sprawa to tak jak koledzy wspomnieli spróbuj odpowietrzyć układ.Albo odkręć korek od zbiorniczka i zagrzej samochód albo przy wężu który wchodzi do nagrzewnicy masz taki odpowietrznik.Odkręcasz go i odpowietrzasz jak grzejnik w domu aż nie zacznie lecieć płyn chodź moim zdaniem układ podczas jazdy powinien się odpowietrzyć bez problemu.A to jeszcze jedna sprawa o której nie wspomniano.Może być uszkodzony mechanizm nawiewu,klapka dzięki której ustawiamy że leci ciepłe lub zimne powietrze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 lis 2011, 19:22
witam ponownie zaraz jak wstalem pojechalem na sprawdzenie czujnika jest ok rozgrzalem samochod do 90 stopni zona trzymala na obrotach przeszlo 2000 a ja wszystko odpowietrzalem nawet jednego babelka nie widziale nadmienie ze wentylator wlancza sie przy okolo 75-80 stopni a co do mechanizmu nawiewu jest sprawny jezeli przelacze na zimne powietrze to slychac jak zamyka i leci zimne na odwrod jak przelanczam na cieple tez zamyka ale leci to cieplo bardzo slabo
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Trochę za wcześnie załączają się wentylatory ale to nie powinno przeszkadzać ciepłemu powietrzu w kabinie.Co do mechanizmu to te klapki są z tego co pamiętam metalowe z otworami w środku a te otwory są zalepione taką gąbką która przez lata się kruszy przez co klapki robią sie dziurawe.Może u ciebie już to nastąpiło i dlatego nie leci ciepłe powietrze tylko letnie bo miesza się z zimnym.Najpierw sprawdź jeszcze czy oba węże które idą do nagrzewnicy są gorące.Jak tak tzn że przepływ przez nagrzewnicę jest i wina może leżeć po stronie włąsnie tych klapek.Co do odkamieniania układu to można to zrobić np kwaskiem cytrynowy.Idealnie usuwa kamień jednak po tym zabiegu mogą się zrobi nieszczelności w miejscach w których byśmy tego nie chcieli...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 lis 2011, 19:22
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ale jak to zrobiłeś jak ta klapka jest przy samej nagrzewnicy pod deska rozdzielczą??Nie chodzi mi o klapki przy nawiewach. Tu masz zdjęcie jak ona wygląda: https://audi80.pl/b4-1z-wymiana-nagr ... 139,30.htm