Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2015, 15:16

A ja bym nic nie obstawiał bo temperatura
birowka1 pisze:Wiatrak chłodnicy załącza się dopiero przy 97-100 stopniach
wiec jest w normie.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 20 sty 2016, 19:26

koledzy ja u siebie mam problem tego typu że w mieście przy staniu w korku temperatura płynu pokazuje ponad 90 stopni a zaś jak w weekend leciałem sobie trasą 120km/h to przy tej prędkości temperatura płynu spadła aż do pierwszej kreski przed 90 stopni jak dla mnie duzo i do puki jechałem z ta prędkością temperatura sie trzymała dopiero w mieście jak były światła temperatura zaczeła wracać do 90 stopni co może być nie tak

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 20 sty 2016, 20:00

a jak miałeś ponad 90 to wiatrak się załączył ?

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 20 sty 2016, 20:26

tak wiatrak jak najbardziej załącza sie jak jest ponad 90 ale jakoś długo to on nie pracuje bo na zegarach temperatura spadnie minimalnie i się wyłączy ale nie wiem czemu tak się dzieje że przy jeździe na trasie temperatura spada i tak się utrzymuje przeciez jak silnik złapie już swoją temperature 90 stopni to powinien w tych granicach trzymać ta temperaturę tak samo rano nie wiem czy jest ok ale jak za zegarach skazówka dochodzi do tej kreski przed 90 stopni to górny wąż idacy od chłodnicy jest ciepły i dolny też

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 sty 2016, 17:24

Piotrek_łódź, a może problem jest w termostacie; nie otwiera się pierwszy stopień tylko od razu drugi.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 21 sty 2016, 17:27

dolny wąż się grzeje bo termostat puszcza obieg wody. Jeżeli masz termostat co się otwiera od 87C i Ci puszcza przy 80C to wymiana.
Czujnik może przekłamywać ale skoro jak przekroczy 90C to załącza się wentylator to raczej nie kłamie.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 21 sty 2016, 19:24

czyli czeka mnie wymiana termostatu czy w moim silniku jest ciężko go wymienić czy dam radę sam bez konieczności jechania na jakikolwiek warsztat gdzie mi to zrobią ?
mój silnik to 1.8 S 90km oznaczenie silnika PM

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 21 sty 2016, 20:48

na forum masz wszystko opisane dokładnie.
Jak masz jakieś pojęcie, nawet małe to bez problemu sobie poradzisz. Kanał dobrze mieć żeby nie było gimnastyki.

w 1.8 termostat jest przy pompie wody,2 śrubki.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 22 sty 2016, 21:41

dzięki jutro biore się za wymianę bo termostat dzisiaj nabyłem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sty 2016, 22:38

Z góry dojdzie bo nie ma wspomagania. Kanał nie potrzebny.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 01 lut 2016, 19:35

ja mam wspomaganie kierownicy u siebie co jak co autko leciwe ale wspomaganie ma.

[ Dodano: 2016-02-01, 19:35 ]
już jestem po wymianie termostatu niestety bez demontażu pompy wspomagania nie obejdzie się, ale za to po wymianie na nowy termostat Wahlera który otwiera obieg przy 87 stopniach autko szybciej się nagrzewa jak i podczas jazdy w trasie nie spada mi temperatura na liczniku poniżej 90 stopni tylko albo trzyma te 90 lub jest troszkę za 90 stopni czyli teraz jest tak jak powinno być

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 01 lut 2016, 20:28

Spokojnie Kolego, wszystko w normie ;-)

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 08 mar 2016, 14:29

Witam. Wymieniłem termostat na Wahler i pompę wody HEPU (przy okazji wymiany rozrządu)
I jak jadę temperatura ładnie trzyma 90-93 stopni (podejrzewam delikatne przekłamanie wskaźnika), natomiast jak zacznę jeździć po mieście to skacze do ok. 95-100 i wtedy włącza się wentylator i schładza znowu do 93 i tak w kółko jak będę jeździł po mieście (a teraz mamy temperaturę na polu 8 stopni), chyba, że znowu zacznę jeździć szybciej to wróci do normy temperatura

To jest normalne, czy raczej coś jest nie tak?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 mar 2016, 17:46

birowka1 pisze:To jest normalne, czy raczej coś jest nie tak?
moim zdaniem normalne- masz troszkę przekłamanie na czujniku ale nie ma sie czym przejmować
WRC is for boys.
Group B was for men.

pekto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:54

Post autor: pekto » 09 sie 2017, 22:07

Wiecie może czy można czujnik do wentylatorów ten co jest na chłodnicy odkręcić bez jej ściągania i jak to zrobić, bo nie mam pomysłu do tego. A żeby ściągnąć chłodnice musiał bym też rozszczelnić klimatyzacje, chyba że macie inne sposoby do tego. Samochód to 80 b4 1.9 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga