Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Szarpanie silnika brak mocy wieszające się obro

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Vigasyu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 16 sie 2011, 14:36
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Strzyżów
Kontakt:

[B4 2.0 ABK] Szarpanie silnika brak mocy wieszające się obro

Post autor: Vigasyu » 11 kwie 2020, 22:14

Witam kolegów z forum rzadko tutaj coś pisze ale brakuje mi pomysłów . Półtora roku temu spełniłem swoję marzenie i stałem się właścicielem audi coupe z silnikiem abk niestety w opłakanym stanie ale wziołem sobie za cel przywrócić ją do stanu świetności i chyba dobrze mi idzie ale zawsze jest jakieś ale . Jak w tytule napisałem mam taki problem mianowicie audi brakuje mocy przy opciązaniu silnika np (wyprzedzanie) szarpie i zrywa poprostu dławi się. A drugi problem czasami audi wiesza się na obrotach i nie chce spaść niżej ok. 2000
W audi dotąd zrobiłem lub wymieniłem :

- sondę lambda na nową Bosch była wcześniej jakąś kombinowana
- czujnik temperatury na hella
- układ zapłonowy palec, kopułka,kable,świece,
- filtry powietrza,paliwa
- ustawiłem zapłon według sztuki wydaję mi się że dobrze
- Wymieniłem czujniki położenia przepustnicy na jakiś zamiennik z Allegro
- podmieniałem przepływkę na inną z sprawnego audi i bez zmian
- układ dolotowy i wydechowy szczelny
- silniczek krokowy sprawny

Ps. Audi nie posiada instalacji LPG
Może ktoś z forumowiczów ma pomysł na czym może polegać problem ???

herrq666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2018, 18:57
Lokalizacja: Mońki

Post autor: herrq666 » 11 kwie 2020, 22:21

Pomierz dobrze ten czujnik temperatury, ja trafiłem na sprawny za piątym czy szóstym razem.

Awatar użytkownika
Vigasyu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 16 sie 2011, 14:36
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Strzyżów
Kontakt:

Post autor: Vigasyu » 11 kwie 2020, 23:21

Ale ja kupiłem nowy

herrq666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2018, 18:57
Lokalizacja: Mońki

Post autor: herrq666 » 12 kwie 2020, 00:01

Ja kupiłem 6 nowych bezradny_

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 12 kwie 2020, 02:03

A ja proponuje od poprawy styków w przekazniku nr 30
Zatankowania na innej stacji
Jak i przeczesania innych tematów związanych z szarpaniem
Pomiaru kompresji
Sprawdzenia wtyczek od czujników tps, przeplywka, wtyczka cewki
Cewke podmień zobacz czy rozwiąże problem
No i logi by sie przydały
Dzieje sie to na ciepłym zimnym czy może nieustannie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 kwie 2020, 08:56

Vigasyu, tematów multum na forum. A dodam że połowę z tego co wymieniłeś to pewnie niepotrzebnie bo bardzo rzadko powodują takie objawy albo nawet wcale.

herrq666, ciekawe po co Ci aż 6 ;-) nie lepiej najpierw dobrze wsio posprawdzać aniżeli kupować w ciemn.

herrq666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2018, 18:57
Lokalizacja: Mońki

Post autor: herrq666 » 12 kwie 2020, 09:55

Bo dopiero szósty miał sensowne parametry.

Awatar użytkownika
Vigasyu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 16 sie 2011, 14:36
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Strzyżów
Kontakt:

Post autor: Vigasyu » 12 kwie 2020, 10:29

podpiołem dziś na szybko pod kompa może to pomoże wyjaśnić sprawę

https://www.fotosik.pl/zdjecie/366b964712ee0f9a
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1bfe2302c650e397
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d65207de453ba59d
https://www.fotosik.pl/zdjecie/fe7a54c95350fffe

[ Dodano: 2020-04-12, 10:29 ]
[quote="PieterB"]Vigasyu, tematów multum na forum. A dodam że połowę z tego co wymieniłeś to pewnie niepotrzebnie bo bardzo rzadko powodują takie objawy albo nawet wcale.

multum zgadza się poświeciłem wiele godzin na czytanie tych tematów ale jak widać nie pomogły mi rozwiązać problemu a przyczerniły się do decyzji o wymianach dlatego skłoniłem sie do założenia swojego tematu

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 kwie 2020, 13:51

Vigasyu, jak masz vaga to porób logi to o wiele więcej może wyjaśnić - na razie widzę tyle że sonda raczej nie działa - prawdopodobnie problem z zasilaniem grzałki lub ecu nie dostaje info(znaczy przerwany obwód). logi grup od 000 do 005 po 30 s i każda z osobna silnik rozgrzany.
Zapłon ustawiałeś sam czy ktoś kumaty Ci w tym pomagał?

herrq666 pisze:Bo dopiero szósty miał sensowne parametry.
nie należało tanich kupować ;-) tylko dobry a wystarczyłby jeden.

Awatar użytkownika
Vigasyu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 16 sie 2011, 14:36
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Strzyżów
Kontakt:

Post autor: Vigasyu » 14 kwie 2020, 20:12

witam kolegów dziś sprawdziłem czujnik temperatury 208 ohm po rozgrzaniu czyli ok z tego co wyczytałem na forum
PieterB pisze:jak masz vaga to porób logi to o wiele więcej może wyjaśnić
vaga mam ale nie umiem sie nim posługiwać na tyle trzeba by mnie pokierować co i gdzie dokładnie raczej używałem go do czytania błędów
PieterB pisze:na razie widzę tyle że sonda raczej nie działa - prawdopodobnie problem z zasilaniem grzałki lub ecu nie dostaje info(znaczy przerwany obwód)
sonda pokazuje napiecie 0.45v i na miernik i na vagu gdzieś na forum wyczytałem ze jeśli pokazuje od 0.1-1v to jest ok jeśli jestem w błędzie proszę sprostować
jak sprawdzić tą grzałkę lub co sprawdzić przy tej sądzie ??? problem może lezeć po jej stronie bo komputer nie wykasuje jej błędu reszta znikła
PieterB pisze:Zapłon ustawiałeś sam czy ktoś kumaty Ci w tym pomagał?
sam ale raczej dobrze to zrobiłem czytałem trochę jak to zrobić

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 kwie 2020, 20:34

Vigasyu pisze:PieterB napisał/a:
na razie widzę tyle że sonda raczej nie działa - prawdopodobnie problem z zasilaniem grzałki lub ecu nie dostaje info(znaczy przerwany obwód)

sonda pokazuje napiecie 0.45v i na miernik i na vagu gdzieś na forum wyczytałem ze jeśli pokazuje od 0.1-1v to jest ok
ej no kolego, czytaj dokładniej ;-) ma się wahać między 0,1-1 V a skoro stoi znaczy nie działa - proste, więc nie jest ok
Vigasyu pisze:jak sprawdzić tą grzałkę lub co sprawdzić przy tej sądzie ??? problem może lezeć po jej stronie bo komputer nie wykasuje jej błędu reszta znikła
skoro nowa zakładam że sprawna ale sprawdź czy dostaje napięcie w wtyczce od grzałki. Jeśli dostaje to trzeba sprawdzić przewód do ecu.
Vigasyu pisze:problem może lezeć po jej stronie bo komputer nie wykasuje jej błędu reszta znikła
niczego z góry nie zakładaj, bo tamta też mogła być sprawna a ją wymieniłeś ;-) tylko sprawdzaj
Vigasyu pisze:PieterB napisał/a:
jak masz vaga to porób logi to o wiele więcej może wyjaśnić

vaga mam ale nie umiem sie nim posługiwać na tyle trzeba by mnie pokierować co i gdzie dokładnie raczej używałem go do czytania błędów
tu masz opis programu no ja nie będę ci tu całej opisywał http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=15

Na dole masz jak odpalisz bloki pomiarowe > log i zapisujesz.
Vigasyu pisze:PieterB napisał/a:
Zapłon ustawiałeś sam czy ktoś kumaty Ci w tym pomagał?


sam ale raczej dobrze to zrobiłem czytałem trochę jak to zrobić
no muszę Ci wierzyć, chodź nie jestem przekonany w 100% - bo nieraz mi się to potwierdziło.



Ale na samym początku porób te logi

Awatar użytkownika
Vigasyu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 16 sie 2011, 14:36
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Strzyżów
Kontakt:

Post autor: Vigasyu » 15 kwie 2020, 12:05

PieterB pisze:sprawdź czy dostaje napięcie w wtyczce od grzałki
jak działa ta grzałka +i- jest w przewodach czy masę bierze z obudowy pytam bo z tego co pamiętam oba przewody białe
PieterB pisze:niczego z góry nie zakładaj, bo tamta też mogła być sprawna a ją wymieniłeś tylko sprawdzaj
tamta wg nie działała i nie była do audi tylko od toyoty i miała 5 przewodów i wg jakaś rzeźba
PieterB pisze:Ale na samym początku porób te logi

logi statyczne wystarcza czy dynamiczne też mam zrobić ???

ps. te logi mam ci później jakoś wysłać a ty na to lukniesz dobrze to rozumiem pytam bo nigdy z tego nie korzystałem

[ Dodano: 2020-04-15, 12:05 ]
witam panowie ponownie dziś zrobiłem logi oklasky zaraz podeślę linki mam nadzieję ze wszystko będzie śmigać. zrobiłem grzanie sondy padnięty bezpiecznik ale nie wiem jaką wielkość mam mieć ten bezpiecznik nie mogę rozszyfrować po schemacie który to nr podsyłam zdjęcie
https://www.fotosik.pl/zdjecie/eefc9e5ffe498973
sonda na miernik pracuje ale na vagu nie widać tego chyba ze ja źle patrze grupa 001 blok 3 pokazuje wartość 0.45v czy nie powinna się zmieniać przy dodaniu gazu ???

logi zrobiłem po wymianie bezpiecznika więc one może coś powiedzą
http://vaglogi.pl/log-001_724w1Q4.html
http://vaglogi.pl/log-002_e2Sb2.html
http://vaglogi.pl/log-003_3rzAgJ.html
http://vaglogi.pl/log-004_mYB5t.html
http://vaglogi.pl/log-005_M6cXLTA.html
http://vaglogi.pl/log-000_HaNAWlJ.html

po zrobieniu grzałki silnik nadal szarpie chyba tylko na ciepłym ale jakoś nie cisnę go na zimnym to tego nie zauważyłem
pojawił się błąd 00518 to chyba czujnik tps tak ???

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2020, 12:10

Vigasyu pisze:PieterB napisał/a:
Ale na samym początku porób te logi

logi statyczne wystarcza czy dynamiczne też mam zrobić ???
na razie statyczne
Vigasyu pisze:ps. te logi mam ci później jakoś wysłać a ty na to lukniesz dobrze to rozumiem pytam bo nigdy z tego nie korzystałem
możesz wrzucić na stronkę vaglogi albo spakowane winnrarem na forum, jak wolisz.
Vigasyu pisze:PieterB napisał/a:
sprawdź czy dostaje napięcie w wtyczce od grzałki

jak działa ta grzałka +i- jest w przewodach czy masę bierze z obudowy pytam bo z tego co pamiętam oba przewody białe
no działa jak grzałka ;-) masz wtyczkę 2 pin w którym jest plus i masa i tyle - sprawdź czy jest tam 12V


Aha widzę że edytowałeś w między czasie, No sonda ewidentnie nie działa(a przynajmniej ecu tego nie widzi) i teraz pozostaje Ci szukać że albo uszkodzone są przewody do sonda-ecu albo ktoś upalił samo ecu tą jak piszesz inną sondą. No i teraz potwierdza się to ci pisałem że na 99 % zapłonu poprawnie nie ustawiłeś ;-)
Skoro był błąd tps to sprawdź czy ma liniowe wskazanie może być vagiem.
Vigasyu pisze:jaką wielkość mam mieć ten bezpiecznik nie mogę rozszyfrować po schemacie który to nr podsyłam zdjęcie
https://www.fotosik.pl/zdjecie/eefc9e5ffe498973
ej przecież pisze na nim że to 10 ale na sondzie powinna być 5

Awatar użytkownika
Vigasyu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 16 sie 2011, 14:36
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Strzyżów
Kontakt:

Post autor: Vigasyu » 15 kwie 2020, 13:47

PieterB pisze:teraz pozostaje Ci szukać że albo uszkodzone są przewody do sonda-ecu
czy ten przewód od sondy idzie bezpośrednio do komputera czy ma coś po drodze ???
PieterB pisze:No i teraz potwierdza się to ci pisałem że na 99 % zapłonu poprawnie nie ustawiłeś
dlaczego ???
PieterB pisze:Skoro był błąd tps to sprawdź czy ma liniowe wskazanie może być vagiem
gdzie i jak to zrobić musisz mnie nakierować bo nie mam pojęcia jak się za to zabrać
PieterB pisze:ale na sondzie powinna być 5
Dlatego pytam

i co powiedziały ci te logi jeszcze ???

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2020, 14:03

Vigasyu pisze:PieterB napisał/a:
teraz pozostaje Ci szukać że albo uszkodzone są przewody do sonda-ecu,

czy ten przewód od sondy idzie bezpośrednio do komputera czy ma coś po drodze ???
sonda-ecu, mówimy o sygnałowym tym pojedynczym.
Vigasyu pisze:PieterB napisał/a:
No i teraz potwierdza się to ci pisałem że na 99 % zapłonu poprawnie nie ustawiłeś
dlaczego ???
a no nie zablokujesz ecu, a przynajmniej mnie się to nigdy nie udało. Więc jest wielce prawdopodobne że ustawiony jest źle.
Vigasyu pisze: PieterB napisał/a:
Skoro był błąd tps to sprawdź czy ma liniowe wskazanie może być vagiem


gdzie i jak to zrobić musisz mnie nakierować bo nie mam pojęcia jak się za to zabrać
a no tu masz 3 kolumna http://vaglogi.pl/log-002_e2Sb2.html
Odpalasz program i pomalutku dodajesz gazu obserwując wykres, silnik wyłączony oczywiście.
Vigasyu pisze:i co powiedziały ci te logi jeszcze ???
a nic, jak zrobisz że sonda będzie działać to wówczas można będzie spróbować zrobić logi dynamiczne


ps w dziale dowload masz opis bloków - ściągnij sobie tylko popatrz na rocznik bo są dwie, a nie będę Ci musiał takich prostych rzeczy tłumaczyć. Bo tak to nam zajmie trochę czasu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl