[All] Termostat a wskazania temperatury
to zależy jak długo jest cieplej,jeżeli nie długo to tak ma być.....tak właśnie odczuwa się pracę prawidłowo działającego termostatu, w momencie kiedy otwiera się termostat płyny mieszają się i następuje spadek temperatury,po schłodzeniu cieczy termostat zamyka się i od nowa.....i tak co chwilę....heh
ja mam pytanko w moim audi jest tak ze nagrzeje sie auto do 70 stopni i wogole nie ma mozliwosci zagrzac go bardziej bo uruchamiaja sie wiatraki i chlodza go do 70 stopni na trasie ma nawet mniej w miescie czasami uda sie dojsc prawie do 90 stopni ale zaraz wiatraki schlodza do 70 stopni co moze byc przyczyna termostat czy wskaznik dodam ze przy pojemnosci 2000 pali mi 15 litrow gazu i bylem na ustawieniu prosze o pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sprawdż sobie temp.jakimś termometrem w zbiorniczku wyrównawczym bo coś mi się zdaje że masz zanizone wskazania .Temp.łatwo z grubsza ocenić dotykając ręką górny przewód od chłodnicy.A wentylatory powinny się załączać przy ok 95st.wtedy termostat jest już otwarty i dolny przewód w chłodnicy też już jest raczej parzący .Nie ma takiej mozliwości żeby ci się załączały wentylatory a dolny przewód od chłodnicy był tylko letni lub ciepły.No chyba że włącznik wentylatorów w chłodnicy za wcześnie się włącza a z tym się jeszcze nie spotkałem .Prawie zawsze to albo się nie włącza wcale albo zbyt pużno .Ale jak to się mówi "w przyrodzie wszystko jest możliwe "
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Dokładnie tak jak koledzy prawią. Może być temperatura zaniżana przez czujnik. Sprawdź także czujnik w chłodnicy od włączania wentylatorów. Kiedy temp jest np 80* to górny wąż powinien być gorący natomiast dolny zimny... Jeżeli temp jest bliska 90* to wtedy obydwa powinny być jednakowo gorące - jest tak kiedy termostat jest sprawny.
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
No koledzy i ja muszę dopisać czarną kartę do termostatu marki WAHLER. :-| Wymieniałem go kilka miesięcy temu, było ciepło więc nie było problemów z łapaniem temperatury. Teraz kiedy jest zimno max temp. jaką mam to 80*, w trasie potrafi spaść nawet do 70*. :shock: Co się okazało dolny wąż przy 80* jest wyraźnie ciepły a powinien być zimny :!: Teraz z własnej autopsji podpisuję się pod stwierdzeniem, że termostat tylko w ASO mimo bardzo wysokiej ceny. Jak kupię i zmienię to napiszę jaki to skutek przyniosło. <ok>
Mam takie pytanie,czy to normalne gdy jade długo powiedzmy zrobie 120km górny wąz jest gorący,bardzo gorący ze nie idzie go złapac a dolny aby troszkę letni albo całkiem zimny?temperatura w czasie drogi około 90stopni,a w korku potrafi wzrosnąc nawet do 105. Żadne wentylatory nie włączyły mi sie jesczcze nigdy odkąd mam to auto. Dodam jeszcze ze grzanie jest bardzo dobre, po 5 km leci normalnie cieplutkie powietrze..czy to normalne czy może mam cos do wymiany.Nie chciał bym narobic sobie pozniej dużych kosztów.chodzi o audi80 b4 2,0 abk.Pomóżcie koledzy jak najszybciej,co mam wymienic???
napisałbyś jeszcze czy przy tych 105' stopniach w korku dolny wąż od chłodnicy jest gorący, czy nie.chudy022 pisze:Mam takie pytanie,czy to normalne gdy jade długo powiedzmy zrobie 120km górny wąz jest gorący,bardzo gorący ze nie idzie go złapac a dolny aby troszkę letni albo całkiem zimny?temperatura w czasie drogi około 90stopni,a w korku potrafi wzrosnąc nawet do 105. Żadne wentylatory nie włączyły mi sie jesczcze nigdy odkąd mam to auto. Dodam jeszcze ze grzanie jest bardzo dobre, po 5 km leci normalnie cieplutkie powietrze..czy to normalne czy może mam cos do wymiany.Nie chciał bym narobic sobie pozniej dużych kosztów.chodzi o audi80 b4 2,0 abk.Pomóżcie koledzy jak najszybciej,co mam wymienic???