Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 26 gru 2009, 16:07

No jeżeli termostat się wiesza to może się silnik albo bardziej zagrzewać albo mniej, w zależności w jakiej pozycji się blokuje.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 04 sty 2010, 14:23

to zależy jak długo jest cieplej,jeżeli nie długo to tak ma być.....tak właśnie odczuwa się pracę prawidłowo działającego termostatu, w momencie kiedy otwiera się termostat płyny mieszają się i następuje spadek temperatury,po schłodzeniu cieczy termostat zamyka się i od nowa.....i tak co chwilę....heh

arni1989

Post autor: arni1989 » 05 sty 2010, 21:06

ja mam pytanko w moim audi jest tak ze nagrzeje sie auto do 70 stopni i wogole nie ma mozliwosci zagrzac go bardziej bo uruchamiaja sie wiatraki i chlodza go do 70 stopni na trasie ma nawet mniej w miescie czasami uda sie dojsc prawie do 90 stopni ale zaraz wiatraki schlodza do 70 stopni co moze byc przyczyna termostat czy wskaznik dodam ze przy pojemnosci 2000 pali mi 15 litrow gazu i bylem na ustawieniu prosze o pomoc

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 sty 2010, 21:28

Obstawiałbym czujnik wentylatorów. A jakie masz dolny wąż chłodnicy? Tak samo ciepły jak górny, kiedy załączają się wentylatory?

arni1989

Post autor: arni1989 » 05 sty 2010, 22:02

dolny jest chlodniejszy a wentylatory wlaczaja sie przy 75 stopniach

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 sty 2010, 23:16

Sprawdż sobie temp.jakimś termometrem w zbiorniczku wyrównawczym bo coś mi się zdaje że masz zanizone wskazania .Temp.łatwo z grubsza ocenić dotykając ręką górny przewód od chłodnicy.A wentylatory powinny się załączać przy ok 95st.wtedy termostat jest już otwarty i dolny przewód w chłodnicy też już jest raczej parzący .Nie ma takiej mozliwości żeby ci się załączały wentylatory a dolny przewód od chłodnicy był tylko letni lub ciepły.No chyba że włącznik wentylatorów w chłodnicy za wcześnie się włącza a z tym się jeszcze nie spotkałem .Prawie zawsze to albo się nie włącza wcale albo zbyt pużno .Ale jak to się mówi "w przyrodzie wszystko jest możliwe "

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 06 sty 2010, 07:08

Dokładnie tak jak koledzy prawią. Może być temperatura zaniżana przez czujnik. Sprawdź także czujnik w chłodnicy od włączania wentylatorów. Kiedy temp jest np 80* to górny wąż powinien być gorący natomiast dolny zimny... Jeżeli temp jest bliska 90* to wtedy obydwa powinny być jednakowo gorące - jest tak kiedy termostat jest sprawny.

arni1989

Post autor: arni1989 » 07 sty 2010, 10:12

te auto to cod techniki dzieki za rade bo czujnik temperatury wymienialem ale wskaznika nie wymienialem moze on jest walniety a moze termostat sam nie wiem juz

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 07 sty 2010, 10:17

arni1989 pisze:a moze termostat sam nie wiem juz
Dowiesz się czy termostat jest walnięty w sposób który opisałem Ci wyżej. ;-)

arni1989

Post autor: arni1989 » 08 sty 2010, 10:31

okazal sie termostat teraz jest 90 stopni i dopiero wlaczaja sie wiatraki

[ Dodano: 2010-01-08, 10:31 ]
dzieki wszystkim

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sty 2010, 09:51

No koledzy i ja muszę dopisać czarną kartę do termostatu marki WAHLER. :-| Wymieniałem go kilka miesięcy temu, było ciepło więc nie było problemów z łapaniem temperatury. Teraz kiedy jest zimno max temp. jaką mam to 80*, w trasie potrafi spaść nawet do 70*. :shock: Co się okazało dolny wąż przy 80* jest wyraźnie ciepły a powinien być zimny :!: Teraz z własnej autopsji podpisuję się pod stwierdzeniem, że termostat tylko w ASO mimo bardzo wysokiej ceny. Jak kupię i zmienię to napiszę jaki to skutek przyniosło. <ok>

chudy022
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:21
Kontakt:

Post autor: chudy022 » 21 sty 2010, 22:47

Mam takie pytanie,czy to normalne gdy jade długo powiedzmy zrobie 120km górny wąz jest gorący,bardzo gorący ze nie idzie go złapac a dolny aby troszkę letni albo całkiem zimny?temperatura w czasie drogi około 90stopni,a w korku potrafi wzrosnąc nawet do 105. Żadne wentylatory nie włączyły mi sie jesczcze nigdy odkąd mam to auto. Dodam jeszcze ze grzanie jest bardzo dobre, po 5 km leci normalnie cieplutkie powietrze..czy to normalne czy może mam cos do wymiany.Nie chciał bym narobic sobie pozniej dużych kosztów.chodzi o audi80 b4 2,0 abk.Pomóżcie koledzy jak najszybciej,co mam wymienic???

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 sty 2010, 22:55

chudy022 pisze:Mam takie pytanie,czy to normalne gdy jade długo powiedzmy zrobie 120km górny wąz jest gorący,bardzo gorący ze nie idzie go złapac a dolny aby troszkę letni albo całkiem zimny?temperatura w czasie drogi około 90stopni,a w korku potrafi wzrosnąc nawet do 105. Żadne wentylatory nie włączyły mi sie jesczcze nigdy odkąd mam to auto. Dodam jeszcze ze grzanie jest bardzo dobre, po 5 km leci normalnie cieplutkie powietrze..czy to normalne czy może mam cos do wymiany.Nie chciał bym narobic sobie pozniej dużych kosztów.chodzi o audi80 b4 2,0 abk.Pomóżcie koledzy jak najszybciej,co mam wymienic???
napisałbyś jeszcze czy przy tych 105' stopniach w korku dolny wąż od chłodnicy jest gorący, czy nie.

chudy022
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:21
Kontakt:

Post autor: chudy022 » 22 sty 2010, 14:33

Dolny wąz jest zawsze zimny,jeszcze go nawet nigdy ciepłego nie widziałem.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 22 sty 2010, 14:52

chudy022 pisze:Dolny wąz jest zawsze zimny,jeszcze go nawet nigdy ciepłego nie widziałem.
to wszystkie znaki wskazują, że masz zacięty termostat w pozycji zamknięty. wypadałoby go wymienić, bo w lato może być nieciekawie skoro nie otwiera na duży obieg.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl