[All] Termostat a wskazania temperatury
jaki jest numer katalogowy termostatu do audi b4 1.9tdi z 92r?
czy ten będzie dobry i co o tym myślicie niby jest oryginalny ale jakiś tani http://allegro.pl/termostat-vw-audi-sko ... 67608.html
czy ten będzie dobry i co o tym myślicie niby jest oryginalny ale jakiś tani http://allegro.pl/termostat-vw-audi-sko ... 67608.html
mati86, Ori termostat kosztuje ok120 zł. Pytałem w ASO wKatowicach
wcześniej skoda 105L i 120L
... pierwsza fura jest zawsze niezapomniana ...
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=19129
... pierwsza fura jest zawsze niezapomniana ...
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=19129
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Pozwolę się podczepić po temat. Otóż nastały pierwsze mrozy a wskazówka od temperatury nawet nie drgnie . Przed zimą wymieniłem termostat na nowy wahlera; sprawdzałem go w garnku i otwierał się przy 90`C. Latem temperatura łatwo wskakiwała na 70-80`C (ogrzewanie grzało jak szalone), a teraz ledwo co. Układ jest odpowietrzony. Jedynie pompa wody się od czasu do czasu poci. Wskaźnik i czujnik temperatury jest sprawny. Już nie wiem za bardzo co robić żeby się szybko nagrzewał. Już myślałem, żeby nawet zasłonić atrapę chłodnicy (tak jak w busach), bo przecież i tak spora część powietrza wpada przez dolne plastikowe kratki. Do pracy robię około 15km i mam ledwo co chłodne powietrze z nadmuchu (nadmieniam, że jak wskazówka "gościła" na polu 80-90`C to z kratek wiało bardzo gorące powietrze).
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie
15 km i ty chcesz aby ci od razu sahara w aucie "grała" ? Nim dojedziesz do celu to silnik nawet porzadnie nie zdazy sie nagrzac .Zakryj sobie poowe chłodnicy tylko nie ta czesc gdzie masz wentylator i sprawdz czy ci cos pomoze.
Swoja droga mozna zakrywac chlodnice jak sie ma 2 wentylatory ? bo nie wiem czy w moim ABT moge zakryc sobie chlodnice czy nie .Nie wiem czy to ma znaczenie ale klima na pokladzie jest .
Swoja droga mozna zakrywac chlodnice jak sie ma 2 wentylatory ? bo nie wiem czy w moim ABT moge zakryc sobie chlodnice czy nie .Nie wiem czy to ma znaczenie ale klima na pokladzie jest .
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]
Patrique, to ciekawe, bo ja do pracy robie 8km i jak postoje 5 min pod domem, to dopiero jak do pracy podjechałem to zaczeło mi gorące wiać. Wydaje mi się że nieco wcześniej powinien się rozgrzać, ale po 15 km. też nie będzie super gorąco
wcześniej skoda 105L i 120L
... pierwsza fura jest zawsze niezapomniana ...
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=19129
... pierwsza fura jest zawsze niezapomniana ...
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=19129
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
U mnie w ABT 3min na postoju i już zaczyna grzać do tego 2km przejazdu i mam już ciepło. A kiedy przejade 10km to juz muszę wyłaczać ogrzewanie bo się robi gorąco w środku.Canibal pisze:15 km i ty chcesz aby ci od razu sahara w aucie "grała" ? Nim dojedziesz do celu to silnik nawet porzadnie nie zdazy sie nagrzac
Jarewa, może zależy to od stanu nagrzewnicy, bo moja chyba nie była wymieniana jeszcze, a przynajmniej nie przez ostatni 8 lat jak jeździ po naszych dziurach .
wcześniej skoda 105L i 120L
... pierwsza fura jest zawsze niezapomniana ...
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=19129
... pierwsza fura jest zawsze niezapomniana ...
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=19129
Witam,
Panowie, sytuacja wygląda tak: jadę autem kilka km, pokazuje temp. ok. 73 C. Dość szybko dochodzi do tej temp. i w środku też szybko zaczyna grzać i grzeje porządnie. Wiadomo, na początku tylko górny wąż jest ciepły, po przejechaniu kilku km nawet teraz zimą, termostat otwiera duży obieg bo dolny wąż też robi się gorący tak samo jak chłodnica. Tylko co ze wskazaniem temp? Bo w trakcie jazdy max 75 C pokaże, jak stanę na chwile, to może do 80 dojdzie, ale 90 nigdy. Myślałem, że to termostat, ale on raczej nie ma winy, bo jak widać zamyka się i otwiera. Tylko wskazanie temp. jakieś dziwne. Spróbuję założyć inny czujnik i porównać. Co o tym myślicie? Termostat zakupiłem (Wahler) na wszelki wypadek, ale nie wiem czy jest sens go wymieniać, skoro jednak działa. Czy w ABT obejdzie się bez odkręcania pompy wspomagania przy wymianie termostatu?
Panowie, sytuacja wygląda tak: jadę autem kilka km, pokazuje temp. ok. 73 C. Dość szybko dochodzi do tej temp. i w środku też szybko zaczyna grzać i grzeje porządnie. Wiadomo, na początku tylko górny wąż jest ciepły, po przejechaniu kilku km nawet teraz zimą, termostat otwiera duży obieg bo dolny wąż też robi się gorący tak samo jak chłodnica. Tylko co ze wskazaniem temp? Bo w trakcie jazdy max 75 C pokaże, jak stanę na chwile, to może do 80 dojdzie, ale 90 nigdy. Myślałem, że to termostat, ale on raczej nie ma winy, bo jak widać zamyka się i otwiera. Tylko wskazanie temp. jakieś dziwne. Spróbuję założyć inny czujnik i porównać. Co o tym myślicie? Termostat zakupiłem (Wahler) na wszelki wypadek, ale nie wiem czy jest sens go wymieniać, skoro jednak działa. Czy w ABT obejdzie się bez odkręcania pompy wspomagania przy wymianie termostatu?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie nie wiem jak to się stało, ale od dwóch dni jak odpalę auto to po 5 minutach mam lekko ciepłe powietrze, a po około 7-8km wieje gorące .
Dodam, że parę dni temu słyszałem jakieś bulgotanie w silniku, po czym musiałem uzupełnić płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Czyli tak jakby płyn wyparł powietrze .
Muszę jeszcze tylko wymienić chyba czujnik wskaźnika temperatury, bo pokazuje cały czas 70`C, nawet przy dłuższej jeździe, a jak przekroczy te 70`C co się zdarzyło w korku to się załączył wentylator. Dodam, że termostat (wahler - sprawdzony przed założeniem) i czujnik temp. chłodnicy są nowe. Chyba, że wskazówka oszukuje. Ale to sprawdzę dokonując pomiarów rezystancji starego i nowego czujnika.
Dodam, że parę dni temu słyszałem jakieś bulgotanie w silniku, po czym musiałem uzupełnić płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Czyli tak jakby płyn wyparł powietrze .
Muszę jeszcze tylko wymienić chyba czujnik wskaźnika temperatury, bo pokazuje cały czas 70`C, nawet przy dłuższej jeździe, a jak przekroczy te 70`C co się zdarzyło w korku to się załączył wentylator. Dodam, że termostat (wahler - sprawdzony przed założeniem) i czujnik temp. chłodnicy są nowe. Chyba, że wskazówka oszukuje. Ale to sprawdzę dokonując pomiarów rezystancji starego i nowego czujnika.
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga