[All] Termostat a wskazania temperatury
jaki jest numer katalogowy termostatu do audi b4 1.9tdi z 92r?
czy ten będzie dobry i co o tym myślicie niby jest oryginalny ale jakiś tani http://allegro.pl/termostat-vw-audi-sko ... 67608.html
czy ten będzie dobry i co o tym myślicie niby jest oryginalny ale jakiś tani http://allegro.pl/termostat-vw-audi-sko ... 67608.html
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Pozwolę się podczepić po temat. Otóż nastały pierwsze mrozy a wskazówka od temperatury nawet nie drgnie . Przed zimą wymieniłem termostat na nowy wahlera; sprawdzałem go w garnku i otwierał się przy 90`C. Latem temperatura łatwo wskakiwała na 70-80`C (ogrzewanie grzało jak szalone), a teraz ledwo co. Układ jest odpowietrzony. Jedynie pompa wody się od czasu do czasu poci. Wskaźnik i czujnik temperatury jest sprawny. Już nie wiem za bardzo co robić żeby się szybko nagrzewał. Już myślałem, żeby nawet zasłonić atrapę chłodnicy (tak jak w busach), bo przecież i tak spora część powietrza wpada przez dolne plastikowe kratki. Do pracy robię około 15km i mam ledwo co chłodne powietrze z nadmuchu (nadmieniam, że jak wskazówka "gościła" na polu 80-90`C to z kratek wiało bardzo gorące powietrze).
15 km i ty chcesz aby ci od razu sahara w aucie "grała" ? Nim dojedziesz do celu to silnik nawet porzadnie nie zdazy sie nagrzac .Zakryj sobie poowe chłodnicy tylko nie ta czesc gdzie masz wentylator i sprawdz czy ci cos pomoze.
Swoja droga mozna zakrywac chlodnice jak sie ma 2 wentylatory ? bo nie wiem czy w moim ABT moge zakryc sobie chlodnice czy nie .Nie wiem czy to ma znaczenie ale klima na pokladzie jest .
Swoja droga mozna zakrywac chlodnice jak sie ma 2 wentylatory ? bo nie wiem czy w moim ABT moge zakryc sobie chlodnice czy nie .Nie wiem czy to ma znaczenie ale klima na pokladzie jest .
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
U mnie w ABT 3min na postoju i już zaczyna grzać do tego 2km przejazdu i mam już ciepło. A kiedy przejade 10km to juz muszę wyłaczać ogrzewanie bo się robi gorąco w środku.Canibal pisze:15 km i ty chcesz aby ci od razu sahara w aucie "grała" ? Nim dojedziesz do celu to silnik nawet porzadnie nie zdazy sie nagrzac
Witam,
Panowie, sytuacja wygląda tak: jadę autem kilka km, pokazuje temp. ok. 73 C. Dość szybko dochodzi do tej temp. i w środku też szybko zaczyna grzać i grzeje porządnie. Wiadomo, na początku tylko górny wąż jest ciepły, po przejechaniu kilku km nawet teraz zimą, termostat otwiera duży obieg bo dolny wąż też robi się gorący tak samo jak chłodnica. Tylko co ze wskazaniem temp? Bo w trakcie jazdy max 75 C pokaże, jak stanę na chwile, to może do 80 dojdzie, ale 90 nigdy. Myślałem, że to termostat, ale on raczej nie ma winy, bo jak widać zamyka się i otwiera. Tylko wskazanie temp. jakieś dziwne. Spróbuję założyć inny czujnik i porównać. Co o tym myślicie? Termostat zakupiłem (Wahler) na wszelki wypadek, ale nie wiem czy jest sens go wymieniać, skoro jednak działa. Czy w ABT obejdzie się bez odkręcania pompy wspomagania przy wymianie termostatu?
Panowie, sytuacja wygląda tak: jadę autem kilka km, pokazuje temp. ok. 73 C. Dość szybko dochodzi do tej temp. i w środku też szybko zaczyna grzać i grzeje porządnie. Wiadomo, na początku tylko górny wąż jest ciepły, po przejechaniu kilku km nawet teraz zimą, termostat otwiera duży obieg bo dolny wąż też robi się gorący tak samo jak chłodnica. Tylko co ze wskazaniem temp? Bo w trakcie jazdy max 75 C pokaże, jak stanę na chwile, to może do 80 dojdzie, ale 90 nigdy. Myślałem, że to termostat, ale on raczej nie ma winy, bo jak widać zamyka się i otwiera. Tylko wskazanie temp. jakieś dziwne. Spróbuję założyć inny czujnik i porównać. Co o tym myślicie? Termostat zakupiłem (Wahler) na wszelki wypadek, ale nie wiem czy jest sens go wymieniać, skoro jednak działa. Czy w ABT obejdzie się bez odkręcania pompy wspomagania przy wymianie termostatu?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie nie wiem jak to się stało, ale od dwóch dni jak odpalę auto to po 5 minutach mam lekko ciepłe powietrze, a po około 7-8km wieje gorące .
Dodam, że parę dni temu słyszałem jakieś bulgotanie w silniku, po czym musiałem uzupełnić płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Czyli tak jakby płyn wyparł powietrze .
Muszę jeszcze tylko wymienić chyba czujnik wskaźnika temperatury, bo pokazuje cały czas 70`C, nawet przy dłuższej jeździe, a jak przekroczy te 70`C co się zdarzyło w korku to się załączył wentylator. Dodam, że termostat (wahler - sprawdzony przed założeniem) i czujnik temp. chłodnicy są nowe. Chyba, że wskazówka oszukuje. Ale to sprawdzę dokonując pomiarów rezystancji starego i nowego czujnika.
Dodam, że parę dni temu słyszałem jakieś bulgotanie w silniku, po czym musiałem uzupełnić płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Czyli tak jakby płyn wyparł powietrze .
Muszę jeszcze tylko wymienić chyba czujnik wskaźnika temperatury, bo pokazuje cały czas 70`C, nawet przy dłuższej jeździe, a jak przekroczy te 70`C co się zdarzyło w korku to się załączył wentylator. Dodam, że termostat (wahler - sprawdzony przed założeniem) i czujnik temp. chłodnicy są nowe. Chyba, że wskazówka oszukuje. Ale to sprawdzę dokonując pomiarów rezystancji starego i nowego czujnika.