Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 14 lis 2010, 10:20

ile dałeś za ori?

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 27 lis 2010, 18:25

jaki jest numer katalogowy termostatu do audi b4 1.9tdi z 92r?
czy ten będzie dobry i co o tym myślicie niby jest oryginalny ale jakiś tani http://allegro.pl/termostat-vw-audi-sko ... 67608.html

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 29 lis 2010, 12:47

mati86, Ori termostat kosztuje ok120 zł. Pytałem w ASO wKatowicach

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 29 lis 2010, 15:10

Tez słyszałem ze ori kosztuje chyba nawet 130 zł .

Awatar użytkownika
sebson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 15 lip 2007, 21:08
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: sebson » 29 lis 2010, 16:30

ja dzis kupowalem w Wawie i koszt 105 zeta z oringiem,kolego misiek547 ten wyglada na oryginalny a i cena bardzo dobra,pozdrawiam

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 29 lis 2010, 19:39

Pozwolę się podczepić po temat. Otóż nastały pierwsze mrozy a wskazówka od temperatury nawet nie drgnie :-? . Przed zimą wymieniłem termostat na nowy wahlera; sprawdzałem go w garnku i otwierał się przy 90`C. Latem temperatura łatwo wskakiwała na 70-80`C (ogrzewanie grzało jak szalone), a teraz ledwo co. Układ jest odpowietrzony. Jedynie pompa wody się od czasu do czasu poci. Wskaźnik i czujnik temperatury jest sprawny. Już nie wiem za bardzo co robić żeby się szybko nagrzewał. Już myślałem, żeby nawet zasłonić atrapę chłodnicy (tak jak w busach), bo przecież i tak spora część powietrza wpada przez dolne plastikowe kratki. Do pracy robię około 15km i mam ledwo co chłodne powietrze z nadmuchu (nadmieniam, że jak wskazówka "gościła" na polu 80-90`C to z kratek wiało bardzo gorące powietrze).

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 29 lis 2010, 20:56

15 km i ty chcesz aby ci od razu sahara w aucie "grała" ? Nim dojedziesz do celu to silnik nawet porzadnie nie zdazy sie nagrzac .Zakryj sobie poowe chłodnicy tylko nie ta czesc gdzie masz wentylator i sprawdz czy ci cos pomoze.


Swoja droga mozna zakrywac chlodnice jak sie ma 2 wentylatory ? bo nie wiem czy w moim ABT moge zakryc sobie chlodnice czy nie .Nie wiem czy to ma znaczenie ale klima na pokladzie jest .

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 29 lis 2010, 22:46

Patrique, to ciekawe, bo ja do pracy robie 8km i jak postoje 5 min pod domem, to dopiero jak do pracy podjechałem to zaczeło mi gorące wiać. Wydaje mi się że nieco wcześniej powinien się rozgrzać, ale po 15 km. też nie będzie super gorąco

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 29 lis 2010, 22:48

trochę drogi termostat trza będzie poszukać jakiegoś tańszego. ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lis 2010, 22:55

Canibal pisze:15 km i ty chcesz aby ci od razu sahara w aucie "grała" ? Nim dojedziesz do celu to silnik nawet porzadnie nie zdazy sie nagrzac
U mnie w ABT 3min na postoju i już zaczyna grzać do tego 2km przejazdu i mam już ciepło. A kiedy przejade 10km to juz muszę wyłaczać ogrzewanie bo się robi gorąco w środku.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 29 lis 2010, 22:57

Jarewa, może zależy to od stanu nagrzewnicy, bo moja chyba nie była wymieniana jeszcze, a przynajmniej nie przez ostatni 8 lat :) jak jeździ po naszych dziurach .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 lis 2010, 21:52

No wiesz ja też mam jeszcze ori nagrzewnice i ma 20lat. Tylko w tym roku robiłem przegląd ( naprawa klapek i przedmuchanie nagrzewnicy)

janeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Tuchola

Post autor: janeq » 06 gru 2010, 11:35

Witam,
Panowie, sytuacja wygląda tak: jadę autem kilka km, pokazuje temp. ok. 73 C. Dość szybko dochodzi do tej temp. i w środku też szybko zaczyna grzać i grzeje porządnie. Wiadomo, na początku tylko górny wąż jest ciepły, po przejechaniu kilku km nawet teraz zimą, termostat otwiera duży obieg bo dolny wąż też robi się gorący tak samo jak chłodnica. Tylko co ze wskazaniem temp? Bo w trakcie jazdy max 75 C pokaże, jak stanę na chwile, to może do 80 dojdzie, ale 90 nigdy. Myślałem, że to termostat, ale on raczej nie ma winy, bo jak widać zamyka się i otwiera. Tylko wskazanie temp. jakieś dziwne. Spróbuję założyć inny czujnik i porównać. Co o tym myślicie? Termostat zakupiłem (Wahler) na wszelki wypadek, ale nie wiem czy jest sens go wymieniać, skoro jednak działa. Czy w ABT obejdzie się bez odkręcania pompy wspomagania przy wymianie termostatu?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 gru 2010, 14:27

Panowie nie wiem jak to się stało, ale od dwóch dni jak odpalę auto to po 5 minutach mam lekko ciepłe powietrze, a po około 7-8km wieje gorące :-D :-D :-D .
Dodam, że parę dni temu słyszałem jakieś bulgotanie w silniku, po czym musiałem uzupełnić płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Czyli tak jakby płyn wyparł powietrze ;-) .
Muszę jeszcze tylko wymienić chyba czujnik wskaźnika temperatury, bo pokazuje cały czas 70`C, nawet przy dłuższej jeździe, a jak przekroczy te 70`C co się zdarzyło w korku to się załączył wentylator. Dodam, że termostat (wahler - sprawdzony przed założeniem) i czujnik temp. chłodnicy są nowe. Chyba, że wskazówka oszukuje. Ale to sprawdzę dokonując pomiarów rezystancji starego i nowego czujnika.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 06 gru 2010, 15:27

Jeżeli poprzednio miałeś słabe grzanie , a tak wnioskuję z :-D , to by znaczyło że odpowietrzyła Ci sie nagrzewnica , no może i silnik .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl