Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Siamal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 19 paź 2012, 09:51
Lokalizacja: Ząbkowice ślaskie

Problem z temperatura silnika

Post autor: Siamal » 19 paź 2012, 10:16

Witam wszystkich Forumowiczów. Chciałbym się was poradzic, bo juz sam nie wiem co sie dzieje w mojej 8otce:( chodzi o to ze po jakis 10 km temp silnika mija90 stopni i rosnie ciagle w góre. Wentylator sie nię włącza nawet jak silnik łapie ponad 110stopni. dolny waż jest letni górny gorący a woda przez korek od zbiorniczka ucieka.(Wentylator chodzi na krótko spod Akumulatora) czy to może wina termostatu czy też bądz pompy wodnej(auto z wspomaganiem kierownicy)? Pozdrawiam i czekam na pomoc bo juz 3 dni się mecze szukam po forum i jak byłem głupi tak dalej jestem :(

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2012, 11:04

Siamal wygląda mi to na termostat pewnie nie otwiera się do końca tylko zatrzymuje się w pozycji półotwartej

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 20 paź 2012, 19:02

no i wsio zrobiłem , założyłem termostat i czujnik nowy z ASO i nowe oringi z ASO zalałem kulerem k2 zielonym i temp trzyma 90 stopni oby jak najdłużej. wymieniłem też tą kostkę z licznika . kolejny problem to muszę zlikwidować jakiś gwizd i piszczenie na zimnym nie wiem co to jest paski wsio nowe są , ten gwizd powstał dzisiaj tak jak by może pompa wody padła jutro jeszcze sprawdzę :roll: :-|

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 22 paź 2012, 20:23

U mnie również temperatura wynosiła 100 stopni. Okazało się, że termostat nie otwierał się do końca, bo zablokowała go jego własna uszczelka. Wymieniłem termostat, zalałem kulerem k2 i temperatura na zegarach waha się od 89-90st. W korkach i podczas wolnej jazdy nagrzewa się do 95st. i schładza go wentylator.

alluś

Post autor: alluś » 04 gru 2012, 18:59

Zanim zacznę coś wymieniać lub grzebać przy audi to opiszę swój problem.

80 B4 ABT na LPG

Wskaźnik na desce pokazuję 100-110 stopni. I między tymi temperaturami włącza się wentylator. Góra chłodnicy gorąca, dół delikatnie mniej. Auto rozgrzewa się normalnie, nagrzewnica grzeje ok.

Nic się nie gotuje ani nie wywala płynu po odkręceniu korka.
Na gazie pracuje ok.

Czujnik szary 3 pin??


Poprzedni właściciel twierdził, że zaczął tak pokazywać po wymianie czujnika. (nie wiem jaki jest zamontowany)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 gru 2012, 19:08

alluś pisze:Czujnik szary 3 pin??
Poprzedni właściciel twierdził, że zaczął tak pokazywać po wymianie czujnika. (nie wiem jaki jest zamontowany)
pewnie tak, prawdopodobnie jakaś tania podróbka została załorzona

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 04 gru 2012, 22:25

Duże prawdopodobieństwo że to wina czujnika-najlepiej zakładać ori. Aczkolwiek ja kupiłem zamiennik i jak na razie z pół roku jeżdżę i pokazuje dobrze. Bo jest możliwość jeszczeregulacji wskaźnika temperatury, ale jeżeli to wina leży po stronie czujnika to lepiej tym się zająć.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 05 gru 2012, 12:42

andrzejsz23, gdzie to sie reguluje, wiem ze to bylo gdzies na forum ale nie chce mi sie kopac 54 stron tematu :mrgreen:

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 05 gru 2012, 17:42

"bydzie pómógł ? w linkó pónirzej mosz napiszane ;-) " pozdry
https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... 534,60.htm

alluś

Post autor: alluś » 10 gru 2012, 20:11

Sprawdziłem szary czujnik miernikiem. Przy licznikowych 110 stopniach pokazywało jakieś 100 ohmow. No to nic, wsiadam w samochód i na miasto na poszukiwanie nowego. Zajeżdżam pierwsze do ASO, gość szuka,szuka, znalazł. Nowy ori szary czujnik do ABT za całe 150 zł, ja tak patrze :shock:, pojechałem po zamiennik, kupiłem jakiś EPS za 60 zł (nic lepszego nie mieli).

Zamontowałem i teraz max temperatura pokazuje mi jakieś 70-80 stopni, zależy od ustawienia pokrętła nagrzewnicy - termostat szykuje się pewnie do wymiany. Góry wąż gorący, dolny dużo mniej. Zapalam zimne auto, rozgrzewam i od początku są takie objawy. :roll:

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 10 gru 2012, 21:30

alluś, hehe pamietam rok temu mialem takie same przygody. W ASO kupilem ori niebieski czujnik bo wszyscy pisali ze zamienniki szybko padaja, poza tym 70pln to mowie jeszcze moge dac ale jak zaspiewali 150pln za ori szary to tak samo kupilem za 60pln EPS w Intercarsie. Okazalo sie ze tez zanizal o 10C ale pomoglo przelutowanie plytki drukowanej licznika ... moze Tobie to tez pomoze.

alluś

Post autor: alluś » 10 gru 2012, 21:38

Tylko mi się wydaje że to termostat jest non stop otwarty :roll: niestety nie mam możliwości podpięcia pod VAGa. Bo raczej dolny wąż powinien zaczynać robić się ciepły gdy wskazówka zatrzyma się w optymalnej pozycji (tj. ok 87-90 stopni) a ja od początku rozgrzewania silnika dolny wąż powoli się nagrzewa. Ale to są tylko przypuszczenia, z resztą 30 zł za termostat to jeszcze nie majątek, a wiadomo jakie teraz mamy temperatury.

Miałem taki sam problem z passatem b5, tamtej zimy, rozgrzewał się max do 70-80 stopni, a jak dałem ogrzewanie na max to 70 i ani grama więcej. Wymiana załatwiła sprawę, podobnie było z dolnym wężem.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 11 gru 2012, 23:00

znów muszę napisać w tym dziele ,

wymieniłem czujnik szary nowy z ASO
termostat z ASO
wymieniłem wskaźnik temp
wymieniłem ten Regulator napięcia czy coś bo miałem licznik na części
kulera k2 zalałem
i co
było git parę naście tygodni git aż do ostatniej niedzieli wybrałem się do łodzi autostradą temp oczywiście skoczyła do 90 potem zjechałem z autostrady dojechałem do zgierza jeżdżę tam i co i temp mi spadła do 80 :shock: zagotowałem się że omało co nie odgryzłem kawałka kierownicy z tego wnerwienia się dałem jej fest w pedał i temp potem już skoczyła do 90 i trzymało potem ale na początku to szok 80 i ona spada temperatura poniżej 80 . Ja już nie wiem co jest grane wybuliłem kasy i takie coś się dzieje jak tu się nie wku.... Niech mi ktoś pomoże bo już nie mam pojęcia co może być , faktycznie może być to wina tego kulera ? ojciec lata w A4 TDI , 7 lat na nim termostat raz wymienił na cały okres użytkowania i nie ma takich cyrków z temperaturą a u mnie to masakra :-|


edit

temp jest pomiędzy 80 a 90 , do 90 brakuje jej 1,5mm gdzieś , niestety jak ją przypałuje to idzie do 90 nie idealnie ale jest po jakimś czasie spada 1-1,5mm

powiedzcie co może być przyczyną ja już wymieniłem w tym roku 3-4 termostaty i 4 czujniki szare <buu>

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 20 gru 2012, 18:00

temp jest pomiędzy 80 a 90 , do 90 brakuje jej 1,5mm gdzieś ,
Ale o co haloo
87* to jest normalna temperatura pracy zetora <ok>
Wsio masz OK

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 20 gru 2012, 18:33

Kolego zator ciężki do zagrzania zima jest ja mam erg zatkany wolna odma to do 90 dojdzie po 15-20 km jak temp na zewnątrz -10 przy spokojniej jeździe zaraz spada tak ponad 80 termostat nawet się nie otworzy po przejechaniu 15 km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl