[All] Termostat a wskazania temperatury
Problem z temperatura silnika
Witam wszystkich Forumowiczów. Chciałbym się was poradzic, bo juz sam nie wiem co sie dzieje w mojej 8otce:( chodzi o to ze po jakis 10 km temp silnika mija90 stopni i rosnie ciagle w góre. Wentylator sie nię włącza nawet jak silnik łapie ponad 110stopni. dolny waż jest letni górny gorący a woda przez korek od zbiorniczka ucieka.(Wentylator chodzi na krótko spod Akumulatora) czy to może wina termostatu czy też bądz pompy wodnej(auto z wspomaganiem kierownicy)? Pozdrawiam i czekam na pomoc bo juz 3 dni się mecze szukam po forum i jak byłem głupi tak dalej jestem
no i wsio zrobiłem , założyłem termostat i czujnik nowy z ASO i nowe oringi z ASO zalałem kulerem k2 zielonym i temp trzyma 90 stopni oby jak najdłużej. wymieniłem też tą kostkę z licznika . kolejny problem to muszę zlikwidować jakiś gwizd i piszczenie na zimnym nie wiem co to jest paski wsio nowe są , ten gwizd powstał dzisiaj tak jak by może pompa wody padła jutro jeszcze sprawdzę :roll: :-|
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
U mnie również temperatura wynosiła 100 stopni. Okazało się, że termostat nie otwierał się do końca, bo zablokowała go jego własna uszczelka. Wymieniłem termostat, zalałem kulerem k2 i temperatura na zegarach waha się od 89-90st. W korkach i podczas wolnej jazdy nagrzewa się do 95st. i schładza go wentylator.
Zanim zacznę coś wymieniać lub grzebać przy audi to opiszę swój problem.
80 B4 ABT na LPG
Wskaźnik na desce pokazuję 100-110 stopni. I między tymi temperaturami włącza się wentylator. Góra chłodnicy gorąca, dół delikatnie mniej. Auto rozgrzewa się normalnie, nagrzewnica grzeje ok.
Nic się nie gotuje ani nie wywala płynu po odkręceniu korka.
Na gazie pracuje ok.
Czujnik szary 3 pin??
Poprzedni właściciel twierdził, że zaczął tak pokazywać po wymianie czujnika. (nie wiem jaki jest zamontowany)
80 B4 ABT na LPG
Wskaźnik na desce pokazuję 100-110 stopni. I między tymi temperaturami włącza się wentylator. Góra chłodnicy gorąca, dół delikatnie mniej. Auto rozgrzewa się normalnie, nagrzewnica grzeje ok.
Nic się nie gotuje ani nie wywala płynu po odkręceniu korka.
Na gazie pracuje ok.
Czujnik szary 3 pin??
Poprzedni właściciel twierdził, że zaczął tak pokazywać po wymianie czujnika. (nie wiem jaki jest zamontowany)
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
"bydzie pómógł ? w linkó pónirzej mosz napiszane " pozdry
https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... 534,60.htm
https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... 534,60.htm
Sprawdziłem szary czujnik miernikiem. Przy licznikowych 110 stopniach pokazywało jakieś 100 ohmow. No to nic, wsiadam w samochód i na miasto na poszukiwanie nowego. Zajeżdżam pierwsze do ASO, gość szuka,szuka, znalazł. Nowy ori szary czujnik do ABT za całe 150 zł, ja tak patrze :shock:, pojechałem po zamiennik, kupiłem jakiś EPS za 60 zł (nic lepszego nie mieli).
Zamontowałem i teraz max temperatura pokazuje mi jakieś 70-80 stopni, zależy od ustawienia pokrętła nagrzewnicy - termostat szykuje się pewnie do wymiany. Góry wąż gorący, dolny dużo mniej. Zapalam zimne auto, rozgrzewam i od początku są takie objawy. :roll:
Zamontowałem i teraz max temperatura pokazuje mi jakieś 70-80 stopni, zależy od ustawienia pokrętła nagrzewnicy - termostat szykuje się pewnie do wymiany. Góry wąż gorący, dolny dużo mniej. Zapalam zimne auto, rozgrzewam i od początku są takie objawy. :roll:
alluś, hehe pamietam rok temu mialem takie same przygody. W ASO kupilem ori niebieski czujnik bo wszyscy pisali ze zamienniki szybko padaja, poza tym 70pln to mowie jeszcze moge dac ale jak zaspiewali 150pln za ori szary to tak samo kupilem za 60pln EPS w Intercarsie. Okazalo sie ze tez zanizal o 10C ale pomoglo przelutowanie plytki drukowanej licznika ... moze Tobie to tez pomoze.
Tylko mi się wydaje że to termostat jest non stop otwarty :roll: niestety nie mam możliwości podpięcia pod VAGa. Bo raczej dolny wąż powinien zaczynać robić się ciepły gdy wskazówka zatrzyma się w optymalnej pozycji (tj. ok 87-90 stopni) a ja od początku rozgrzewania silnika dolny wąż powoli się nagrzewa. Ale to są tylko przypuszczenia, z resztą 30 zł za termostat to jeszcze nie majątek, a wiadomo jakie teraz mamy temperatury.
Miałem taki sam problem z passatem b5, tamtej zimy, rozgrzewał się max do 70-80 stopni, a jak dałem ogrzewanie na max to 70 i ani grama więcej. Wymiana załatwiła sprawę, podobnie było z dolnym wężem.
Miałem taki sam problem z passatem b5, tamtej zimy, rozgrzewał się max do 70-80 stopni, a jak dałem ogrzewanie na max to 70 i ani grama więcej. Wymiana załatwiła sprawę, podobnie było z dolnym wężem.
znów muszę napisać w tym dziele ,
wymieniłem czujnik szary nowy z ASO
termostat z ASO
wymieniłem wskaźnik temp
wymieniłem ten Regulator napięcia czy coś bo miałem licznik na części
kulera k2 zalałem
i co
było git parę naście tygodni git aż do ostatniej niedzieli wybrałem się do łodzi autostradą temp oczywiście skoczyła do 90 potem zjechałem z autostrady dojechałem do zgierza jeżdżę tam i co i temp mi spadła do 80 :shock: zagotowałem się że omało co nie odgryzłem kawałka kierownicy z tego wnerwienia się dałem jej fest w pedał i temp potem już skoczyła do 90 i trzymało potem ale na początku to szok 80 i ona spada temperatura poniżej 80 . Ja już nie wiem co jest grane wybuliłem kasy i takie coś się dzieje jak tu się nie wku.... Niech mi ktoś pomoże bo już nie mam pojęcia co może być , faktycznie może być to wina tego kulera ? ojciec lata w A4 TDI , 7 lat na nim termostat raz wymienił na cały okres użytkowania i nie ma takich cyrków z temperaturą a u mnie to masakra :-|
edit
temp jest pomiędzy 80 a 90 , do 90 brakuje jej 1,5mm gdzieś , niestety jak ją przypałuje to idzie do 90 nie idealnie ale jest po jakimś czasie spada 1-1,5mm
powiedzcie co może być przyczyną ja już wymieniłem w tym roku 3-4 termostaty i 4 czujniki szare <buu>
wymieniłem czujnik szary nowy z ASO
termostat z ASO
wymieniłem wskaźnik temp
wymieniłem ten Regulator napięcia czy coś bo miałem licznik na części
kulera k2 zalałem
i co
było git parę naście tygodni git aż do ostatniej niedzieli wybrałem się do łodzi autostradą temp oczywiście skoczyła do 90 potem zjechałem z autostrady dojechałem do zgierza jeżdżę tam i co i temp mi spadła do 80 :shock: zagotowałem się że omało co nie odgryzłem kawałka kierownicy z tego wnerwienia się dałem jej fest w pedał i temp potem już skoczyła do 90 i trzymało potem ale na początku to szok 80 i ona spada temperatura poniżej 80 . Ja już nie wiem co jest grane wybuliłem kasy i takie coś się dzieje jak tu się nie wku.... Niech mi ktoś pomoże bo już nie mam pojęcia co może być , faktycznie może być to wina tego kulera ? ojciec lata w A4 TDI , 7 lat na nim termostat raz wymienił na cały okres użytkowania i nie ma takich cyrków z temperaturą a u mnie to masakra :-|
edit
temp jest pomiędzy 80 a 90 , do 90 brakuje jej 1,5mm gdzieś , niestety jak ją przypałuje to idzie do 90 nie idealnie ale jest po jakimś czasie spada 1-1,5mm
powiedzcie co może być przyczyną ja już wymieniłem w tym roku 3-4 termostaty i 4 czujniki szare <buu>