Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

[B4 ABK] Złe wskazania temperatury

Post autor: majkel1987 » 14 cze 2013, 00:47

Witam
Wystąpił mi kolejny problem ze wskaźnikiem temperatury. Wskazówka wcześniej dochodziła do ok 85-90stopni i w tedy włączał się wentylator. teraz wskazówka wskazuje ok 60 czasem 70 i wentylator się już włącza. Myślę że wentylator pracuje ok włącza się i wyłącza tak jak powinien, silnik jest gorący ale nie gotuje wody. Silnik chyba ma poprawną temperaturę pracy. Natomiast wskaźnik wskazuje niepoprawnie. Co to może być??

XDaveX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2013, 18:06

Post autor: XDaveX » 14 cze 2013, 08:29

Jeśli chodzi o błędne wskazania temperatury na wskaźniku w desce to wina czujnika 3-pinowego (ten szary) obok niebieskiego . Ewentualnie luty we wskaźniku mogą być słabe i też to może być wina :-)

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 14 cze 2013, 12:13

Dzięki panowie. Co do termostatu to najprawdopodobniej mam cały czas otwarty, zepsute cholerstwo, bo silnik mi się długo nagrzewa a chłodnica już od początku pracy po kilku minutach jest cieplejsza. Czujnik pewnie też, bo chyba powinien wskazywać troche większą temp do momentu aż wentylator załapie. Tylko teraz jest pytanie. Czy jeśli mam przeskok iskry na karoserii i trzaśnie mnie czasem po zgaszeniu silnika jak zamykam drzwi, to może to mieć jakiś wpływ na czujkę temp?? Co jeszcze mogę dodać to cały czas przepala mi bezpiecznik na tylnie lewe światło mijania.

[ Dodano: 2013-06-14, 12:14 ]
czy nie jest to wina może gdzieś indziej, jakieś zwarcie itp, że mi czujka nawala??

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 cze 2013, 12:23

majkel1987 pisze:tylnie lewe światło mijania
niema takiego czegos, jest tylko ewent tylna pozycja, a bezpiecznik jak sie spali to nie pala sie pozycje dla calej lewej strony, przebicie moze byc w lampie tylnej, tzn jesli jest wniej woda, zle osadzona zarowka, lub zwarcie na przedniej pozycji, oraz manetka

czujnik temp ma swoj obwod i na nic wiecej niema wplywu, czytales tamten temat? tam sa opisane rowniez przyczyny zlych wskazan, np wystarczy zdjac i zalozyc wtyczke na tym czujniku i sie styki przetra i moze juz dobrze wskazywac

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 16 cze 2013, 01:00

A i co mi się przypomniało. Rzadko używane światło postojowe przednie. Ale też przepala mi się żarówka. Tak więc żarówka lewa z przodu i bezpiecznik od lewego tylnego, plus brak oświetlenia tablicy z tyłu. No i ten czujnik temperatury i jeszcze kilka ale to nie w tym temacie......

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 cze 2013, 06:48

majkel1987, zaczynasz odbiegać od tematu :!:
WRC is for boys.
Group B was for men.

XDaveX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2013, 18:06

Post autor: XDaveX » 30 cze 2013, 18:10

A czy luty we wskaźniku wystarczy poprawić zwykłą lutownicą transformatorową ? Obecnie mam zegary UN4 . Bo u mnie wymienono czujnik (70zł) i termostat nie pamiętam ile kosztował , raz pokazuje do 90* , a raz wcale wskazówka się nie podniesie, termostat napewno się otwiera bo czuć to na przewodzie jak silnik się zagrzeje .
Co jeszcze może być winne ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 cze 2013, 18:46

XDaveX pisze:A czy luty we wskaźniku wystarczy poprawić zwykłą lutownicą transformatorową ?
nie w samym wskaźniku a na płytce w miejscu gdzie są przykręcane takimi śrubkami z podkładką
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 01 lip 2013, 19:53

Ewentualnie przelutuj piny przy żółtej i niebieskiej wtyczce.

XDaveX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2013, 18:06

Post autor: XDaveX » 02 lip 2013, 21:02

Chciałem sam przelutować ale patrzę że w lutownicy mam grot pęknięty , myślę sobie zawiozę tą płytkę do znajomego i on mi przelutuje . Powiedział że to prawdopodonie nic nie da , myślę sobie człowieku nie rób sobie ze mnie jaj . Przelutował i co ? Działa jak trzeba , przy rozgrzanym silniku w trasie pokazuje od 87* do 90 a mieście do 95 i jest git :-)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 02 lip 2013, 23:15

Przelutowanie na pewno nie zaszkodzi a ewentualnie pomoże....przynajmniej z takiego założenia wychodzę ;-)

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 14 wrz 2013, 17:03

Panowie czy objawem zepsutego termostatu w audi jest to ze nie chce sie nagrzac wewnatz auta ? Bo ja u siebie podejrzewam termostat bo trzeba temperatura wczesniej byla okolo 90 a teraz jest miedzy 50 a 70 ? Ale wewnatrz samochodu jak przekrece pokretlo od ogrzewania robi sie cieplo.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 14 wrz 2013, 21:34

A jak wskaźnik paliwa wskazuje?(może stabilizator napięcia w liczniku szwankuje) Bo jeżeli leci ciepłe powietrze to termostat powinien być dobry. Może sam wskaźnik nie domaga bądź czujnik temp. jest walnięty.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 15 wrz 2013, 08:20

Paliwo i temperatura dzialaja :) tylko wskaznik temperatury jak wyjade na trase jest okolo 50 w miejscie okolo 70 :P dwa dni temu wszystko bylo ok :D

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 15 wrz 2013, 10:27

A jak przewody idące do chłodnicy-wszystkie są gorące czy nie?
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga