[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz
hmm w takim razie chyba będę musiał poszukać kogoś, kto pomoże mi z tymi kabelkami. Bo mimo że klimatronik działa to brak pamięci z lekka mnie irytuje. Nie na darmo robiłem wszystko na fabrycznych elementach by teraz machnąć na taką usterę ręką. A może, ktoś podrzuci info jaki kabelek odpowiada za pamięć i do którego podłączyć?. Nadmienię, że dawca to było B4 z 93 r silnik 2,0 ABK.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bez ściągania nie ma innej opcjiRychu82 pisze:a jeszcze takie pytanko, bo juz nie pamietam o moze ktos to robił mało inwazyjnie.
jak wymienić okładzinę klapy ciepło-zimno? trzeba zdejmować całą deskę, czy jest tam dojscie za radiem?
Pin 13 z kostki 16 zobacz czy masz tam stały plus
A wracając co autorowi morze się nie udało a mi się udało i 100% działa i kiedyś się komuś przyda podłączenie ECU do klimatronica dla ABT do 92r. czyli monotronic 1.2.1 według schematów naszych i innych dla audi nie znajdziemy podłączenia. Ale jest <ok>
Kabel czarno-simy ze schematów C10 i kabel czarno żółty ze schematu C11 podłączamy do ecu piny 3,4.
Pin 3 w ecu odpowiada za curt-off sprężarki i jednocześnie za podniesienie obrotów i podłączamy tam kabel czarno-siwy pin 3 ECU - C10
Pin 4 nie wiem dokładnie jaką pełni role ale z schematów widzę że i z działania że jak silnik zimny to dogrzewa (zwiększa dawkę paliwa) bynajmniej ma coś wspólnego z czasem wtrysku i tylko na zimnym silniku. Na ciepłym brak stanów na kablu pin 4 ECU - C11
Trochę schematów przerzuciłem i ten sterownik nawet ma kontrolkę check engine :mrgreen:
Klimatronik działa jak się patrzy. Wielkie podziękowania dla kolegi Maroonio, który to ogarnął mi cała część elektryczną. Teraz pozostaje zająć się niestety od nowa układem pod maską, ponieważ posłuszeństwa odmówiła sprężarka (kiepski zakup). A więc od nowa trzeba kupić osuszacz, dodatkowo wypłukać układ, spraawdzić na hamowni nową sprężarkę no i mam nadzieję już będzie ok.
mam nadzieje, że ostatnie zagwozdki :
1)
czy żółto-zielony przewód przy zielonej kostce powinienem gdzieś wpiąć?
do czego podłączyć żółtą kość?
2)
miałem czujnik temperatury zewnętrznej do któreko szłu dwa kable (brązowy i brązowy z paskiem) z wiązką klimy mam trzy przewody idące do czujnika temperatury....powinienem gdzieś podłączyć ten jeden przeód?
zaznacze, że mam manualną skrzynie biegów a wiązka jest z automatu
pzdr
1)
czy żółto-zielony przewód przy zielonej kostce powinienem gdzieś wpiąć?
do czego podłączyć żółtą kość?
2)
miałem czujnik temperatury zewnętrznej do któreko szłu dwa kable (brązowy i brązowy z paskiem) z wiązką klimy mam trzy przewody idące do czujnika temperatury....powinienem gdzieś podłączyć ten jeden przeód?
zaznacze, że mam manualną skrzynie biegów a wiązka jest z automatu
pzdr
miałem troche mix z tymi kostkami (albo mam dalej ale to sie okaze)
na tę chwilę nie mam podłączonego czujnika temperatury zewnetrznej do wiazki klimatronika. ktos naprowdzie który to kabel w wiazce mam połaczyc do wolnego przy czujniku temp.? idac po drugiej wiazce z tdi to wychodzi jakby szło do skraplacza a nie do kabiny, ale nie wiem czy to logiczne?
na tę chwilę nie mam podłączonego czujnika temperatury zewnetrznej do wiazki klimatronika. ktos naprowdzie który to kabel w wiazce mam połaczyc do wolnego przy czujniku temp.? idac po drugiej wiazce z tdi to wychodzi jakby szło do skraplacza a nie do kabiny, ale nie wiem czy to logiczne?
Witam
Kończe montaż klimatronika w aucie z klimą manualną w TDI 1Z. Do pełni sukcesu brakuje mi wiązki wentylatorów w klimatronika. Czy wiązka może zostać z manuala a kabel brazowo-czarny z dużej 16to pinowej wtyczki od panelu klimatronika można połączyć z zielono-czarnym kablem idącym wprost z 3pinowego czujnika termicznego w chłodnicy?
Z tego co widzę w schemacie z manulana ten czujnik odpowiada za drugą i trzecią prędkość wentylatorów i nie wiem czy tak będzie prawidłowo.
Kończe montaż klimatronika w aucie z klimą manualną w TDI 1Z. Do pełni sukcesu brakuje mi wiązki wentylatorów w klimatronika. Czy wiązka może zostać z manuala a kabel brazowo-czarny z dużej 16to pinowej wtyczki od panelu klimatronika można połączyć z zielono-czarnym kablem idącym wprost z 3pinowego czujnika termicznego w chłodnicy?
Z tego co widzę w schemacie z manulana ten czujnik odpowiada za drugą i trzecią prędkość wentylatorów i nie wiem czy tak będzie prawidłowo.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie zadziała w przypadku manualnej z klimy był sygnał plusowy i z czujnika w chłodnicy też są plusowe sygnałowe, w przypadku klimatronika sygnałowy jest masa jak i sygnałowe z czujnika chłodnicy masowe .
Zeby to jakoś wyglądało proponował bym przerobić przekaźnik nr6 odwrócenie sygnału wykorzystać go.
a
Zeby to jakoś wyglądało proponował bym przerobić przekaźnik nr6 odwrócenie sygnału wykorzystać go.
a
Przekaźnik przerobiony i działa, dzięki za poradę.Jarewa pisze:Nie zadziała w przypadku manualnej z klimy był sygnał plusowy i z czujnika w chłodnicy też są plusowe sygnałowe, w przypadku klimatronika sygnałowy jest masa jak i sygnałowe z czujnika chłodnicy masowe .
Zeby to jakoś wyglądało proponował bym przerobić przekaźnik nr6 odwrócenie sygnału wykorzystać go.
a
Witam, w związku z coraz wyzszymi temperaturami, nadszedl czas żeby w koncu uruchomić klime którą wsadziłem pare miesiecy temu.
mam na pewno niepodłączone dwa czujniki (błąd wywala mi też):
(-błąd 5.1 ) czujnik temp zew. G17 (do którego kabla mam wlutować się z klimatronikiem bo są chyba 2 czy 3)
(błąd 6.1) czujnik temperatury chlodzenia silnika (ECT) G110 (tutaj pewnie obojetnie pod który czujnik na rurze za silnikiem(mam 2 czujniki bo jeden osobno ktos zrobil na zegary albo fabryka...nie wnikam) doprowdadzającej plyn chlodzacy do silnika)
czy ktoś bylby wstanie poprowdzić mnie jak dokładnie to podpiąć(najlepiej po kolorach kabli ale jak ktoś mi powie który to numer kabla w panelu klimatronika to tez bedzie jakis trop tylko wiecej rozbierania plastikow w aucie a nie ukrywam, że tego chciał bym uniknąć <ok> )
PS: czy pozostale kody czyli:
7.1 czujnik otoczenia dmuchawy swiezego powietrza G109
-8.1 potencjometr klapy regulacji temperatury G92
-50.1 nie znalazlem
-3.3 czujnik temperatury wewnetrznej w desce(czasem przerywa wiec olewam na razie)
beda mialy odczuwalny wplyw na dzialanie klimy?
mam na pewno niepodłączone dwa czujniki (błąd wywala mi też):
(-błąd 5.1 ) czujnik temp zew. G17 (do którego kabla mam wlutować się z klimatronikiem bo są chyba 2 czy 3)
(błąd 6.1) czujnik temperatury chlodzenia silnika (ECT) G110 (tutaj pewnie obojetnie pod który czujnik na rurze za silnikiem(mam 2 czujniki bo jeden osobno ktos zrobil na zegary albo fabryka...nie wnikam) doprowdadzającej plyn chlodzacy do silnika)
czy ktoś bylby wstanie poprowdzić mnie jak dokładnie to podpiąć(najlepiej po kolorach kabli ale jak ktoś mi powie który to numer kabla w panelu klimatronika to tez bedzie jakis trop tylko wiecej rozbierania plastikow w aucie a nie ukrywam, że tego chciał bym uniknąć <ok> )
PS: czy pozostale kody czyli:
7.1 czujnik otoczenia dmuchawy swiezego powietrza G109
-8.1 potencjometr klapy regulacji temperatury G92
-50.1 nie znalazlem
-3.3 czujnik temperatury wewnetrznej w desce(czasem przerywa wiec olewam na razie)
beda mialy odczuwalny wplyw na dzialanie klimy?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
5.1 to już wiesz czujnik podłączasz jeden pod masę drugi pod kabel> brązowo,żółty (jeśli masz oryginalną instalacje pod dechą to będzie w wtyczce brązowej dwa pin tylko podpinaj pod jedno odpowiedni kolor) sterownik kostka 12pinowa pin nr8.
6.1 technicznie go nie powinno być wiem ze v6 go nie miały i tym samym brak jego instalacji w wiązce wentylatorów . Jak tobie pokazuje prawdopodobnie masz sterownik od R4/5 przekodowany na v6 albo i brak kodowania V6 i błąd wyskakuje. Ale wiem po swoim bo mam od V6 nie pokazuje tego czujnika czy to przekodowany na r4 czy v6.
Podłączenie to jeden pin plus po zapłonie a drugi niebiesko biały w instalacji klimatronic ta sama kostka 12pinowa pin11. to wszystko masz w czerwonej kostce 4pin gdzie są sygnały ecu.
7.1 ciągła przerwa- czujnik lub wiązka czujnika nad wentylatorem z boku tuż przy wejściu
8.1 potencjometr klapy nastawczej temperatury, tu dużo nie będę pisać albo silniczek cały do wymiany albo uszkodzona wiązka.
3.3 tez wiesz
a 50.1 odczytaj vagiem ale prawdopodobnie informuje o złej wyliczonej temperaturze związku z czujnikami.
Klimatronic na tych błędach nie ma prawa poprawnie działać szczególnie błędy 7.1,8.1
6.1 technicznie go nie powinno być wiem ze v6 go nie miały i tym samym brak jego instalacji w wiązce wentylatorów . Jak tobie pokazuje prawdopodobnie masz sterownik od R4/5 przekodowany na v6 albo i brak kodowania V6 i błąd wyskakuje. Ale wiem po swoim bo mam od V6 nie pokazuje tego czujnika czy to przekodowany na r4 czy v6.
Podłączenie to jeden pin plus po zapłonie a drugi niebiesko biały w instalacji klimatronic ta sama kostka 12pinowa pin11. to wszystko masz w czerwonej kostce 4pin gdzie są sygnały ecu.
7.1 ciągła przerwa- czujnik lub wiązka czujnika nad wentylatorem z boku tuż przy wejściu
8.1 potencjometr klapy nastawczej temperatury, tu dużo nie będę pisać albo silniczek cały do wymiany albo uszkodzona wiązka.
3.3 tez wiesz
a 50.1 odczytaj vagiem ale prawdopodobnie informuje o złej wyliczonej temperaturze związku z czujnikami.
Klimatronic na tych błędach nie ma prawa poprawnie działać szczególnie błędy 7.1,8.1
Jarewa, dzieki kolejny raz zainteresowanie się moim problemem.
olejmy wszystkie te czujniki ktore trzeba wymienic, bo to chyba zrobie
szczegolnie ze mam czesci oporowo kostek kabli wszystko podwojnie lezy.
chodzi mi teraz glownie o podlaczenie czujnika temp zewn.:
mam te kostke brazowa z przewodem brazowo-zoltym i niebiesko-brazowym...teraz mam obciac te piekna kostke (kurcze mysle ze powinna miec swoja pare raczej) i niebieski zmasowac a brazowo-zolty wlutowac do takiego samego w kostce 12pinowej wychodzącej z panela, czy to jest kostka wychodzac z panela i mam to podlaczyc(wlutowac) w jakis inny kabel brazowo zolty? mam tyle kabli pod deska przez kompletowanie wypasow ze juz nie widac ktore wychodzia a ktore przychodza). jesli mam to wlutowac do tej kostki z panela to czy ten kabel wychodzacy juz (brazowo zolty) nie konczy sie jakas kostka, żebym nie musial go ciac. cala wiazka jest zamaskowana izolacją i jej nie chcial bym pruc bo szkoda,a cala wiazka idzie do gory i skreca w strone pasazera. po drodze jest jakas duza czerwona kosc ale z niej wychodza 2 kable brazowo zolte wiec nie wiem czy to to i ktory to.
prosze o spokojne wytlumaczenie mi co mam z czym polaczyc(jak byscie to zrobili jak najmniej kolizyjnie) zeby podlaczyc tak jak trzeba czujnik temperatury zewnetrznej z klimatronikiem...a ja w takzwanymmiedzy czasie ide wymienic silniczek klapcieplo-zimno i czujnik powietrza przy filtrze pylkowym....a potem skladam calosc...najwyzej wnastepnej wolnej chwili znowu zaatakuje temat
olejmy wszystkie te czujniki ktore trzeba wymienic, bo to chyba zrobie
szczegolnie ze mam czesci oporowo kostek kabli wszystko podwojnie lezy.
chodzi mi teraz glownie o podlaczenie czujnika temp zewn.:
oczywiscie rozkrecilem znalazlem i zaraz skladam bo jutro do roboty....nomoze poczekam jeszcze z 2godziny na cud-odpowiedz marzenie.Jarewa pisze:5.1 to już wiesz czujnik podłączasz jeden pod masę drugi pod kabel> brązowo,żółty (jeśli masz oryginalną instalacje pod dechą to będzie w wtyczce brązowej dwa pin tylko podpinaj pod jedno odpowiedni kolor) sterownik kostka 12pinowa pin nr8.
mam te kostke brazowa z przewodem brazowo-zoltym i niebiesko-brazowym...teraz mam obciac te piekna kostke (kurcze mysle ze powinna miec swoja pare raczej) i niebieski zmasowac a brazowo-zolty wlutowac do takiego samego w kostce 12pinowej wychodzącej z panela, czy to jest kostka wychodzac z panela i mam to podlaczyc(wlutowac) w jakis inny kabel brazowo zolty? mam tyle kabli pod deska przez kompletowanie wypasow ze juz nie widac ktore wychodzia a ktore przychodza). jesli mam to wlutowac do tej kostki z panela to czy ten kabel wychodzacy juz (brazowo zolty) nie konczy sie jakas kostka, żebym nie musial go ciac. cala wiazka jest zamaskowana izolacją i jej nie chcial bym pruc bo szkoda,a cala wiazka idzie do gory i skreca w strone pasazera. po drodze jest jakas duza czerwona kosc ale z niej wychodza 2 kable brazowo zolte wiec nie wiem czy to to i ktory to.
prosze o spokojne wytlumaczenie mi co mam z czym polaczyc(jak byscie to zrobili jak najmniej kolizyjnie) zeby podlaczyc tak jak trzeba czujnik temperatury zewnetrznej z klimatronikiem...a ja w takzwanymmiedzy czasie ide wymienic silniczek klapcieplo-zimno i czujnik powietrza przy filtrze pylkowym....a potem skladam calosc...najwyzej wnastepnej wolnej chwili znowu zaatakuje temat
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No to jest kostka z kablami do sterownika, brak ci kostki czujnika.
Wiec z tej kostki interesuje cię kabel brazowo-żółty tylko gdzieś w wiązce wentylatora tak jak na zdjęciu wyżej pod palcem wskazującym lewej reki miałeś kostkę czujnika szukaj drugiego końca w kabinie i ten koniec (jak piszesz brazowy z paskiem) podłączasz pod ten brazowo-żółty. I sprawdź czy w tym brązowym jest masa.
A niebiesko-brazowy olać.
Wiec z tej kostki interesuje cię kabel brazowo-żółty tylko gdzieś w wiązce wentylatora tak jak na zdjęciu wyżej pod palcem wskazującym lewej reki miałeś kostkę czujnika szukaj drugiego końca w kabinie i ten koniec (jak piszesz brazowy z paskiem) podłączasz pod ten brazowo-żółty. I sprawdź czy w tym brązowym jest masa.
A niebiesko-brazowy olać.