[all klima] Zmiana R12 na R134a ???
[all klima] Zmiana R12 na R134a ???
Witam
W moim Audi B3 model '89 układ klimatyzacji naładowany jest prawdopodobnie wycofywanym już czynnikiem R12 ale jest mozliwść przerobienia tej instalacji do napełniania popularnym R134a czy ktoś orientuje sie co ptrzeba wymienić i jak to w praktyce wygląda????
W moim Audi B3 model '89 układ klimatyzacji naładowany jest prawdopodobnie wycofywanym już czynnikiem R12 ale jest mozliwść przerobienia tej instalacji do napełniania popularnym R134a czy ktoś orientuje sie co ptrzeba wymienić i jak to w praktyce wygląda????
Obecnie:
'98 A6 2,8 Quattro S-line
'89 Coupe 2,3 (B3/NG)
Były:
'92 Coupe 2,0 (B4/ABK)
'89 80 1,8 (B3/PM)
'98 A6 2,8 Quattro S-line
'89 Coupe 2,3 (B3/NG)
Były:
'92 Coupe 2,0 (B4/ABK)
'89 80 1,8 (B3/PM)
Jak masz R12 i klima działa to nie ruszaj.
Moja też jest na R12, ale koleś mi nabił R134A pare miechów temu i chłodzi jak szalona :mrgreen:
Powiedział tylko, że zapuścił jakiegoś neutralizatora czy coś takiego.
Jakbyś chciał to porzadnie zrobić to musisz zakupić kompletną klime od B4 po 92 roku i poweymieniać wszytkie elementy.
Ja mam R134a i mi działa, więc nie wiem czy warto, ponoć R134A jest mniej żrący od R12, a sprawe oleju mineralnego jakims neutralizatorem załatwił, inna sprawa że moja spręzarka już nie jest pierwszej mlodości i troche hamuje silnik, ale póki ch(ł)odzi nie ruszam
Moja też jest na R12, ale koleś mi nabił R134A pare miechów temu i chłodzi jak szalona :mrgreen:
Powiedział tylko, że zapuścił jakiegoś neutralizatora czy coś takiego.
Jakbyś chciał to porzadnie zrobić to musisz zakupić kompletną klime od B4 po 92 roku i poweymieniać wszytkie elementy.
Ja mam R134a i mi działa, więc nie wiem czy warto, ponoć R134A jest mniej żrący od R12, a sprawe oleju mineralnego jakims neutralizatorem załatwił, inna sprawa że moja spręzarka już nie jest pierwszej mlodości i troche hamuje silnik, ale póki ch(ł)odzi nie ruszam
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
no własnie u mnie klima wogóle nie działa bo nie ma czynnika samochod jest po dzwonie i była peknieta rurka od klimy. z tym napełnieniem R134a to dobry pomysł tylko jak nazywa sie ten neutralizator??? obleciałem łomże i ostrołekę i nikt nawet nie chce gadać o napełnianiu R12. moze ktos zna jakiś konkretny warsztat w warszawie lub w białymstoku??
Obecnie:
'98 A6 2,8 Quattro S-line
'89 Coupe 2,3 (B3/NG)
Były:
'92 Coupe 2,0 (B4/ABK)
'89 80 1,8 (B3/PM)
'98 A6 2,8 Quattro S-line
'89 Coupe 2,3 (B3/NG)
Były:
'92 Coupe 2,0 (B4/ABK)
'89 80 1,8 (B3/PM)
No dokładnie, ale kolo mówił że jakiegoś neutralizatora da :mrgreen:WOJTEK26 pisze:W R12 był stosowany olej mineralny a w R134a syntetyk nie jest zalecane napełnianie zamienne sprężarka może sie zatrzeć
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
Ja zaryzykowalem bo moja na R12 nie chodzila juz tak jak trzeba. Zreszta sprezarki sie regenerujeWOJTEK26 pisze:ja osobiście bym nie ryzykował sprężarka jest zbyt droga
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
Niewiem o co chodzi, moze mi tak powiedzial, zebym sie nie stresowal :mrgreen: Bo goscia starsznie meczylem z ta zmiana na R134A.Ravv pisze: PS.neutralizator????
Pozdro.
Jak długo już Ci klima pracuje na r134A?:)
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
miałem na myśli, że się nie zastępuję :!: a napisałem nie miesza, sorki, oczywiście że jak robisz klimkę, to od podstaw, próźnia w układ wysokiego, próżnia w układ niskiego ciśnienia i później czynnik w ukóład niskiego 650 - 700 g, jakoś tak jak dobrze pamiętam.Ravv pisze:Dopiero co go kupilem, a wiec nie wiem jak dlugo! A co do mieszania to pewnie ze sie nie miesza, trzeba dobrze instalacje azotem przeczyscic, a potem dobra proznie zrobic.jmm pisze:Jak długo już Ci klima pracuje na r134A?:)
Jak kto Ci podepnie tylko jeden przewód (czerwony) do "chłodnicy" z przodu to nie daj się nabrać. Ja rok temu się nabiłem :mrgreen:
:mrgreen:
Jak za dużo, R12 wchodzi 1kg, R134a daje sie z reguly mniej czyli 750g jest akuratRavv pisze:Jak to sie nabiles..??
A 750g to chyba troszke za duzo!!
Pozdro.
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga