Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 TD] Brak świateł mijania

dolar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 sie 2007, 15:48
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: dolar » 13 sty 2008, 23:56

Witam.
Mam ten sam problem.
Tymczasowo zrobilem to samo o czym pisal kolega widmo. Wczesniej radzilem sobie sposobem "wrzuc monete" ;-) wkladalem monete np. 10gr. miedzy dzwignie (od swiatel) pajaka a jego obudowe (malo praktyczne i absolutnie nieprofesjonalne).
Mysle ze jednak najlepszym wyjsciem jest zakup nowego (dzialajacego) pajaka.

P.S. Tez to (zakup) musze w koncu zrobic ;-) .
Pozdrawiam!

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 14 sty 2008, 09:25

. Właśnie u mnie tak było miałem przepalony przewód pomiędzy stacyjką a pająkiem.
A czy czasem nie jest tak,że czarny przewód idzie od stacyjki na przekaźnik 70 A,i to przez jego styki dopiero idzie prąd na włącznik świateł.W książce o której mowa nazywa się on -odciążający stacyjkę-X

slaby_91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:01
Lokalizacja: radymno

Post autor: slaby_91 » 28 lut 2010, 20:47

a więc
ja mam taki problem z długimi światłami ze muszę je przytrzymać od siebie zęby działały czasami normalnie zadziałają ale jak wjadę w jakaś małą dziurę to się wyłączają do świateł postojowych
co możne być problemem
proszę o pomoc
pozdrawiam :-)

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 28 lut 2010, 21:23

Standardowy problem z pająkiem odkręć kierownice i przeczyść styki na pająku na 99,9% pomoże.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 cze 2010, 19:18

Witam Koledzy,
i i mnie to dopadło :evil:

Pacjent: B4

najpierw wyglądało to tak, że po włączeniu świateł mijania świeciły się tylko postojówki. przełączyłem kilka razy mijania/długie i teraz mijania świecą, a długich nie ma i nie świeci się ich kontrolka na desce. Po włączeniu długich świecą się postojowe. Co ciekawe, po pociągnięciu dźwigienki do siebie długie się zapalają. Mam też wrażenie, że te mijania coś też zamocno zaczęły świecić. nie wiem czy długie się nie ukrywają pod mijania.

Co obstawiacie? :mrgreen:

Psikać WD-40 do przełącznika zespolonego bez jego rozbierania, rozbierać go i czyścić czy wymieniać na nowy?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 15 cze 2010, 20:12

grze pisze:Co obstawiacie?

Psikać WD-40 do przełącznika zespolonego bez jego rozbierania, rozbierać go i czyścić czy wymieniać na nowy?
WD-40 niewiele tu pomoże ;-)

Wyciąg pająka i rozbierz opis masz od Solskiera w dziale warsztat.
na upartego pająka wyciągniesz w 15 min 8-)

Pozatym widze, że kolega ma Avanta wiec jak coś to podaj mi na PW numer Twojego pająką

bo z tego co pamietam kiedyś kupiłem pająk od Avanta z którego wyciągnąłem przyciski do sterowania BC, a ten od avanta ma inne kostki niż sedan wiec ten mi leży niepotrzebny napewno sie dogadamy <piwo>

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 16 cze 2010, 12:17

widmo, sedana mam a nie avanta ;-)
wiem, też że jest fotostory na forum - nawet dwa są i czytałem oba :-) ale perspektywa rozbierania tego pająka jakoś niebardzo mi się podoba. chociaż w b4 jest akurat łatwiej niż u Kolegów w b3

zrobiłem tak jak napisał maciek12, w którymś z wątków o problemach ze światłami/pająkiem, mianowicie: kilka razy poprzełączałem w szybkim tempie dźwigienką mijania/długie i muszę przyznać, że długie wróciły. chociaż niezawsze się włączają długie po przełączeniu dźwigienki, zauważyłem, że dociśnięcie tej dźwigienki od siebie pomaga i długie się zapalają.

podjechałem przodem pod ścianę i testowałem. jako mijania świecą się mijania, a długie jako długie więc z tym jest ok wbrew moim wcześniejszym wątpliwościom.

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 17 cze 2010, 09:32

grze, co do tego Twojego problemu ze światłami mijania, to miałem identycznie.

Niestety szybkie przełączanie długie/krótkie to tylko doraźna naprawa jest. Brakło mi raz świateł w nocy po raz kolejny więc zrobiłem parę razy dźwigienką w przód tył i zaskoczyły mijania. A że noc była i nic nie jechało, to elegancko przełączyłem się na długie. Problem pojawił się jak jechał samochód z przeciwka, zrzuciłem długie, a zgasło wszystko nagle. Na szybko poratowałem się przeciwmgłowymi. Lepiej to szybko naprawić. ;-)

Nie koniecznie musisz wyjmować pająka. U mnie gruby żółty - od świateł mijania właśnie, był upalony już i lekko wysunięty. Zdejmij tylko górną pokrywę kolumny - 2 śrubki od spodu wkręcone. W kostce ten gruby kabel to pierwszy z prawej na samej górze, więc jest do niego dojście. Zdejmij obudowę, odpal auto i włącz mijania, najlepiej wieczorem. poruszaj tym kabelkiem i będziesz wiedział o co chodzi ;-) Pomogło czyszczenie styków i mocniejsze wciśnięcie kostki.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 cze 2010, 11:28

Adaś Lee, zrobiłem wczoraj tak jak napisałeś, zdjąłem górną osłonę nad pająkiem i popatrzyłem co z tym żółtym kabelkiem. docisnąć się go nie dało, bo wciśnięty był na maksa i wtyczka też na maksa wciśnięta. na jakiej zasadzie ten kabelek jest montowany we wtyczce? na wcisk?
zauważyłem, też, że jak się trochę rozruszał ten włącznik, to długie zapalają się już w zasadzie normalnie. może to dlatego, że ostatnio praktycznie tylko w dzień jeździłem i długie nie były używane już chyba z pół roku - może się wyłącznik zastał :roll:
w najbliższym czasie jak znajdzie się trochę czasu, to wymontuję pająka i zrobię mu regenerację wg fotostory. powiedzcie mi jeszcze czy po czyszczeniu styków w pająku smarować je czymś? jeśli tak, to czym? spotkałem się z różnymi opiniami. jedni twierdzą, żeby smarować, bo to zabezpiecza styki chociażby przed przetarciem, inni żeby nie smarować :roll:

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 18 cze 2010, 14:13

grze pisze:na jakiej zasadzie ten kabelek jest montowany we wtyczce? na wcisk?
Wtyczka skłaa się z dwóch części, częśc górna jest przesuwna. Po bokach wtyczki między tymi częściami są trójkątne zapadki które blokują górną częśc żeby się sama nie przesuwała. Po cofnięciu górnej części możesz dowolnie mieszać kablami <ok>

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 cze 2010, 14:14

dzięki kubik za szybką odpowiedź <ok>

a co z tym smarowaniem styków pająka? :roll:

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 18 cze 2010, 14:19

Jak sam zauważyłeś zdania są podzielone, po mojemu kto smaruje ten jedzie. Wszystkie te elementy pracują, a w chwili zwierania i rozwierania styku następuje przeskok iskry i styk się wypala.

kihus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 lip 2010, 19:05
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: kihus » 20 wrz 2010, 13:53

witam problem z Audi b4 cabrio 94 rok 2.0 ABT jest taki ze smochod postał 3 dni bez odpalania i nagle brak swiatel mijania i wycieraczek. jak to rozwiązac?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 wrz 2010, 18:31

kihus, może przekaźnik odcinający linię X albo kostka stacyjki. A działa Ci nadmuch?

kihus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 lip 2010, 19:05
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: kihus » 21 wrz 2010, 09:02

Wiec jest to tak, swiatla czasem sa czasem ich nie ma, nie raz musze 3 razy samochod zgasic i zapalic az w koncu załączą, ( czasem za 3-4 razem) przy tym nie działaja kierunki, halogeny i wycieraczki. To sie stało tak nagle. Co o Tym problemie sadzicie??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl