[B4 1.9 TDI 95 r.] podświetlenie wskaźników
[B4 1.9 TDI 95 r.] podświetlenie wskaźników
Witam wszystkich!
Od kilku dni jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem audi 80 1.9 TDI z 95 roku,
Wersja ta jest z automatyczną skrzynią biegów,
W dolnej części deski rozdzielczej ( pod licznikami) znajduje się wskaźnik informujący na jakim biegu obecnie jest samochód tzn D , R itd,
Jak zmieniam biegi taki lekki cień przesuwa sie zgodnie ze zmianami dźwigni zmiany biegów, jednak nie jest to podświetlone,
Nocą, czasami ciężko stwierdzić jaki bieg jest włączony.
Chciałbym się dowiedzieć, gdzie znajdują się może bezpieczniki odpowiadające za to podświetlenie, chociaż nie wiem czy tu może być problem gdyż inne wszystkie lampki świecą dobrze.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i rady.
Serdecznie pozdrawiam
Od kilku dni jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem audi 80 1.9 TDI z 95 roku,
Wersja ta jest z automatyczną skrzynią biegów,
W dolnej części deski rozdzielczej ( pod licznikami) znajduje się wskaźnik informujący na jakim biegu obecnie jest samochód tzn D , R itd,
Jak zmieniam biegi taki lekki cień przesuwa sie zgodnie ze zmianami dźwigni zmiany biegów, jednak nie jest to podświetlone,
Nocą, czasami ciężko stwierdzić jaki bieg jest włączony.
Chciałbym się dowiedzieć, gdzie znajdują się może bezpieczniki odpowiadające za to podświetlenie, chociaż nie wiem czy tu może być problem gdyż inne wszystkie lampki świecą dobrze.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i rady.
Serdecznie pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 sty 2008, 19:14 przez rmkb, łącznie zmieniany 3 razy.
Jeśli wszystko inne jest podświetlone to najprawdopodobniej będzie to wina spalonej żarówki. Nawet sam to kiedyś pisałem:
Odkręcasz na początku dwie śrubki spod spodu kierownicy. zdejmujesz górną część osłony i przy liczniku na dole będą jeszcze wie śrubki odkręcasz i wyjmujesz licznik. Wymiana może być kłopotliwa bez wyjęcia licznika całkiem na zewnątrz. Wtedy odczepiasz dwie kostki są na nich zabezpieczenia które trzeba wyciągnąć np. śrubokrętem do góry po lewej stronie jest jedna i jedna kostkę z prawej strony. Musisz wyciągnąć jeszcze kostkę od MC ale to już jest proste poprostu wyciągasz. Przekręcasz licznik i wyjmujesz. Teraz należy przekręcić żaróweczkę o 90 stopni i włożyć drugą. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
PS. Popraw temat żeby admin się nie przyczepił i nie nabazgrał na czerwono. Rodzaj samochodu powinien być w nawiasie kwadratowym.
viewtopic.php?t=259
Odkręcasz na początku dwie śrubki spod spodu kierownicy. zdejmujesz górną część osłony i przy liczniku na dole będą jeszcze wie śrubki odkręcasz i wyjmujesz licznik. Wymiana może być kłopotliwa bez wyjęcia licznika całkiem na zewnątrz. Wtedy odczepiasz dwie kostki są na nich zabezpieczenia które trzeba wyciągnąć np. śrubokrętem do góry po lewej stronie jest jedna i jedna kostkę z prawej strony. Musisz wyciągnąć jeszcze kostkę od MC ale to już jest proste poprostu wyciągasz. Przekręcasz licznik i wyjmujesz. Teraz należy przekręcić żaróweczkę o 90 stopni i włożyć drugą. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
PS. Popraw temat żeby admin się nie przyczepił i nie nabazgrał na czerwono. Rodzaj samochodu powinien być w nawiasie kwadratowym.
viewtopic.php?t=259
Tu kolego masz zdjęcie takiej zaróweczki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd3 ... dfa1d.html
to ta biała. Ale teraz coś mi się przypomniało że wyświetlacz temperatury ma osobne podświetlenie i trzeba go jeszcze rozbierać żeby wlutować nową żarówkę i teraz już nie pamiętam jak jest z tym wyświetlaczem automatu. Poprostu musisz wyciągnąć licznik i wszystko będzie jasne.
Ps. Twoje oznaczenie kodowe silnika to 1Z. Może i być TDI ale najlepiej popraw w profilu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd3 ... dfa1d.html
to ta biała. Ale teraz coś mi się przypomniało że wyświetlacz temperatury ma osobne podświetlenie i trzeba go jeszcze rozbierać żeby wlutować nową żarówkę i teraz już nie pamiętam jak jest z tym wyświetlaczem automatu. Poprostu musisz wyciągnąć licznik i wszystko będzie jasne.
Ps. Twoje oznaczenie kodowe silnika to 1Z. Może i być TDI ale najlepiej popraw w profilu.