Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Przekaźnik kierunkowskazów - prośba o pomoc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
EgnaL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 sty 2008, 21:07
Lokalizacja: Częstochowa

[B4 2.3 NG] Przekaźnik kierunkowskazów - prośba o pomoc

Post autor: EgnaL » 20 sty 2008, 00:35

Witam,

Mam pewien problem. Mianowicie nagle po włączeniu zapłonu zaczęło mi coś brzęczeć. Dźwięk dochodził spod kierownicy a dokładnie z lewej strony. Postanowiłem rozebrać dolną półkę pod kierownicą. Okazało się że brzęczy przekaźnik (czy to przerywacz - ten co klika podczas włączenia kierunku) podejrzewam od kierunkowskazów oznaczony symbolem 21.

Brzęczenie jest głośne i męczące. Jednak po włączeniu kierunkowskazu lewego bądź prawego, czy też świateł awaryjnych jest w porządku, przestaje brzęczeć.
Aha jak auto pracuje to gdy włączam radio to słyszę buczenie, harczenie z głośników. Światła, kierunki, lampki wszystkie działają. Bezpieczniki pod maską - OK.


(Chciałbym nadmienić, że przed pojawieniem się brzęczenia czyściłem nadmuch wprowadzając do każdej kratki - nawiewów pianę neutralizującą bakterie i przykry zapach. Piana wprowadzana była za pomocą rurki długości 40cm.)

Bardzo bym prosił o pomoc, gdyż jakby nie było nie da się w tej chwili jeździć.

Z góry serdecznie dziękuję

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 20 sty 2008, 06:55

Jeżeli ma mieć to związek z nadmuchem to wyciągnij bezpiecznik nr. 17 ten od nadmuchu zobacz czy działa wentylator, jak przekaźnik nie bedzie buczał to wiesz co zrobiles zle. A jak to nie pomoże to wyjmij przekaźnik od kierunków i spróbuj go rozebrać, tam jest cewka z kondensatorem i styk. Może spuchnął kondensator, który jest odpowiedzialny za częstotliwość migania.

profesor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 15 sty 2008, 22:08

Post autor: profesor » 20 sty 2008, 21:36

zdejmij obudowe przekaźnika i go dokładnie obejrzyj sprawdz układ drukowany czy wszystkie łączenia są poprawnie przylutowane,ewentualnie jeśli zgromadził się w nim płyn to poprostu go wyszusz.
Profesor

Awatar użytkownika
EgnaL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 sty 2008, 21:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: EgnaL » 20 sty 2008, 22:47

Uporałem się z problemem. Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Problem polegał na tym że podczas czyszczenia nadmuchów przedostała się na zewnątrz piana. Piana w nadmuchy wtłaczana była kilkakrotnie, tak więc nie było jej mało. Pozalewało wszystkie przełączniki (szczególnie świateł awaryjnych) wraz z radiem, najprawdopodobniej zrobiło się zwarcie.
Wymontowałem wszystkie przełączniki, radio itd. Wysuszyłem jak Bóg przykazał, poskładałem wszystko do kupy i chula.

Tak więc w takim przypadku przestrzegam przed jakimkolwiek czyszczeniem nadmuchów, wentylacji kupnymi PLAKAMI służącymi do tego celu. :lol:

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga