Witam wszystkich...
Od jakiegoś czasu mam problem z lewym kierunkowskazem. Wiele postów już przeczytałem, ale jakoś nie mogłem dopasować opisanych tam sytuacji do mojej, dlatego proszę Was o wskazówki. Otóż, lewy kierunkowskaz czasami bardzo szybko migał, ale za chwilę się normował. Niedawno migał już tak szybko, że kontrolka kierunkowskazu się nie świeciła. Dziś mi się zdarzyło, że w ogóle nie działał tylko brzęczał, przypuszczam, przekaźnik. Włączyłem awaryjne i działała tylko prawa strona, która zawsze pracowała bez zarzutu.
I teraz pytanie co będzie zepsute: przekaźnik, przerywacz, styki przełącznika czy jeszcze coś innego. Skoro przy włączeniu lewego kierunkowskazu brzęczy lub szybko świeci to przełącznik chyba jest ok co?
Co poradzicie?
[1.8S JN] Szwankujący lewy kierunkowskaz
[1.8S JN] Szwankujący lewy kierunkowskaz
Ostatnio zmieniony 09 mar 2012, 17:03 przez szymo324, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety to nie to Dziś znów mi zaczął brzęczeć, no to zdjąłem półkę, wymontowałem przekaźnik, zmostkowałem piny 49 i 49a, myślę sobie będzie świecić. Niestety, prawa strona świeci, lewa nie.PieterB pisze:Sam miałem kiedyś podobny problem też w JN'ie i winny był taki przekaźnik pod nogami kierowcy. Po polutowaniu go działa do dziś z tego co wiem.
Żarówki też nie, gdyż jak jeszcze kierunkowskaz działał to tylną żarówkę wyjąłem, przednia migała tylko szybciej - czyli normalne działanie.
Nie wiem czy gdzieś przewody nie są złamane i czasami obwód przerywa? Ale przekaźnik brzęczy czyli ma napięcie.
Macie może jeszcze jakieś pomysły? Co jeszcze sprawdzić?
Ma ktoś schemat instalacji elektrycznej kierunkowskazów? Nie mogę znaleźć.
[ Dodano: 2012-03-12, 22:45 ]
Sprawa rozwiązana. Przyczyną okazała się manetka wycieraczki.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2012, 17:06 przez szymo324, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam B3 91r. z dzielonym przełącznikiem. mialem raz sytuację że nie włączał sie kerunek jeden tylko brzęczyk jęczał,na awaryjnych były wszystkie kierunki. Pomogło rozebranie manetek iprzeczyszczenie styków a zaśniedziałe już były, przy okazji lekko podoginać blaszki gdyż przez te lata mają prawo się wyrobić. Po tym zabiegu wszystko działa jak należy. Drygal26, rozbierz przełącznik ipoprzeczyszczaj styki tylko uważaj żeby nie pogubić blaszek i sprężynek