Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

audi 80 b4[1z] strzelanie przegubu...

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 01 wrz 2008, 05:06

Czarny to on jest teraz... Zanim pękła ci macheta to był zielony - jak był nowy. Spokojnie możesz uzupełnić łożyskowym!

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 01 wrz 2008, 12:52

Dzięki wielkie! Wszystko jasne :)

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 03 wrz 2008, 13:02

Witam, nie chcę zakładać nowego tematu a mój problem polega na tym że podczas skrętu słychać tyrkotanie w okolicach koła. Dziś ściągnąłem koło i sprawdziłem gumę przegubu zewnętrznego
Obrazek
Jest cała. Miałem ją wymieniać ale skoro jest cała to chyba nie muszę?? Tylko skąd to zgrzytanie?? Co do wymiany??

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 03 wrz 2008, 13:10

przegub. Guma o niczym nie świadczy jeśli mechanizm wewnątrz się rozsypał.

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 03 wrz 2008, 13:42

Czyli z tego co rozumie mam iść do sklepu kupić nowy przegub i go założyć??? Ile taki przegub kosztuje??? :roll:

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 03 wrz 2008, 14:25

O ile się nie mylę przeguby wymienia się razem obie strony(niech mnie ktoś poprawi jak coś.).

Koszt przegubu zaczyna się od 50zł w górę, ale lepiej kup jakies lepsze.
Możesz też podjechać do mechanika, i niech zdiagnozuje czy to faktycznie przegub.

Tu masz przykład: http://allegro.pl/item422450446_przegub ... coupe.html

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 03 wrz 2008, 21:23

Możesz też podjechać do mechanika, i niech zdiagnozuje czy to faktycznie przegub.
tyrkocze tylko przy skręcie, w lewo najbardziej słychać; czy może to być coś innego niż przegub??

PS> Niestety to nie mój temat i nie mogę dać "POMÓGŁ" :-/

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 04 wrz 2008, 02:49

No niestety to objawy przegobu... Guma faktycznie nie musi byc uszkodzona zeby przegob byl do wymiany!
swiety82 - nie ma potrzeby wymieniac obydwu przegubow na raz - to nie tak jak z amortyzatorami ;-)

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

[B3 1.6d] Przegub tak wali?

Post autor: Marcin_89 » 24 cze 2010, 16:02

Witam, mam do wymiany osłonę przegubu od swojej strony, a i raczej już przegub (jeżdżę na niej od zakupu, była już rozwalona, a zrobiłem 5 tys. km).
Mianowicie podczas skrętu kierownicą czasem mi się tak jakby zacinała, wtedy też taki pisk/zgrzyt jest i czuję wtedy czasem pod pedałem sprzęgła, jak mi go podnosi do góry, wali, nie wiem wrażenie jakby jakieś zębatki trybiły czy coś.

Czy to objawy zjechanego przegubu? Wiem, że powinien się odzywać na skręconych kołach, ale raczej tego nie zauważyłem narazie. Bardziej właśnie te skrzypienie z koła kierownicy przy kręceniu (jedno skrzypnięcie na jeden obrót).
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 24 cze 2010, 17:20

Trudno powiedzieć jakie są objawy przegubu w stanie agonalnym :lol: wszystko możliweże tak może być. Niech Ci ktoś pokręci kierą a Ty staraj sie posłuchać skąd idze ten dźwięk. A może dodatkowo zaczyna sie sypać łożysko w kolumnie kierowniczej :roll: albo na poduszcze amora.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 24 cze 2010, 21:32

A może to być od umierającego już sworznia wahacza? Bo jest do wymiany od zakupu już, a cały czas jeżdżę i nie mogę się zebrać na zakup :-P
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

gonzales
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 01 paź 2007, 08:50
Lokalizacja: Chełm/Biłgoraj

Post autor: gonzales » 24 cze 2010, 21:50

przegub to raczej przy skręconych kołach robi takie tryk tryk tryk, z czasem to się nasila, wiem bo już dwa rozwaliłem :P
a ten sworzeń to lepiej zrób bo to jest bardzo niebezpieczne, koledze wypadł po prostu bo miał luz i koło w poprzek stanęło i wyrwało półośkę ze skrzyni, ciul, że to było na prakingu, jakby tak przy większej prędkości... :shock:
także nie ma z tym żartów

tylko jak wymieniasz to zobacz z drugiej strony czy dobry, od razu tuleje na wachaczu, po co potem za pół roku znowu płacić za zbierzność i ustawianie kątów
maluszek red ki!!er FL 93'-był
niuńka 2.0 ABK+LPG 92' była
VW Passat B3 1.6 D 89' był
VałWej B4 Variatt 94' powered LPG- jest
Audi 100 C3 84- 2.0 TD Dziadek- jest

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 cze 2010, 10:37

Marcin_89 pisze:może to być od umierającego już sworznia wahacza? Bo jest do wymiany od zakupu już, a cały czas jeżdżę i nie mogę się zebrać na zakup :-P
To się lepiej zbierz na ten zakup,bo nie żebym ci żle życzył ,ale mogą ciebie razem z autem zbierać z drogi :-/
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 cze 2010, 10:42

gonzales pisze:przegub to raczej przy skręconych kołach robi takie tryk tryk tryk, z czasem to się nasila, wiem bo już dwa rozwaliłem :P
Nie tylko. Starszemu kiedyś przegub... zardzewiał :shock: I to przy sprawnej osłonie. Smar stracił swoje właściwości i zrobił się z niego kit który rozłożył się na gumie, a przegub chodził na sucho. Gdzieś musiało dostać się odrobinę wody co spowodowało zardzewienie całego przegubu. Efekt był taki że podczas skręcania kierownicę wyrywało z ręki (w pozycję na wprost). Przegub po prostu nie chciał pracować w pozycji skręconej.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 26 cze 2010, 10:53

No tylko zastanawia mnie te podbijanie pedału sprzęgła. Po prostu jak kręcę, to czasem kierownica jakby mi się zblokowała, czuję to pod sprzęgłem i muszę delikatnie unieść pedał i wtedy się odblokowuje i dalej kręci.

[ Dodano: 2010-07-15, 22:57 ]
Witam, pilna sprawa co do tego tematu. Już wiem co mi tak skrzypiało przy kręceniu kierownicą. Dziś po wymianie osłony przegubu jak skręcałem kierownicą to znów zaczęła się blokować i to dość mocno, w końcu mocno skręciłem i wyleciała jakaś śrubka gdzieś w okolicach spod półki pod kierownicą, urwała się. Zdjęcie poniżej:
Obrazek
Oznaczenia śruby na główce M YL 5.8.

Dodam, że sworzeń wahacza i osłona przegubu wymienione.

Wie ktoś co to za śruba? Nie wiem czy to jakaś ważna część, czy może po prostu jakoś gdzieś się zapodziała, zawieruszyła, dostała, bo te skrzypienie zaczęło się po wymianie wężyka co idzie od zbiorniczka płynu hamulcowego do pompy sprzęgła.
Teraz lekko chodzi kierownica, no ale nie chciałbym, żeby przez przypadek coś mi się tam rozleciało... a jutro mam trochę dłuższy wypad.
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga